Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bilen stopper opp hele tida

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-09, 15:46   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Bilen stopper opp hele tida



Bilen min var så fin og snill, helt til den ble bulket. Vi valgte å ta forsikringspengene inn på sparekonto i stedet for å fikse opp bulken, og etter det har den ikke vært noe grei. Jeg tror det ga meg dårlig karma og at den er sur på meg. :fornærmet:

Den stod en natt med tenningen på, jeg tror det bare var radioen og ikke lysa, men uansett var den tom for batteri neste dag. Så ladet vi opp batteriet, og etter det har den kvelt (kvalt, kvålet?) seg nesten hver gang jeg bremser så langt ned at jeg må gire til førstegir. Av og til også hvis jeg trykker inn clutchen når jeg svinger på småveiene rundt hjemme... Når jeg står i kø og sånn er turtallet veldig lavt, sånn rundt 500-600, og da kveler den seg gjerne igjen.

I og med at bremsekraftforsterkeren kobles ut når den stopper opp, er det litt skummelt, fordi jeg føler at jeg kan treffe en annen i ræva hele tida.

Jeg har trodd at den ikke ble bra nok ladet opp etter utladningen igjen, så vi satt den til lading litt mer, men enda så blir det ikke bra.

Hva kan det være, og er det noe som er enkelt å fikse?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 15:48   #2
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Bytt batteriet. Det er begrenset levetid på batteriene og når de begynner å tulle slik, så er det bare å bytte.

Det finnes også måleinstrumenter som måler om batteriet har nok strøm(?) når det er oppladet.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 16:19   #3
Merete
Superaktiv
 
Merete sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Innlegg: 310
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Jeg er ikke 100% sikker, men for meg så høres det ut som om du har fått en tennings feil.. Så ville sjekket det

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 16:51   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Dette skyldes nok det nedladede batteriet. Tapper man et batteri langt nok ned så tar det ikke lading mer og er bare å kaste.

Grunnen til at den går fint på turtall er at da leverer dynamoen nok strøm til alt bilen bruker. Mens du venter på nytt batteri så kan du bremse samtidig som du setter bilen i fri og holder litt turtall på motoren så kveler den seg ikke.

  Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 17:01   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Bremse mens jeg gasser, liksom? Eller har den høyere turtall i fri enn med clutchen inne i gir?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 17:03   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Gi litt gass ja, sånn at det er litt mer turtall. Men for å da ikke ødelegge planen med bremsen så må du frikoble motoren fra girkassa ved enten å trå inn kløtsjen eller sette den i fri. SDkal du trå inn kløtsjen må du bruke tre pedaler på en gang med to bein, så da får du bremse med brekket eller så får du sette den i fri og gasse og bremse.

Krever tunga rett i munnen.

  Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 17:09   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Gi litt gass ja, sånn at det er litt mer turtall. Men for å da ikke ødelegge planen med bremsen så må du frikoble motoren fra girkassa ved enten å trå inn kløtsjen eller sette den i fri. SDkal du trå inn kløtsjen må du bruke tre pedaler på en gang med to bein, så da får du bremse med brekket eller så får du sette den i fri og gasse og bremse.

Krever tunga rett i munnen.

Bremse med venstrefoten? :shock:

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 17:10   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Eller med brekket. Du kan ikke kjøre rundt sånn i sommer altså, men det tar deg til bilbatteributikken.

  Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 17:17   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Ja, jeg har kommet meg rundt et par uker med å kvele bilen i hvert kryss og, så det funker på et vis.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 17:23   #10
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Om det er batteriet, så vil du også se det på instrumentlysene inne i bilen. Er de svakere enn normalt, så har du for lite strøm på bilen.
Og du vil merke det på starting, for ved lavt strømnivå på batteriet, så vil bilen være merkbart tyngre å starte. Den vil dra mye lengre på startmotoren før den starter skikkelig.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 17:32   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Den starter som normalt, og turtallet er normalt de første 3 minuttene av en kjøretur. Har ikke sett at instrumentlysene er svakere enn normalt, ikke når den kveler seg heller.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 17:40   #12
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Da ville jeg fått noen til å se på bilen, før du kaster bort penger på nytt batteri. det _kan_ være batteriet, men jeg tviler, i og med at du ikke merker noe til det ellers.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 17:42   #13
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

For meg høres det egentlig ut som det bare er turtallet ditt som er lavt, og at det bare er en justering som skal til for å få det opp.

En bil på tomgang bør ligge på et turtall på oppunder 1000 omdreininger, hvis ikke vil den stoppe for deg.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 20:54   #14
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Åhh, dette var eit problem med lille pelle bilen min. Den stoppa kvar gong er rørte bremsen sånn på slutten. Lurer på om det var snakk om forgassaren ? Det var ikkje batteriet for det skifta me, uten at det blei noko betre.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 21:25   #15
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

For meg høres det egentlig ut som det bare er turtallet ditt som er lavt, og at det bare er en justering som skal til for å få det opp.

En bil på tomgang bør ligge på et turtall på oppunder 1000 omdreininger, hvis ikke vil den stoppe for deg.

Justere tenninga tipper jeg.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:50   #16
Scorpionen
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: I et hus
Innlegg: 3
Scorpionen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Jeg tror du må sjekke forgasseren jeg. Det er nok kanskje luftblandingen, at den ikke forbrenner helt og blir "sur". Dette gjør de kjapt på et verksted.

__________________
Det er da aldri så vondt at det ikke er godt for noe.
Scorpionen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:55   #17
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

æsj, sånn er den ene av bilene vår også..*mågjøresnoemedkjennerjeg*

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 21:04   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Den var litt bedre like etter jeg fylte bensin. Så jeg trodde rett og slett at den var sliten av å kjøre på nesten tom tank, men så ble den jaggu meg like gæren igjen.

Nå har jeg satt ned foten og sagt fra til mannen at jeg ikke kommer til å kjøre den bilen igjen før det er gjort noe med den, så da tar jeg bare hans i stedet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:03   #19
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

Kanskje det er IGNATOREN?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 01:28   #20
Halvor72
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4
Halvor72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bilen stopper opp hele tida

høres ut som batteriet er et alternativ... eventuellt bensinpumpa. Er det lekkasje der vil jo naturlig nok ikke bilen få nok bensin. Da vil den fuske en del, men er det bare liten lekk så kan det funke bra nok ved kjøring, men da fusker den en del på tomgang. Har akkurat skifta bensinpumpe i min veteran etter samme symptomer som du sa, og nå funker den som en klokke...

Halvor72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no