Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift i siste Kamille

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-09, 00:15   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Oppskrift i siste Kamille

Jeg har rota bort bladet mitt og mamma vil så gjerne ha en oppskrift på en pastasalat som var der. Noen som kan hjelpe ?

Gammel 01-06-09, 00:33   #2
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift i siste Kamille

Til 4 personer

Du trenger

400 gr pasta, gjerne penne(rør)
1 dl olivenolje
6 fedd hvitløk, med skallet på
100 gr ruccula
zest(det gule fra skallet)fra 2 sitroner og saften fra 1,5 av dem, spar den siste halve til båter som du kan legge ved siden av når du serverer
2 dl revet parmesan
500 gr kokte, rensede reker el scampi

Slik gjør du

Forvarm stekovn til 170 gr.Kok pastaen etter anvisning på pakken.Sil av og drypp litt olje over. Sett kaldt.Ha hvitløksfeddene på et stykke folie og drypp over litt olje, pakk sammen og bak i ovnen i ca 20 minutter.La det avkjøle litt og klem ut feddene fra skalet i en foodprocessor.
Ha i ruccola, 1 dl olkje og sitronsaft.Kjør maskinen til du har en fin pesto.Hell over i en bolle og tilsett revet permesan og smak til med salt og pepper.Ha pastaen i en stor bolle sammen emd 4 ss av pestoen og sitronzesten.Resten av pestoen holdet seg godt i kjøleskapet noen dager.Topp det hele med reker og ekstra ruccula. Server med sitronbåter.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 00:46   #3
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Håper det var den du mente

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 07:44   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Takk ! Det er den. Nå blir mamma glad.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.