Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Servise: Ikeas Färgrik

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-09, 13:28   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Servise: Ikeas Färgrik

http://www.ikea.com/no/no/catalog/ca.../series/15397/

Vi undrer oss på om vi kanskje skal kjøpe dette som hverdagsservise. Det eneste ankepunktet mitt er at de dype tallerkenene virker veldig store, slik at når småtassene her skal spise grøt eller suppe så vil det vel knapt dekke bunnen på tallerkenen, og maten vil sikkert bli kald veldig fort, eller det kan bli vanskelig for de å få mat på skjea når det er så lite mat på så stor plass. Lager jeg meg liksomproblemer når jeg tenker sånn?

Det finnes visst heller ingen kopper til dette serviset, og så trenger vi nye glass også. Noen tips til hva som kan passe? Vi vurderer å kjøpe serviset i fargen grønn.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 13:29   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Jeg hadde kjøpt noen ensfargede skåler ved siden av til ungene, om du tror det blir et problem. Etterhvert spiser de jo mer

  Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 14:36   #3
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Skulle til å foreslå det samme som sjugger.

For eksempel disse: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30132971

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 14:48   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Det var jo en lettvindt løsning på ett aldeles ikkeeksisterende problem. Små boller til å bruke til servering av taco, fondue og slikt trenger man jo uansett, så det kan jeg jo bare kjøpe. Tipper min kjære mann blir lykkelig av å høre at jeg putter enda flere ting på vår allerede sprengfulle handleliste.

Rajraj: De der var jo kjempesøte. Må nesten kikke nærmere på de tror jeg.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 14:49   #5
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.


Rajraj: De der var jo kjempesøte. Må nesten kikke nærmere på de tror jeg.

Ikke sant? Og de er vel i samme serie også. Perfekt, spør du meg. Du kan bare hilse mannen din og si det.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 15:22   #6
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Ikke sant? Og de er vel i samme serie også. Perfekt, spør du meg. Du kan bare hilse mannen din og si det.

:noterer på argumentasjonslista:
Eller eventuelt bare skrive det inn litt lengre opp, mellom andre ting som har stått på lista lengre, og late som ingen ting.
:har enda flere ting som bør inn på den handlelista:

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 17:03   #7
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Jeg har noen middagsasjetter i den serien. Er ikke fornøyd. De bråker voldsomt når bestikket kommer borti.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 18:53   #8
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Gjør de?
På meg ser det ut som de er helt glatte i glasuren, ikke ruglete slik som flere andre av ikea-servisene. Slike ruglete serviser bruker jo å bråke en del vet jeg, og lager lyder til å få gåsehud av. Hva slags bråk lager dette serviset da?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:35   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.627
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Og så blir det MASSE svarte merker etter bestikket i bunnen. Sånne svarte striper.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:37   #10
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Neimen hvordan kan det gå til da?
Jeg trodde virkelig ikke glatt, glasert stengods oppførte seg sånn. :vurderer å revurdere:

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:51   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Sånne sorte striper blir det i porsgrunds "tid" også - om man bruker det ofte nok. Det koster jo mangedobbelt så mye.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 12:25   #12
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

(Drar fram gammel tråd med viten og vilje)

Endte dere med å kjøpe dette, Marit? Jeg sitter og vurderer det nå, men lurer fælt på dette med lyden.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 17:13   #13
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Jada, vi har dette serviset, og synes det var ett bra kjøp.
Jeg merker ingen ting til noen lyd. De er aldeles glatte i glasuren, og vi gnisser og gnur med bestikket når vi deler opp maten til ungene. Vi hadde aldri holdt ut dersom serviset hadde laget lyder når vi skar i det.

Dyptallerkenene er forresten ganske digre, men det er i grunnen bare greit. Suppe og grøt blir fortere avkjølt når ungene har sine små porsjoner oppi der, og selv om jeg i utgangspunktet tenkte at dette ville være ugreit, så viser det seg at det er helt ok. I tillegg kan de brukes som serveringsboller, og er supre som pastatallerkener. Vi er veldig fornøyde med dette serviset.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 17:59   #14
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Hurra, akkurat det svaret jeg ville ha. Da blir det grønt servise på oss også. Tusen takk.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 18:05   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.740
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Vårt hvite Ikeaservise har også masse svarte striper. Men det er til hverdags så det får vel gå noen år til.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 18:20   #16
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Jeg kan godt leve med litt striper så lenge ikke det er fæl lyd. Nå har vi bare forskjellige 70-tallstallerkener (autentiske, ikke retrokule), og et komplett servise til 300,- virker som en ganske herlig løsning.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 18:51   #17
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servise: Ikeas Färgrik

Det finnes foreløpig ikke antydning til striper i vårt servise, men det kommer vel kanskje med tiden. Håper dere blir fornøyde med serviset, Søster. Den grønnfargen er utrolig fin.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no