|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Bruker du "medisinsk" helsekost?Aftenposten har i det siste hatt noen saker om helsekostprodukter man har mistanke om kan ha forårsaket alvorlig helseskade og død. Det som har sjokkert meg er hvor UTROLIG lite tilsyn og kontroll det er med slike produkter, og så slo det meg hvor livsfarlig det er at ALLE i verdikjeden har sterke insentiver til å tilsette virksomme, men potensielt farlige stoffer (som amfetamin i slankemidler) som ikke står i innholdsfortegnelsen. Slankepiller med amfetamin vil jo være supereffektivt og gi storsalg, noe som er lukrativt for alle, helt fra han som produserer en ubetydelig del av pillen, til de som selger den i Norge. Hvem som helst langs produktlinjen kan altså falle for fristelsen.
|
|
|
#2 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Det ville ikke ramlet meg inn i halvsøvne engang å kjøpe noe slikt. Eller andre helsekosttilskudd, for den saks skyld.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Her er en nylig artikkel:
|
|
|
#4 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Nei, det gjør jeg ikke. Jeg går heller ikke til "alternative" behandlere. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Jeg har aldri kjøpt noe i en helsekostbutikk.
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Nei, det gjør jeg ikke.
|
|
|
#7 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Jeg kjøper vitaminer og trantabletter på helsekosten. Er det å regne som "medisinsk" helsekost?
|
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Nei. Jeg kjøper så og si aldri noe på helsekosten, men har vært der et par ganger i det siste og kjøpt Holle barnegrøt til min sartmagede pjokk. Vitaminer kjøpes i vanlig dagligvareforretning.
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Bare vitaminer og endel matvarer. Kjøper alltid vitaminer og fettsyrer i helsekosten, men ikke noe særlig annet.
|
|
|
#10 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Det einaste eg kjøper hos helsekosten er Yogi- og London fruit-te. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Nei, har alltid vært veldig skeptisk til denslags. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Høh? Det var da voldsomt til generalisering. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Jeg kjøper Aminojern på helsekosten etter råd fra legen på 4M-klinikken. Ellers så kjøper jeg te og en og annen proteinbar. Og noen ganger økologisk peanøttsmør, men ellers fint lite. Å pilletrille produkter fra helsekosten kunne ikke falle meg inn.
|
|
|
#14 |
|
Sær og kresen
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Jeg har kjøpt Bio Drain (vanndrivende kur) to ganger. Ellers dette Spektro (?)-tilskuddet under graviditet. Det fikk jeg da anbefalt av legen, så jeg regnet med at det var ok. Kjøper av og til hudpleieprodukter på helsekostforretninger, men det er vel ikke akkurat "medisinske" produkter. Jo, også noe Ginseng en gang. Men jeg er håpløst dårlig på å ta tabletter, så ingen slike bokser blir noensinne tomme her.
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Det er temmelig mange produkter man kun får i helsekost som er studert opp og ned i mente og forsket masse på. Men jeg skal ikke si at det motsatte ikke finnes også. Det vet jeg lite om. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Solhatt og ginseng er vel av produktene det er forsket mye på, og som også mange leger anbefaler? Det fås riktignok også kjøpt på dagligvareforretning da.
|
|
|
#17 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?
For min del - jeg går ikke til alternative behandlere og forholder meg ikke til "alternativ" medisin - handler det mest om at det er alt for mye arbeid å skille klinten fra hveten. Jeg utelukker på ingen måte at noen naturprodukter og behandlingsmetoder fra indre Mongolia kan fungere. Men jeg tror jeg skulle vært rimelig desperat og ha mistet troen på skolemedisinen før jeg gadd all den researchen som åpenbart må til for å se hva som ikke er ren, udokumentert svada. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Jeg kjøper mine vitaminer og mineraler på helsekost, stort sett. |
|
|
|
#19 |
|
Etylbarbital
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?Hyasinth: Hva slags produkter er det du mener man går glipp av hvis man aldri handler i helsekostforretninger? Nå er jeg oppriktig nysgjerrig. Er det noe jeg burde ha savnet?
|
|
|
#20 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?
Dersom betjeningen ikke kan sine saker så bør du gå ut igjen. Det finnes helsekostbutikker der betjeningen kan sine saker og baserer rådene sine på erfaring og kunnskap, men dersom de ikke kan noe og svarer deg med fjas er det like greit å gå ett annet sted.
|
|
![]() |
|
|