Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvilke vaskemidler er best?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-09, 21:36   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke vaskemidler er best?

Når engang eksamen er over, skal jeg vaske i heimen.

På høyglans (er det det det heter) dørene våre på kjøkkenet er det masse fettfingre. Hvilket vaskemiddel er best for å få det bort?

Jeg skal også vaske veggene, lye panelplater. Hvilket vaskemiddel er best å bruke der?

Gammel 09-06-09, 21:25   #2
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke vaskemidler er best?

Jeg dytter litt. Det må da være noen som er inne i dette?

Gammel 09-06-09, 21:38   #3
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sjekk www.plusstid.no om du kan finne noe der.

Gammel 09-06-09, 21:39   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Til fettfingre ville jeg brukt KIDs microfiberkluter uten såpe. Tror jeg ville brukt de på veggene og.

Gammel 09-06-09, 21:41   #5
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Å? Er det Kid som selger de? Visste ikke de hadde slikt der. Takk for tipsene.

Gammel 09-06-09, 21:43   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Lenge siden jeg kjøpte, så jeg håper de fortsatt har. Mange andre også som selger microfiberkluter, men KID sine er definitivt best av de jeg har prøvd.

Gammel 09-06-09, 22:03   #7
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Bare vann på altså? Må ha husmorting inn m teskje.

Gammel 09-06-09, 22:06   #8
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Microfiberklut, varmt vann og en ørlien dæsj med vaskemiddel fra egentlig hvem som helst ( ajax ol), og en kvart kort med salmiakk hadde jeg gått for.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 22:16   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Jeg bruker bare vann når jeg vasker, og det funker som bare rakkern.

(Bruker såpe på badet og i oppvasken, altså. )

Gammel 17-06-09, 20:07   #10
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

På veggene bruker jeg litt salmiak i vannet og en liten skvet såpe. Det tar smus og skitt lett. Og så vasker jeg både med klut og jif moppen min.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:09   #11
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Vann og en god microfiber klut kommer en også langt med. Men på vegger der det kommer ekstra skitt på veggen, slik som kjøkkenvegger. Ville jeg brukt noe ekstra i vannen. Men det kommer jo ann på hvor skittne vegger du har da.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:11   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en sprayflaske med salmiakk og vann, det brukes til vinduer, kjøleskap, skapdører og alle andre steder hvor skitne barnehender kommer til.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:54   #13
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Jeg har nå kommet meg til KID og kjøpt kluter. hehe. Takk for gode tips. Den sprayflaska, er det sånn bløandevann som du har laget selv?

Gammel 17-06-09, 21:06   #14
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker salmiakk og zalo i vannet når jeg skal fjerne fett. Lurt med god lufting.

Gammel 17-06-09, 21:36   #15
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg bruker salmiakk og zalo i vannet når jeg skal fjerne fett. Lurt med god lufting.

Effektivt ja!!! Anbefales!

Gammel 17-06-09, 21:38   #16
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Blir høyglans kjøkken veldig mye merker på? Spør fordi vi vurderer høyglans. Beklager å kuppe litt.

Gammel 17-06-09, 22:09   #17
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Blir høyglans kjøkken veldig mye merker på? Spør fordi vi vurderer høyglans. Beklager å kuppe litt.

Tråden er vel for så vidt utdebbatert, i hvert fall har jeg fått de svarene jeg trengte.

Syns høyglans er bra jeg, for det er så lett å tørke av. Jeg har ikke hatt storvask på kjøkkenet vårt før og nå har vi bodd her i 1 1/2 år. Bare vasket av flekker jeg har sett. Så jeg er superfornøyd.

Gammel 17-06-09, 23:00   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Jeg har nå kommet meg til KID og kjøpt kluter. hehe. Takk for gode tips. Den sprayflaska, er det sånn bløandevann som du har laget selv?

Jepp.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 17:26   #19
Lilo
Aktiv

Lilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Lilo er litt kul
Standard

Ajax!!! Det funker på alt. Gulv, vegger,speil,vindu,kjøkken,bad ++++. Og det vasker mye mere i dybden...

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 20:23   #20
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilo, her.

Ajax!!! Det funker på alt. Gulv, vegger,speil,vindu,kjøkken,bad ++++. Og det vasker mye mere i dybden...

HVa mener du med VAKSER I DYBDEN? JEg synes ikke det skal vaskes gjennom all panelen og alt...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.