Er gravidmagen allemannseie?
Jeg synes riktignok at den ikke er dét, men etter å ha lest litt rundt på diverse gravideforum, virker det som enkelte gravide er for sensitive med alt som har med magen å gjøre. Det er feil å få kommentarer at magen er liten, det er feil å si at den er stor, at den er veldig rund, at man ser godt ut osv. Det virker som man bør ha tunga temmelig rett i munnen før man i det hele tatt sier noe til en som er gravid. Jeg leste akkurat at det var en som fikk dagen sin ødelagt da en fremmed lurte på om hun ventet tvillinger?
Det er kanskje jeg som er rar her, for jeg liker kommentarer om at jeg har stor mage, og jeg elsker å se store gravidemager. Jeg har aldri møtt noen som prøver å fornærme meg ved å komme med stygge kommentarer, og trodde heller ikke at det var så veldig vanlig? Kunsten er muligens å ikke tolke alt i verste mening, for er det virkelig så ille om gamle damer klapper på magen i butikken, eller at venner og bekjente kommer med disse klisje-bemerkningene man har hørt 100 ganger før? Jeg skjønner jo at noen kan slite med kropp og selvbilde, ha opplevd diverse i fortiden, men jeg synes det virker så utbredt at man blir illsint og sur og provosert over den minste ting som gravid, correct me if I'm wrong.
|