Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lys gråfarge?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-09, 16:07   #1
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lys gråfarge?

Trenger tips til en fin, lys gråfarge.

Vi skal ha malt panel på veggene på badet. På gulvet skal vi ha (skifer)grå fliser og i dusjen skal vi ha lysgrå/hvite marmorfliser.

Gammel 07-06-09, 16:09   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lys gråfarge?

Fortsetter å anbefale Skumring fra Jotun. Den er nydelig. Jeg har den i stue/kjøkken, gang og ett av soverommene.

Gammel 07-06-09, 16:18   #3
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja den har jeg sett at mange er fornøyde med. Men så leste jeg et sted i går at noen syned den hadde lilla-skjær i seg, stemmer det?

Legg gjerne inn bilder av vegger i grått om dere har

Gammel 07-06-09, 16:21   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det synes jeg ikke. For tida har jeg syrinfargede gardiner, og da burde vel et evt. lillaskjær komme fram. Ser ingen antydning til det.

Sjekket fargekoden nå, den er 1000-N. Den brekker altså ikke mot noen farger.

Gammel 07-06-09, 16:23   #5
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Standard

Har du bilde?

Gammel 07-06-09, 16:29   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Her er et av kjøkkenet (jeg har ikke de samme gardinene nå):

Her er et av soverommet:

Gammel 07-06-09, 16:39   #7
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Standard

Tusen takk! Den ser veldig fin ut

Gammel 08-06-09, 12:00   #8
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde også tenkt å anbefale skumring, den er kjempefin. Og veldig fin mot hvite lister.
Jeg hadde akkurat ei venninne på besøk som gjerne ville vite fargekoden - de skulle også male badet sitt.
Så ja, skumring anbefales! (Jeg har aldri tenkt den ser lilla ut)

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 12:34   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Fortsetter å anbefale Skumring fra Jotun. Den er nydelig. Jeg har den i stue/kjøkken, gang og ett av soverommene.

Den er vi også veldig glad i, og har den på stuevegger og kjøkkeninnredning. Skal snart i gang med å male gang, trappegang og gang oppe, også det i skumring.

Den har forøvrig ikke noe lillaskjær hos oss.

Gammel 08-06-09, 15:24   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Skumring er også mitt forslag. Den har ikke lillaskjær på noen av de rommene der jeg har den. Men jeg har opplevd et litt blålig skjær når jeg bodde i 9 etasje og hadde store gardinløse vinduer. (kom vel fra himmelen)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 19:55   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har lys antikk i hele huset, den er også helt fin og lys,lys grå.

Gammel 08-06-09, 19:58   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg malte med en gråfarge der jeg bodde før som jeg var veldig fornøyd med 1502-Y. Brekt littebitt med gult fordi den skulle stå mot eggehvitt tak (det er vel 0502-Y tror jeg).
Kjempefin Mørkere enn skumring.

(nå var dette et gammelt hus, og jeg hadde den med 2502-Y på vegger og dører og okergult rundt speilene, så totalen var jo sikkert en annen stil enn du vil ha. Men fargen var fin )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 20:01   #13
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi har lys antikk i hele huset, den er også helt fin og lys,lys grå.

Mulig den er grå hos deg, men her er denne fargen mer rosa.

Som alternativ til skumring kan du også bruke den litt mørkere nyansen 1500-N.

Gammel 08-06-09, 20:03   #14
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Som alternativ til skumring kan du også bruke den litt mørkere nyansen 1500-N.

det blir vel den samme jeg foreslo tror jeg men bare ikke brukket med gult.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 20:04   #15
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

det blir vel den samme jeg foreslo tror jeg men bare ikke brukket med gult.

riktig

Gammel 08-06-09, 23:04   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Mulig den er grå hos deg, men her er denne fargen mer rosa.

Den varianten av lys antikk vi har er den de har i Lady- serien, den er vissnok litt ulik hos de forskjellige produsentene.

Gammel 09-06-09, 08:54   #17
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde lys antikk før, som Susse (fra Lady) og den var kjempefin.

Men, før jeg valgte den, hadde jeg valgt en annen gråfarve, og med den ble stua helt rosa! Husker dessverre ikke hva den nyansen het, men malte om sporenstraks dagen etter for det var helt grusomt. Så...mal et prøvestrøk et sted, så dere ikke trenger å male om igjen.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 09:02   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ren grå er nydelig, ja. 1000-N og 1500-N er begge flotte, helt nøytrale gråtoner. Ren grå kommer i ulike mørkhetsgrader og begynner på 500 (nesten hvit), og slutter normalt på 2500 (mørk grå) på de fleste fargekart, mener jeg å huske, så det er egentlig bare å prøve seg frem og velge den lyshetsgraden som passer best.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 17:05   #19
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Den varianten av lys antikk vi har er den de har i Lady- serien, den er vissnok litt ulik hos de forskjellige produsentene.

Det er lady som er brukt her også. Problemet er at den står sammen med andre farger som gjør den rosa.

Gammel 09-06-09, 17:09   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er veldig, veldig glad i de nøytrale grå. De som bare heter 1500N, 2500N og sånn. De er nydelige, alt matcher mot dem og alt du har på veggen står nydelig ut. 4000N er fin på soverom feks.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.