|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Bursdagsouting på telefonkatalogen.noNår begynte www.telefonkatalogen.no å vise fødselsdager i tillegg til telefonnummer og adresse? Og er det egentlig noe jeg synes noe om? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noDette har jeg faktisk ikke sett før. Snart finner man vel hele livshistorien sin på nett også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noDet er nytt. Takk for tips. Herved slettet. Har de lov til det?
|
|
|
#5 |
|
En Som Trener
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJeg er vel kanskje litt paranoid, men jeg liker det ikke nei. Takk for opplysningen, jeg har nå logget inn på Min side og fjernet den for min del!
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noDu må registrere deg inkl. for mange irriterende obligatoriske avhukinger. Der kan man endre oppføringen.
|
|
|
#8 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJøss...
|
|
|
#10 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJøss. Jeg har heller ikke sett dette før - sendte med en gang inn en melding om at jeg vil ha oppføringen av fødselsdagen min fjernet. Jeg har da ikke godkjent at den skal stå oppført der. Makan!
|
|
|
#13 |
|
godtemonster
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJeg gidder ikke registrere meg for å fjerne den - det skal da ikke være min jobb å logge meg inn der for å fjerne opplysninger de ikke har min tillatelse til å legge ut?
|
|
|
#14 |
|
intro
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noSist jeg prøvde å logge meg på, hadde jeg et svare strev fordi brukernavnet var en tidligere jobb-epostadresse som for lengst var slettet. Mon tro om det funker nå?
|
|
|
|
#15 |
|
En Som Trener
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noFor å slette må du registrere deg som bruker om du ikke allerede er det. Gå da inn på Min side og deretter Min oppføring. Fjern haken utenfor fødselsdatoen og lagre.
|
|
|
#16 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noDa har jeg vært inne og fjernet diverse opplysninger jeg også. Kanskje er det å være litt hysterisk, men men. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
godtemonster
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noEn pussig ting er at når man registrer seg med fødselsdato mm. så må man hake av for at man godkjenner at eniro kan bruke opplysningene man registrerer seg med i alle sine søketjenester. Hvilket vil si blant annet fødselsdatoen som jeg jo registrerte meg for å fjerne.
|
|
|
#18 |
|
heimføing
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noNoen som har sjekket dette med datatilsynet?
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noDette synes jeg lite om. Nå har vi fra før offentlig tilgjengelig fødselsår via skattelistene, så da mangler det jo egentlig bare at personnummer og bilde blir lagt ut i ett søkbart arkiv hos NAV el. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
En Som Trener
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.no
|
![]() |