Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Forslag til bryllupsmeny?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-09, 17:13   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Forslag til bryllupsmeny?

Vi skal ha 3 retters, men er litt usikker på forrett bl.a.
Men vi har overhodet ikke bestemt oss mtp noe enda.
Vi gifter oss midten av august.

Gode forslag?
Evt din bryllupsmeny?

Sist redigert av Trixie : 31-05-09 kl 17:42.
Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 17:15   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til bryllupsmeny?

Forretten avhenger vel av de andre rettene, greit å ha mat som står i stil til hverandre.

Gammel 31-05-09, 17:19   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde, om jeg husker riktig:

Melon og spekeskinke
Lammestek med gratinerte poteter og sesongens grønnsaker
Jordbær (tror jeg?)

Det er jo snart 2 år siden, jeg husker ikke ...

Gammel 31-05-09, 17:23   #4
Trixie

Trixie sin avatar

Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Forretten avhenger vel av de andre rettene, greit å ha mat som står i stil til hverandre.

Selvsagt, vi ønsker bare masse tips.

Gammel 31-05-09, 17:31   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Selvsagt, vi ønsker bare masse tips.

Men det er kanskje lettere å komme på tips hvis du sier hva dere har tenkt som hovedrett og evt. dessert? (Vi hadde ellers laksepaté, lammestek og friske jordbær med is.)

Gammel 31-05-09, 17:36   #6
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Når på året er bryllupet?

For et vårbryllup ville jeg f.eks valgt asparges og skinke til forrett, men på høsten blir det helt feil.

Gammel 31-05-09, 17:42   #7
Trixie

Trixie sin avatar

Standard

Vi gifter oss i august, og er helt åpne når det gjelder forrett, hovedrett og dessert.

Gammel 31-05-09, 18:07   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så dere liker absolutt all mat i hele verden, liksom?

Gammel 31-05-09, 18:11   #9
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde:

Forrett: Friske asparges med scampi
Hovedrett: Helstekt entrecôte à la Romance (sesongens grønnsaker ved siden av)
Dessert: Valnøttis

Og vi giftet oss i august for snart 13 år siden.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 18:12   #10
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Når på året er bryllupet?

For et vårbryllup ville jeg f.eks valgt asparges og skinke til forrett, men på høsten blir det helt feil.

Vi hadde friske asparges i august. Fungerte som bare det. Asparges høstes vel om høsten??

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 18:30   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg tenker høsten tenker jeg senere enn august, men den aller beste aspargesen får du nå i disse dager.

Til forrett kunne kanskje laksetartar (med dels fersk, dels røykelaks) eller spekeskinke vært godt.

På sensommeren har du masse gode norske grønnsaker, så kalvestek (mildt og mørt kjøtt) med grønnsaker til som hovedrett hadde vært godt.

Til dessert ville jeg hatt en bærmousse eller is med friske bær: bringebær, blåbær, solbær, rips og jordbær.

Gammel 31-05-09, 18:50   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Marinert, stekt scampi lagt på blad av hjertesalat med god olivenolje på, og god pariseloff er en enkel og deilig forrett

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 19:16   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør jeg! Omtrent, i alle fall.

Forøvrig kan jeg ikke helt huske hva vi hadde. Det er 9 år siden. Det var melon og spekeskinke til forrett, noe kjøttgreier til hovedrett og desserten hukser jeg faktisk ikke. Men jeg husker hva slags vin vi hadde.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 19:43   #14
Trixie

Trixie sin avatar

Standard

Selvsagt.

Kalvekjøtt.

Og vi trenger ett vegetar alternativ.

Gammel 31-05-09, 19:47   #15
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kamskjell som forrett, breiflabb til hovedrett. Det hadde eg valgt om eg skulle gifta meg. Dessert, sjokoladefondant. Ellers er laksetartar kjempegodt!

Gammel 31-05-09, 19:48   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En god bruschetta er jo et flott veggisalternativ.

Gammel 31-05-09, 20:11   #17
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Hvor skal dere ha bryllupsfesten, type lokaler hvordan er utstyret, hvor mange gjester.
Det viktigste er å bestemme seg for hovedrett og ta det derfra, ha en rød trå igjennom menyen uten at noe gjentar seg det være ingredienser og farger.
Jeg kan godt hjelpe til jeg har noen menyer her.
Ellers hvis jeg får noe å jobbe med kan jeg gi noen konkrete menyer.

Gammel 31-05-09, 20:16   #18
Trixie

Trixie sin avatar

Standard

Vi skal ha det på ett gjestgiveri/hotell.

Vi bestemmer menyen.

Ca 30 gjester, ikke skalldyr.

Det som frister mest er kalvekjøtt, bruschetta(kan man ha det til forrett?), sjokoladefondant, karamellpudding, spekemat.

Laksetartar? Hørtes jo godt ut da.

Gammel 31-05-09, 20:34   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Klart du kan ha bruschetta til forrett! Laksetartar er virkelig å anbefale. Eg spiste det på Eik i vinter og det var en høydare.

Gammel 31-05-09, 20:55   #20
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville tatt kontakt med Stange-gården, frittgående og økologisk kylling, den beste man får i Norge.

Til forret,

Kamskjell med creme fraiche og søt chilisaus

Hovedrett

Stangekylling tilberedt på et eller annet fantastisk vis med urterisotto

Dessert

Alkoholiserte bringebær og bjørnebær med champagnesorbet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.