Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyker dere i folkemengder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-09, 20:16   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Røyker dere i folkemengder?

Synes dere det er greit å gå og røyke i store folkemengder? Jeg blir egentlig litt paff jeg. Hadde jeg røykt hadde jeg gått et sted med litt mindre folk og røykt ferdig, i stedet for å gå rundt med røyken der folk er stimlet sammen. Vi var på Jærdagene i dag, og gikk rundt i Bryne sentrum. Det kokte av folk der, var et lite mareritt å komme seg frem, men selvsagt veldig gøy også. Men det som ødela var alle som gikk rundt med røyk midt i folkemengden, det var til dels så mye røyk rundt oss at jeg fikk kvelningsfornemmelser. Det var jo også en haug med barn der.

Er det bare jeg som reagerer på sånt? For det var såpass mange som gjorde dette at jeg begynner å lure? Jeg synes det er håpløst å se på et 17.mai-tog også, for det er så mange som røyker der, og det å gå på en utendørs konsert kan jeg bare glemme, sist endte jeg opp med å bli brent på jakken av en fyr med røyk i hånda, og jeg fikk ikke puste.

Selv om man er utendørs, er jo røyken ofte til enorm sjenanse for andre? Man kan vel ta litt hensyn selv om man er ute? Jeg mener ikke at man skal ro ut til en øde øy for å ta seg en røyk, men man kan vel hvertfall unngå det i svære folkemengder?

Gammel 30-05-09, 20:17   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyker dere i folkemengder?

Dessverre så er noen av røykerne innbarka egoister.

Gammel 30-05-09, 20:18   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Drømmeprinsen røyker nok i folkemengder ja. Type utenfor konserter folkemengder for eksempel. Ikke i 17. mai tog.

Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 20:19   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid gått unna for å røyke.

Gammel 30-05-09, 20:20   #5
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig med deg Iset.

Gammel 30-05-09, 20:24   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Enig med deg Iset, vi var på stranden å badet i dag, 2 damer satte seg rett ved siden av meg og minitrollet og fyrte opp røyk etter røyk, vi endte opp med å dra. Ble litt paff over en pappa som gikk sammen med ei jente på rundt året, han hadde røyk i ene hånden og barnet i andre hånden nede ved vannkanten. Det var visst ikke så enkelt for jenta ramlet ut i vannet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 20:26   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dessverre så er noen av røykerne innbarka egoister.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 20:36   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

...og alle utspel av denne sorten er regelrett mobbing av dei stakkars røykarane. Trasige greier

Gammel 30-05-09, 20:38   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har jeg aldri opplevd som noe problem selv om jeg er innbarket ikke-røyker. Kanskje folk er flinkere til å ta hensyn til sånt i Oslo?

Gammel 30-05-09, 20:38   #10
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det virker som for enkelte røykere at når giftstoffene går inn går vettet ut, jf. kaste fra seg sneiper på badestrender og lekeplasser.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 20:39   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jeg vet jo at denne typen tråder kan utarte seg sånn, men jeg håper virkelig enkelte som leser denne tråden og føler seg truffet, kanskje tenker seg om neste gang de tenner opp en røyk blandt mange folk.

Gammel 30-05-09, 20:42   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Da eg gjekk på høgskule, stimla røykarane seg saman like utanfor inngangspartia (ja, fleirtal) sånn at me måtte gå i sikksakk for å komme inn. Ingen mulighet til å komme seg inn i bygget utan å bli eksponert for røyk.

Gammel 30-05-09, 20:43   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

På stranda og i byen er det utrolig plagsomt. For å komme seg ut av kjøpesenteret i byen må jeg albue meg forbi horder av røykere også.
17. mai er ikke noe unntak det heller, det er ikke morro å ha funnet seg en fin plass for å se på toget, for å finne ut at nærmeste "nabo" er storrøyker.

*fantatisk antirøykende sykepleier*

Gammel 30-05-09, 20:52   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan irritere meg over at folk står i bussskuret sammen med meg og røyker. Jeg gidder ikke bli klissvåt fordi noen må blåse røyk rett i ansiktet på meg, men snur meg demonstrativt vekk.
Jeg blir rett og slett kvalm av røyk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 20:55   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er flaut å tenne en røyk omtrent uansett hvor jeg er, så i folkemengder er det uaktelt.

Det er til og med ekkelt å tenne en røyk på min egen veranda, for jeg vet at hun som bor over meg ikke er veldig glad for røyklukt.

Utover kvelden på uteservering i byen og slikt blir jeg gjerne veldig mye mer "slepphendt" med røyken, selv om det sitter mange rundt meg, men da syns jeg på en måte jeg har lov. Skjønner at ikkerøykere kanskje ikke ser det på samme måte.

Gammel 30-05-09, 20:55   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville nok ikke røyket i store folkemengder, og sånn, men jeg kan ikke se for meg at utendørs røyking er til enorm sjenanse for folk flest. Man skal selvsagt ta hensyn fordi det er enkelte som reagerer veldig på det, men jeg har aldri syntes at det har vært noe problem.

Det jeg synes kan være et problem er når man står rett utenfor inngangsdøra ved butikker og røyker. Der er det gjerne litt tak over og røyken samler seg veldig opp.

Gammel 30-05-09, 20:56   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å røyke inne i et busskur er i hvertfall mange år siden jeg anså som en okay greie.

Gammel 30-05-09, 20:59   #18
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg røyker ute ja, men ikke i folkemengder. Altså, jeg prøver ta hensyn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 21:07   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Utover kvelden på uteservering i byen og slikt blir jeg gjerne veldig mye mer "slepphendt" med røyken, selv om det sitter mange rundt meg, men da syns jeg på en måte jeg har lov. Skjønner at ikkerøykere kanskje ikke ser det på samme måte.

Dette diskuterte vi faktisk i helgen, da vi satt ute på en pub. Og jeg, som ikke-røyker som misliker røyklukt, syns det er helt kurant at folk røyker i den settingen. Om det trekker rett i ansiktet på meg, så bare spør jeg om vi enten kan bytte plass eller de kan holde den andre veien. Poenget er at man tar hensyn, om man kan. Både jeg og de som røyker.

Gammel 30-05-09, 21:11   #20
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg røykte var jeg vanvittig nøye på å skjerme mine medmennesker for mine dårlige vaner. Hvorfor skulle jeg ikke det? Alt annet er mangel på respekt for andre.
Selv når jeg tre(ca) ganger i året røyker på fest(og da brisen), så er jeg nøye med å ikke røyke folk rett opp i ansiktet.

Jeg synes det er flaut når jeg ser foreldre røyke sammen med barna sine, og jeg synes det er patetisk når folk knapt klarer å komme seg ut av kjøpesentra, kino, etc, før de fyrer opp sigaretten.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.