Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Life on Mars

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 20:45   #1
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Life on Mars

Serien starter i dag på TV2, og jeg håpet i det lengste at det var fortsettelsen på den britiske produksjonen. Nå ser jeg at det er en amerikansk versjon - noen som vet om det er samme plot og opplegg som den britiske bare med amerikansk casting?

Jeg likte serien utrolig bra (rent bortsett fra at den ble mainstream da den fortsatte ut i en ny sesong... )

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:55   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Life on Mars

Jeg skulle akkurat til å lage en make tråd ...

Jeg likte både ses. 1 og 2, men spin-offen, Ashes to Ashes, den likte vi ikke.

Ut fra traileren så det ut til at US-versjonen lå svært tett opptil UK-versjonen. Men Gene Hunt var jo legendarisk, så jeg vet ikke om Harvey Keitel kan bli like minneverdig. Uansett: Serien skal sees, så får vi komme tilbake til tråden her og dømme ...

Mandag (idag), TV 2 kl 21:40, hvis noen lurte.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:13   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*laster ned* Har ikke sett denne serien, men det høres definitivt ut som noe for meg.

Gammel 15-06-09, 21:23   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg himler litt over presentasjonen til TV2 -denne nyskapende serien. Når det er en remake! Og prisbelønt, det var vel den britiske versjonen. Eller har den amerikanske rukket å få noen priser?

Og Harvey Keitel, lever han av å lage remakes, eller? Head above water, anyone?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:33   #5
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Zack Handlen i A.V. Club syns ikke serien var spesielt bra. Og det syns tydeligvis ikke publikum heller, siden det bare ble en sesong i USA. Se den britiske utgaven av Life on Mars med John Simm en gang til i stedet, eller se State of Play (det koster under 50 kroner å få den levert fra Play; nesten gratis!). Philip Glenister har forresten en liten rolle som politi der også.

Ben "Look at those cavemen go" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:33   #6
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg tenker var at skuespillerprestasjonene var litt varierende i UK-versjonen. Selv om Sam Tyler var så hadde han ikke verdens største register. Det samme gjalt en del av bi-rolleinnehaverne.

I USA har de litt mer å ta av når det gjelder skuespillere.

Gammel 15-06-09, 21:37   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

State of Play, var ikke det en av "påskekrimmene"?

Gammel 15-06-09, 21:40   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

Nei, det var visst Midnight Man ..

Gammel 15-06-09, 21:44   #9
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Den britiske serien kan ihvertfall anbefales.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 22:03   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

So far so VERY the same. Plotwise.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 22:27   #11
Albertine
Passiv

Standard

Det eneste som var bedre med den amerikanske versjonen var sjokket over å se The Twin Towers etter at han våknet. Ble ikke den samme schwungen i den britiske varianten. Ellers blånekter jeg å se videre på TV2 og venter spent på NRK.

Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 22:31   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

Vi konstaterte at det var så likt at det ikke var vits å se på.

Gammel 15-06-09, 22:37   #13
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg forstår ikke amerikanere.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 22:39   #14
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Who does.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 22:45   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

De burde bare vist BBC-serien i USA og gitt pengene de sparte til Afrika ... Eller de kunne i det minste nøyet seg med å dubbe.

Twon Towers var kult, men ikke så kult ettersom det datt først i 2001. Det sier jo ikke 1973 liksom :IMO:

Gammel 15-06-09, 22:48   #16
Albertine
Passiv

Standard

Men det var liksom tegnet på at noe spooky hadde skjedd. Klærne ga liksom mer pekepinn på hvilket tiår.

Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 22:49   #17
Albertine
Passiv

Standard

Liksom.

Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 23:00   #18
alice
Newbie

alice sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
alice har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg likte veldig godt den britiske serien, men den amerikanske så jeg bare en halv episode av.

alice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 23:22   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kommer heller ikke til å se videre, men det var gøy å sammenligne. Den amerikanske versjonen var fryktelig overtydelig. Veldig veldig mange hippier i gata. Legen som snakker til ham gjennom TV-en må påpeke at han er i en alternativ verden. Laaang dveling ved Twin Towers, når et glimt hadde vært nok. Lite overbevisende at Harvey Keitels rollefigur kan banke Tyler, gamle, svake mannen. Ja, ja. Gleder meg til sesong 2 av den britiske, og takker manusforfatterne og høyere makter for at det bare er to sesonger :lei av Lost:

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 10:08   #20
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har et veldig sterkt forhold til originalen, så det var veldig rart å se kopien. Og jeg synes faktisk det er veldig dumt at det er såpass blåkopi av originalen. Jeg så litt av den opprinnelige piloten på nettet (der Colm Meaney spilte Gene), og den var enda mer kopi. Helt enig om Harvey Keitel - han er altfor gammel til Gene. Scenen der de hoppet over pultet (hvis jeg så rett) trodde jeg ikke på.

Spørs om jeg gidder å fortsette å se på. Jeg har da lyst til å se siste episode, siden den skal visstnok være en utrolig dum avslutning på serien (ifølge intervju med Philip Glenister som jeg hørte i forrige uke).

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.