Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

amor - eller andre snekkerkyndige! Angående laging av skapdører

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-09, 18:43   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

amor - eller andre snekkerkyndige! Angående laging av skapdører

Jeg holder på å innrede et rom og spekulerer litt rundt ulike løsninger når det gjelder plassering av TV og ellers at jeg skal ha dekket alle behov for oppbevaring.

Har landet på at en løsning med 75 cm Pax-skap og 1 m pax-skap er perfekt, det får akkurat plass inne i en nisje i rommet. Men - skyvedører kan jeg da ikke ha - i hvertfall ikke om jeg vil ha skuffer til å dra ut i begge skap. (nisjen er 177 cm)

Sofaen skal stå mot denne veggen, så jeg har tenkt litt på å ha TV-en inne i et av skapene.

Problemet er da skapdører. 75 cm Pax har ikke hengslede dører. Det jeg kunne ha tenkt meg var hengslet dør på 75 cm skapet samt dører på nederste del av 1 meterskapet. Det siste lar seg fikse. Det finnes lave skap på en meter, men dørene til det andre skapet må lages, ergo bør jeg vel lage alle, for at det skal bli likt.

Hvordan gjør en det da med hengsler? Bør det lages i MDF? Heltre eller hva? Ikeaskapdører har jo ferdig utfreste hull til å putte hengslene inn i, hvilket verktøy bruker en for å få dette til?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no