Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Gavetips til oldemødre

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-06, 23:13   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Gavetips til oldemødre

Hva skal jeg finne på til barnas oldemor ? hun ønsker seg ingen ting... Hun får et bilde av oldebarna, men vi må jo ha noe attåt. Ca verdi 150 +. noen ideer? Hun er kjempesprek, men veeeldig glemsk, så bøker og lignende er kanskje ikke av så stor verdi, da hun helt sikkert ikke husker hva hun leste sist ol.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 20-12-06, 23:18   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips til oldemødre

Nå kjenner jo ikke jeg oldemoren din, men vi pleide å kjøpe en halv flaske konjakk til lilles oldemor, dette satte hun veldig stor pris på, og en gang hadde hun sagt til mamma at dersom hun ikke fikk den på julaften så ble det ikke jul...Godt at hun sa det for akkurat det året hadde broren min og jeg snakket om vi skulle finne på noe annet...

Et annet alternativ er f.eks godt julepålegg, kaffe eller andre slike ting som hun bruker...

polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 20-12-06, 23:22   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til oldemødre

Bilder er jo fint, bildekalendere er ekstra godt egnet siden det er greit å få en ny hvert år (ellers blir det fort fullt på veggen). Ting som "brukes opp" (mat og drikke, lys og servietter, bodylotion og såpe) passer fint til gamle med huset fullt, men det kan være verdt å tenke på ting som blir slitt ut også. Et pent skjerf eller vanter, kanskje, eller undertrøye og strømpebukse. Kanskje noe av kjøkkenutstyret er modent for utskifting? En lett stekepanne i titan, hvis den gamle i støpejern er tung for skrøpelige hender? En lett-å-bruke-vannkoker, som er tryggere for en glemsk dame enn å koke vann i kjele (siden den slår seg av når vannet koker)? En klokkeradio med store tall som lyser i mørket? Tøfler, isbrodder, varmeflaske? Kanskje vinterkåpen hennes er tyve år gammel og hun hadde blitt glad for en ny?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 20-12-06, 23:31   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavetips til oldemødre

En diktsamling av f.eks. Haldis Moren Vesaas eller Olav H. Hauge? Da trenger man ikke "huske" det man har lest, men kan bare kose seg med diktene.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 20-12-06, 23:39   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til oldemødre

Til mine gamle tanter kjøpte jeg god kaffe, mokkasjokolader og snytekluter med julemotiv. Lys, servietter og blomster har også vært en slager. Og klassisk musikk.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 20-12-06, 23:47   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips til oldemødre

Min spreke bestemor ble 85 år den 16. og da fikk hun "floragram" (gavekort på blomter). Hun elsker blomster! Til jul får hun en glassengel fra Hadeland - hun samler på dem.
Til min skrale farmor som bor på sykehjem har jeg kjøpt en hvit underskjorte og et par gode ull-knestrømper.

Tidligere har jeg ofte kjøpt en god flaske portvin, sherry eller konjakk til bestemor. Et år strikket jeg et sjal til henne.
Farmor drikker ikke alkohol, tåler ikke blomster og ønsker seg ingenting, så til henne har jeg kjøpt sjokolade, hygieneartikler og undertøy, strømpebukser og annet hun trenger.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv  
Gammel 20-12-06, 23:53   #7
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gavetips til oldemødre

Til min farmor (96!) har vi kjøpt en kurv som vi har fylt med håndhånkle, klut, neglfiler, sånn polish-fil, neglelakk, neglelakkfjerner og bomull.

Hun har alltid vært særdeles stolt av sine pene hender og negler, men får jo aldri somla seg til å kjøpe sånne "luksusvarer"

Tror det beste må være å finne noen forbruksvarer som passer hennes interesser.

Beathe er ikke aktiv  
Gammel 21-12-06, 01:17   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til oldemødre

Min grandtante fikk en geit til sin 101-årsdag (www.gaversomforandrerverden.no). Det er egentlig bare å gi et beløp til Kirkens Nødhjelp, og så får man et morsomt kort med hva pengene kan brukes til (i dette tilfellet en geit).

Hun syns det var en STRÅLENDE ide, og var kjempebegeistret.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 21-12-06, 02:24   #9
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavetips til oldemødre

Litt ekstra god, nykvernet kaffe?

Bokormen er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no