|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Forvaltningsloven §11-a§ 11a. (saksbehandlingstid, foreløpig svar). Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ustabil
|
Sv: Forvaltningsloven §11-aJeg tror det er sjelden at dette får konsekvenser for forvaltningsorganet. Det er mer eller mindre akseptert at svarfrister brytes. Jeg forstår at det handler om en klage på et vedtak. Hvorvidt klagen tas til følge eller vedtaket opprettholdes er forsåvidt å betrakte som et nytt vedtak, som normalt sett har klageadgang til annet organ. Noen ganger er ankebehandlingen endelig. Hvis du har adgang til å påklage vedtaket igjen så bør du jo gjøre det. Hvis du ikke har klageadgang tror jeg du må akseptere vedtaket. Så lenge vedtaket er lovlig fattet mener jeg det er minimal sjanse for at vedtaket skal gjøres ugyldig fordi vedtaksorganet ikke har overholdt svarfrist som de selv har satt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: Forvaltningsloven §11-aTakk for svar Bina |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forvaltningsloven §11-aDette er min personlige mening, og ikke overhodet noe jeg kan hjemle i noen lov, men akkurat i en slik sak som dette, hvor det er snakk om penger som du skal tilbakebetale - så syns jeg at det bør det bør komme i din favør at de har brukt så uhorvelig lang tid på å behandle klagen din. At de ikke overholder forvaltningsloven om det med foreløpig svar - det bør også komme i din favør.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Sv: Forvaltningsloven §11-a
Det er slik jeg også tenker sånn rent ut i fra min fornuft. I tillegg har min livssituasjon endret seg kraftig. Fra å være frisk til å få uhelbredelig kreft som gjør at jeg må over på uføretrygd fra oktober i år. Jeg håper å jobbe 30 % etterhvert når formen, forhåpentlig, blir bedre. |
|
|
|
![]() |
|
|