|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Vesla begynner så smått å vokse ut av sitt Maxi Cosi Cabriofix sete, og vi må snart skaffe henne et nytt. Jeg følger ikke akkurat med på bilsetefronten og aner ikke hva vi bør kjøpe - bortsett fra at det må stå bakovervendt.
|
|
|
#3 |
|
tankefull
|
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Britax Multi-Tec er et bra sete. Jeg var lenge misfornøyd siden det var så tungt å stramme når ungen satt oppi, men etter at jeg tok en grundig sjekk på setet og fant ut at selestrammeren hadde hektet seg inni noe, ble det bedre. Da jeg fikset det altså. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Vi har Britax Secura, og det er veldig bra. (Men tar vel litt plass...) Har også et Britax Multitec, men har hatt samme problem som Hannah...
|
|
|
#6 |
|
Ute av drift
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Ja, men nå har vi bytta helt om her, og jeg kommer nok ikke til å snu 4-åringen igjen.
|
|
|
#7 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Vi er veldig godt fornøyde med Britax Secura.
|
|
|
#8 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Tusen takk for svar, alle! Skal sjekke ut tipsene deres og vil gjerne ha flere anbefalinger
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Jeg liker HTS sine seter. De har også kommet med et nytt sete nå som kan stå bakovervendt med isofix.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?
|
|
|
#11 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Vi har Britax hi-way, acta cosmic (litt eldre utgave) og besafe. Stort sett fornøyd med alle.
|
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Vi har også et Britax Multi-Tech sete og er fornøyd med det.
|
|
|
#13 |
|
Ute av drift
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Ja, Secura er veldig romslig. Det er absolutt det setet jeg er mest fornøyd med. Eldstejenta mi satt i det til hun var nærmere 4, og hadde hatt god plass enda, men vi fikk ikke plass til to bakovervendte i den bilen, så derfor sitter minstesnuppa i det nå.
|
|
|
#14 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Me kjøpte Duologic pga.
|
|
|
#15 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Må nett nemne at me egentleg hadde bestemt oss for Britax Secura, men ingen forhandla dette setet i mils omkrets. Me er imidlertid fornøyde med Duologic
|
|
|
#16 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Beste tips er å ta ungen og bilen med i butikken og faktisk prøve setet, det er veldig ulikt hvordan barna sitter i setene og hvordan setet passer i bilen. Da vi skulle bytte ut babysetet hadde jeg funnet frem til et sete som venner og forumdamer omtalte i positive vendinger, men da vesla kom oppi setet og setet kom i bilen ble det klart at dette setet ikke passet for oss. Vi valgte et der ungen satt godt, var godt beskyttet og som fikk plass i bilen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Duologic er bra, ja |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fersking
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Jeg har hatt Besafe før, men det er noen år siden. Er litt usikker på om det finnes enda, men var veldig fornøyd. Noen som vet? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Vi er veldig fornøyde med Britax hi-way.
|
![]() |
|
|