Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjolestørrelser (Bravissimo)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-09, 00:52   #1
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjolestørrelser (Bravissimo)

Jeg har veldig lyst på en kjole derfra, men er veldig usikker på størrelsen.

Oppererer de med britiske størrelser der, sånn at norsk 42 tilsvarer 16?
http://en.wikipedia.org/wiki/Clothing_sizes#Women

Trenger nemlig en fin kjole til bryllup og fine selskaper, som ikke er stygg eller klemmer over puppepartiet. Så da burde vel kjolene herfra passe bra.

Gammel 13-06-09, 21:15   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjolestørrelser (Bravissimo)

Ingen som vet?

Gammel 13-06-09, 21:23   #3
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jo, de har mål må siden. 16 er vel mer en str 44. Se bilde av meg i kjolen jeg har tilsalgs. Den er 16.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 21:24   #4
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du er en vanlig norsk størrelse 42 tror jeg nok 16 blir litt stor til deg. Heller ta 14.

Hvis du er 42/44 tror jeg nok heller 16. Selv har jeg kun "trengt" UK 16 når jeg var på mitt drøyeste, og da var jeg nok nærmere 44 enn 42. Nå trenger jeg kun 14 og er en vanlig 42 oventil, med pupper på 75E.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 21:33   #5
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Fin kjole Venla! Nå var jeg inne på siden og det var ikke så lett nei, før kunne man måle seg selv og så se hvilken str man skulle være. Men jeg er enig med Miss Norway; 14 er en 42. Og så kan du bestille really curvy eller super curvy alt ettersom hvor stor cup du har. Veldig praktisk!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 22:19   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bravissimo har måletabell, den er ok.

Jeg er vanligvis 44, men hos Bravissimo bestilte jeg "14 super curvy", og den passer perfekt. I bredden. Selvfølgelig er den også for kort, som det meste annet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 22:14   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Standard

Mener jeg har andre klær i str 14, så da bestiller jeg det.

Bruker 42 i topper, av og til 44 men da er det fordi det ikke er plass til puppene (skjorter, topp med knepping).

I følge denne størrelseskalkulatoren, burde jeg gå for 14 Really Curvy or 14 Curvy/Really Curvy

Gammel 17-07-09, 15:33   #8
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Standard

Nå har jeg fått denne i hus (str 14) og den sitter helt perfekt
Gleder meg til å bruke den i bryllup i august.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.