|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spin-off: ditt beste sommerbarndomsminneI lys av Sommerlykke-tråden ble jeg veldig sentimental kjente jeg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Spin-off: ditt beste sommmer barndomsminneDet er merkelig nok feriene ved hytta som utmerker seg, og ikke utenlandsferiene. Særlig tur ut til en eller annen holme med båten. Mine søsken og jeg som satt foran i båten, med digre, oransje redningsvester, og pappa som styrte båten mens mamma vimset rundt omkring. Og de skumle lydene fra båtmotoren, den brølte som en løve da den startet. Jeg husker særlig én holmetur, hvor vi laget et bål nede i vannkanten, og grillet albueskjell og alt mulig annet vi fant i sjøen. Jeg husker at sjøen luktet så sterkt. Jeg finner ikke samme sjølukt på strendene i Oslo. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spin-off: ditt beste sommmer barndomsminneUtenlandsferier var det lite av, men vi var på hytta i Bamble de 12 første årene av mitt liv. Der var vi flere uker hvert år. Fantastisk! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Unik
|
Sv: Spin-off: ditt beste sommmer barndomsminneEg minnest best ein ferietur til Portør. Foreldra mine leide ei hytte der og me var der vel i ei vekes tid. Eg hadde ei veninne med meg. Det var knall vær. Me var nede ved brygga og fiska krabbe, ute og rodde med båten ut til holmer og skjær. Fann fine badeplasser gøymt rundt om. Sitte på svaberget og sjå sola gå ned.
|
|
|
#5 |
|
Originala
|
Sv: Spin-off: ditt beste sommmer barndomsminneBeste sommerminner er fra landstedet til pappas tante og onkel. Det var et fantastisk sted, og tante og onkel var to ubeskrivelig flotte mennesker. Jeg må gråte en skvett bare ved å tenke på dem. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Sv: Spin-off: ditt beste sommmer barndomsminneKan en modde rette opp overskriften? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
seru
|
Sv: Spin-off: ditt beste sommmer barndomsminneSå rart å lese at de minnene som sitter sterkest er hytteminnene. De sitter sterkt hos meg også, lukten av tjære på brygga, bare bein på svabergene, kanopadling, og stille kvelder i robåt med fiskegarn og oter, frokost ute og badeliv, laaange gåturer til den lokale landhandleren og kjøpe candysukker som en gang var den største lykka i livet, mormor som klippet mattfiller under verdens største 60-tallssolhatt og sol, sol, sol, hele sommeren naturligvis! Sist redigert av Siri : 13-06-09 kl 21:42. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Spin-off: ditt beste sommmer barndomsminneMine beste sommerminnER er fra jeg var 4 år og til jeg var 16-17 år. 3-7 uker nord på
|
|
|
|
#9 |
|
Teller ned
Sv: Spin-off: ditt beste sommmer barndomsminneJeg har mange gode sommerminner fra bilturer i Frankrike, men toppen av lykke var å få bli med pappa når han hadde båtvakt på brygga. Vi to alene i båten, spille kort, cola på glassflaske, kveldsbad og jeg fikk være oppe så lenge jeg ville. Sovne til bølgeskvulp og svak lukt av piperøyk fra pappa på dekk. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Curlingkone
|
Sv: Spin-off: ditt beste sommerbarndomsminneÅh, jeg har mange jeg. Men alle involverer campingvogna som hang med bakpå bilen gjennom både Norge, Sverige og Danmark. Kjenner enda lukten av egg og bacon på komfyren i vogna, og følelsen av å være utrolig fri og ha skikkelig ferie
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spin-off: ditt beste sommerbarndomsminneDesverre har vi ikke noe hytte til disposisjon lenger, men heldigvis har mamma og pappa en campingvogn stående på omtrent samme sted så gutta får i allefall litt av det jeg opplevde. Fiske etter krabber, ut med båten, gå i land på øyer, bade osv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Spin-off: ditt beste sommerbarndomsminnePå øya i Åsenfjorden, der jeg knapt husker en styggværsdag. Markjordbær i STORE mengder, krabbeleting i fjæra med faren min. Robåt, motorbåt og svømming. Den kriblende spenningen med å møte igjenn lekekameraten etter nesten et år. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Spin-off: ditt beste sommerbarndomsminneMine beste sommerminner fra barndommen er definitivt sommerene alene hos besteforeldrene mine. De hadde bondegård med sauer, og det var våronn, mating av små søte kopplam med flaske, det var gode stunder med bestemor på kjøkkenet eller i fanget til bestefar på traktoren. Det var turer bakpå traktoren opp på verdens fineste sted på fjellet ved et lite fjellvann - og vi badet i 10 grader. Kaldt var det ikke!
|
|
|
#14 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Spin-off: ditt beste sommerbarndomsminneDet er mange men en av de beste er fra en av bilferiene våre til Italia. Pappa jobbet på sjøen og det var ikke alltid han var hjemme om sommern. Han var ute opp til 6 måneder ad gangen.
|
|
|
#15 |
|
En Som Trener
|
Sv: Spin-off: ditt beste sommerbarndomsminneFerier hos min tante og onkel, bade i Mjøsa, spise kneipp med nyrørt jordbær, lørdagskveld med orientalsk gryte, ris og loff.
|
|
|
#16 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Spin-off: ditt beste sommerbarndomsminneSommerminner. Hytta ved sjøen med vår egen lille strand og båt. Fisketurer i båten. Fersk loff med jordbær og sukker. Myggstikk. Svarte føtter som ikke ble rene. Krabbefisking. Sommerveninner. Roturer alene i båten, over fjorden for å kjøpe lørdagsgodis. Pappa som spikket små trefigurer til meg. Utedo med bæsjelukt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spin-off: ditt beste sommerbarndomsminneJeg husker spesielt en hyttesommer. Jeg tror det var strålende sol og knallvarmt i tre hele uker. Jeg husker at vi nærmest bodde nede på brygga, og spiste alle måltidene der. Og badet i lunkent vann.
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: ditt beste sommerbarndomsminneVed et par anledninger fikk jeg lov til å være med en venninne og moren og søsteren hennes på hytta deres ved Stavern. Den lå like ved en campingplass med strand og en fjellknaus. Oppå den knausen likte jeg å sitte og se på havet og stranda og kjenne lukten av saltvann. |
|
|
|
#19 |
|
Sv: Spin-off: ditt beste sommerbarndomsminneDet må vel bli telturene med foreldre og deres venner med barn. Fisking, bålkos og herlig samhold. Det er livet!
|
|
|
#20 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Spin-off: ditt beste sommerbarndomsminneSommerferiene i Danmark. Masse familiebesøk, bading fra morgen til kveld, uendelig mye tid.
|
![]() |
|
|