Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

«Jeg har barn som våkner altfor tidlig»-klubb!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-09, 09:38   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

«Jeg har barn som våkner altfor tidlig»-klubb!

05:15 var den idag.
Og det til tross for at klokka ble over 20:00 før han sovnet igår kveld?

Det passer oss voksne ekstremt dårlig. Jeg orker ikke en sommer som starter i 05 tiden altså!!!

Det må da gå an å drøye det til 07 i det minste?

Flere som er med i klubben?!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 09:50   #2
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har barn som våkner alt for tidlig klubb!

Minsten her har også fått den uvanen. Våkner ofte mellom 05 og 06, stort sett får vi han til å ligge sammen med oss . Noen ganger sovner han igjen, etter en time eller så.
I dag når det var min tur til å få sove ut, så sov han til halv åtte.

Gammel 31-05-09, 10:15   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:trøster:

Joda, har hatt en sånn en jeg også (vel, to faktisk). H sluttet ikke å våkne så tidlig før han slutten med duppen nå i vinter. Nå drøyer han til 6.30. Fordelen nå er jo at han kan være alene oppe.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 10:31   #4
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jaaa! Minstemann her er av samme kaliber. Øynene slås opp mellom 5 og 6 en gang.

Men det rare er at om han kommer opp i senga vår greier han ikke å slappe av nok til å sovne igjen, men om jeg legger ham i senga si og legger meg på en madrass ved siden av så kan han sove minst en time ekstra!

I går var det burdagsfeiring her og ungene var i seng rundt kl 22. Maia sov til 9, men Felixen spratt opp og forlangte at det var morgen kl 5.45. Gaah! Jeg har sovet i litt over 4 timer! Felix skal duppe nå - og det skal jeg også!

Gammel 31-05-09, 10:38   #5
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Snakket akkurat med mamma, og vesla sov enda.

Gammel 31-05-09, 10:41   #6
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er med i klubben og har vært med i snart 3 år ............

Gammel 31-05-09, 10:43   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada. Vi er med vi også. Mini sov til nesten 7 i dag, men da hadde hun vært våken i over to timer i natt. En god natt = morgen som starter mellom 0515 og 0545. Men hun er i det minste (foreløpig) en drøm å legge.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 10:45   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Peder er også grei å legge, som regel. Men i går var han litt hyper. Sikkert overtrett pga varmen og sånn tror jeg.

Gammel 31-05-09, 10:51   #9
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg var der, med eldstemann. Ikke tale om at han noen gang ville sove lengre enn til kl 05.30! I tillegg var jeg alene om omsorgen, så det var ingen jeg kunne sparke utav senga for å ta ham heller.

Så jeg skjønner hvordan dere har det, og dere har min dypeste medfølelse!

Men nå klager jeg ikke. De fire andre guttene har tydeligvis fått sin fars sovehjerte og starter sjelden dagen før kl 7.30-8.

Gammel 31-05-09, 10:53   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten har vært der, men nå drøyer han det til litt over seks....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 11:21   #11
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Melder meg inn i klubben.
Men begynner å bli ganske vandt til det etter 6 år...

Gammel 31-05-09, 11:33   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er også med i klubben.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 12:01   #13
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Her i huset er det svært sjelden at ungene sover lenger enn til 06, og sånn har det vært siden førstemann kom til verden. Heldigvis er ungene i seng til grei tid om kvelden (senest 20.30 til hverdags), så det er til å leve med. Jeg har blitt vant med det nå, og syns egentlig det er helt ok å komme seg opp om morgenen. (Men alt før 06 er natt, altså. )

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 12:31   #14
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var med i klubben, men har nå meldt meg ut.
Hender han våkner tidlig, men ikke mer enn en gang i uken ca.
Ellers sover han fra kl 19 til kl 7. Tok 15 mnd og 16 tenner før vi kom dit vi er nå.
Storebror er b-menneske og dras ut av sengen kl 8.

Gammel 31-05-09, 12:44   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Jada, me er på vårt sjuande år, og jammen ser det ut til at Lillebror er av same sort. Like greit, egentlig, for eitt a-barn og eitt b-barn ville vore ultimat kjip kombinasjon.

Me måtte kjøpe sånn dag/natt-klokke til storesøster, for ho er i bunn og grunn klar for å stå opp når som helst ila. natta. Dersom Lillebror vaknar og me listar oss inn for ikkje å vekke Storesøster, så ropar ho iltert frå senga si: DET ER URETTFERDIG AT HAN FÅR LOV TIL Å STÅ OPP!!!

Det bånnaste med sånne morgonfuglar er at dagen blir veldig lang. Det er jo fire timar til butikkane opnar feks. Og om nokon trur eg leverar tidleg i barnehagen (ca 8), så er det pga. at me har vore oppe sidan 6 og Lillebror er klar for action. I dag har me vore vakne sidan 6, og dei klora på døra klokka 0730 -me vil UUUUUT!! Kan ikkje ut klokka halv åtte vel? Naboar som har vore på fest eller jobbar skift eller berre er folk med normal døgnrytme...

Gammel 31-05-09, 12:49   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ikkje er dei tidleg i seng heller. Ca 20 for Lillebror. Storesøster er i seng mellom 2030 og 21, men sovnar sjeldan før i 22-tida.

Og det er ultimat dårleg kombinasjon med meg som har vore til utredning av søvnspesialist pga. ekstremt søvnbehov

Gammel 31-05-09, 13:19   #17
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Stakkars dere.

Men gled dere til de blir store for da liker de å sove leeeenge. Christian kan fint sove til kl.10.00 i helgene han.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 13:22   #18
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Minsten her vil helst ikke sove i det hele tatt. Ikke på kvelden, ikke på natta, og ikke på morgenkvisten.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 13:23   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at alder må ha noen å si her? Å ha en 6-åring som våkner 6.30. synes jeg er tidlig. 9-åringen sover helt til 7.00, men det er nå litt tidlig det også. Vel, så lenge Disney Channel tar seg av de til vi klarer å få opp gluggene, skal jeg vel ikke klage.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 13:29   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Både Hannah og Peder legger seg tidlig da, heldigvis.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.