Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Gode tyskspråklige filmer? Tips ønskes

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-09, 21:31   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Gode tyskspråklige filmer? Tips ønskes

Jeg er tysklærer i videregående, og i går konstaterte jeg at filmhylla til tyskseksjonen var sørgelig lite innholdsrik sammenlignet med de for spansk- og franskseksjonen. Seksjonen har penger, så jeg tenkte å lage ei ønskeliste, men det går tilnærmet aldri tyskspråklige filmer på kino her i byen og jeg har rett og slett ikke mange ideer. Så nå ønsker jeg meg tips fra dere om tyskspråklige filmer som kan passe å vise for elever i alderen 15-18 år, både seriøse og mer lettbeinte.

For ordens skyld: Der bewegte Mann er ikke aktuell. Den viste jeg for en klasse for noen år siden, og jeg hadde rett og slett glemt av scenen med lærhomsen og blondinen som har seg i badekaret etter at han har sniffet brumstmiddel for avlsokser. Både elevene og jeg holdt på å dø da den dukket opp på skjermen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 21:34   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673