|
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() I hvilket tempo bør/kan man introdusere flere faste måltid?Hvor lang tid bør/kan det gå i mellom hvert faste måltid man gir barnet? Tenker ikke på forskjellige smaksprøver, men fra 1 måltid om dagen til 2 måltid osv. Hvor lang tid har dere brukt fra barnet fikk sin første fulle porsjon med fast føde til dere var opp i 4 måltider om dagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
En anelse distre
![]() Sv: I hvilket tempo bør/kan man introdusere flere faste måltid?Ingen på foreldreportalen som har noen tips å komme med når det gjelder introduseringen av fast føde? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
I endring
|
![]() Sv: I hvilket tempo bør/kan man introdusere flere faste måltid?Har selv ett desember 08 barn og er nå oppe i en porsjon grøt og har begynt med litt middag de dagene det passer slik. Det neste blir frokost, problemet her i huset er at hun våkner for flaske klokken 6 og er dermed ikke sulten igjen før 11-12 tiden og da er det litt sent for grøt synes jeg.
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: I hvilket tempo bør/kan man introdusere flere faste måltid?Jeg husker ikke nøyaktig, jeg tok det litt etter litt, tror jeg. Med storebror tok det i hvert fall fire måneder fra vi begynte til han fikk tre måltider, lunsj, middag og kvelds. Kanskje enda litt lenger tid med lillesøster. Egentlig tror jeg bare at jeg prøvde meg frem.
![]() |
#5 |
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I hvilket tempo bør/kan man introdusere flere faste måltid?Jeg kjenner ikke til noen spesielle retningslinjer. Vi har ikke valgt noen spesiell strategi for opptrapping, men bare gitt ham større eller flere måltider når det har virket som han trengte det. Lille er rimelig flink til å si fra, så det har gått veldig greit, egentlig. :førstegangs:
![]() |
#6 |
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I hvilket tempo bør/kan man introdusere flere faste måltid?
Det er vel egentlig sånn ca dette jeg brukte ørten linjer på å si.
![]() |
#7 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: I hvilket tempo bør/kan man introdusere flere faste måltid?Jeg økte mengden etterhvert som ungen ble mer sulten. :enkel:
![]() |
![]() |
#8 |
En anelse distre
![]() Sv: I hvilket tempo bør/kan man introdusere flere faste måltid?Takk for svar så langt. Sist redigert av Luvi : 08-06-09 kl 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: I hvilket tempo bør/kan man introdusere flere faste måltid?Det går seg nok til Luvi. Så lenge hun er trygg hos pappaen så finner de nok ut av maten.
![]() |
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: I hvilket tempo bør/kan man introdusere flere faste måltid?Som de andre her; man prøver seg fram. Jeg har et novemberbarn, han spiser fire måltider nå. Han får alltid pupp først og jeg legger også vekt på at måltidet kommer relativt raskt etter soving, tror det er viktig at barnet er opplagt når det skal spise. Jeg har altså økt antall måltider hyppigere, istedenfor å øke mengden på det enkelte måltid så raskt.
![]() |
|
|