Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Roma eller Barcelona

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-09, 22:21   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Roma eller Barcelona

Mannen har overrasket meg, og vi skal på kjæreste tur i august. (Om det går i orden med barnevakt) Valget står mellom Roma eller Barcelona.

Jeg trenger litt info om begge byene og gjerne hotellanbefalinger begge steder.

Enlighten me please.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:26   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Roma eller Barcelona

Har ikke vært i noen av byene men hadde valgt Roma.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:28   #3
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Åååhh. heldiggrisen!

Jeg vil begge steder!

Jeg og sambo planlegger en kjærstetur snart, og da står det mellom Roma, Barcelona og København.
Jeg tror jeg heller mest mot Roma. Men det blir sikkert ikke noe av..

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:29   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var i København sammen i fjor.
Jeg heller mot Barcelona i august. Roma blir sikkert veldig varmt? Og Barcelona har strand?

Gammel 08-06-09, 22:30   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Har kun vært i Barcelona, ville valgt Roma.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:30   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri vært i Roma, og grunnen til det er at jeg ikke har hatt nok tid og krefter (og passende anledning og penger) til å få med meg alt jeg føler at jeg få med meg der. Av den grunn la vi ikke bryllupsreisen vår dit, og ikke påfølgende langhelger oppigjennom årene heller. Jeg hadde rett og slett ikke klart å slappe av, men hadde måttet løpe hit og dit for å rekke over "alt"!
Derimot var vi i Barcelona for to år siden, på kjærstetur, og det var en suksess. Jada, det er massevis av ting å se og gjøre i Barcelona også. Men Roma er liksom i en egen liga. I Barcelona spaserte vi rolig rundt i Barri Gothic (?), i Park Güell, La Sagrada Familia, og vi fulgte en sånn modernist-arkitektur-gå-tur med guide-boka vår. Alt med ilagte pauser på tapas-kafeer, og på hotellrommet. Vi reiste i februar, og det var perfekt klima for by-ferie, med opptil 17 grader på det varmeste, og rundt 10-15 grader ellers.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:32   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Oi, i august, ja. Ja, da har jo Barcelona også fordelen av å ha strand. Og i de temperaturene ville jeg ha blitt enda mer stressa av all sight-seeinga jeg bare måtte fått med meg.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:53   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Absolutt Roma, helt klart. Men i varmen så har Barcelona strand og promenade da…
Men Roma er uovertruffen, byen er ikke større enn at man kan gå og gå over alt, t-banen er kjempelett, masse å se på over alt, du ramler nesten over severdighetene, romantisk gamledel.
Hotell, prøv i nærheten av Piazza Barberini, det er sentralt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:58   #9
Wanda
Aktiv

Wanda sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Absolutt Barcelona! Roma har fantastiske turistattraksjoner og historisk sus, men er varmt, dyrt, eksklusivt og slitsomt om sommeren. Barcelona er mer relaxed, har også fantastisk arkitektur, mer verdi for pengene, har strand og har mindre stressende befolkning. Må tilbake til Barcelona....

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 23:02   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg vil gjerne ha konkrete hotelltips.

Gammel 08-06-09, 23:06   #11
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Roma! Det er helt fantastisk å være på Peterplassen og i Colosseum, det er så storslagent og historisk. Det er også strand i Roma, ca en times togtur unna. Siden du skal reise med mannen,er det også håp om at du ikke blir overfalt av italienske sjarmører som synes at du er so beuatyful, men ikke kan et kvekk mer på engelsk, og som blir ganske slitsomme i lengden. Hotellanbefalinger har jeg desverre ikke, du vil ikke bo på det hotellet vi bodde på på interrailturen vår for 13 år siden.

Gammel 08-06-09, 23:14   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg er mørk og veldig brunøyd så jeg pleier ikke bli veldig plaget av beilere i "syden".

Gammel 08-06-09, 23:20   #13
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Elsker begge steder, men Roma er mest romantisk og har de mest "breathtaking" severdigheter synes jeg. Husker ikke hvor vi bodde i Roma (hoteller anbefales heller ikke), men i Barcelona bodde vi på hotell Jazz eller noe sånt, nyoppusset, fancy, ikke så veldig stort hotell liksom på toppen av den der store "hovedgaten" (shopping) og enda litt lenger opp. Ville kanskje ha funnet noe enda mer sentralt enn det. Lykke til med valget av by - det blir bra uansett hva du velger (men Roma kan være sykt varmt i august!)

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 23:22   #14
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Roma, uten tvil. Har vært begge steder.

For en herlig overraskelse forresten!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 23:26   #15
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Dæven så langt dere drar på shærestetur.
Vi bruker å _bare_ dra ned til Horten

Gammel 08-06-09, 23:26   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm vanskelig, jeg har vært begge stedene minst 4 ganger hver.

Om dere vil ha mulighet til å bade så gå for Barcelona. Om dere vil ha det mest romantisk gå for Roma. Men begge stedene er varme i august. Kom med noen forslag på hotell så skal jeg si om de ligger bra til.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 23:27   #17
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=Honda;1686090]Dæven så langt dere drar på shærestetur.
Det er vel bare dobbelt så langt fra sørlandet til Roma som det er fra deg til Horten.

Gammel 08-06-09, 23:29   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Er ikke det omtrent like langt som til Roma fre deg da?

Gammel 08-06-09, 23:29   #19
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Det er vel nesten like langt fra deg til Horten som fra sørlandet til Middelhavet, om ikke lenger.

Gammel 08-06-09, 23:29   #20
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke vært i Barcelona, men Roma er veldig, veldig flott. Anbefales!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.