|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Life on MarsSerien starter i dag på TV2, og jeg håpet i det lengste at det var fortsettelsen på den britiske produksjonen. Nå ser jeg at det er en amerikansk versjon - noen som vet om det er samme plot og opplegg som den britiske bare med amerikansk casting?
![]() |
![]() |
#2 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Life on MarsJeg skulle akkurat til å lage en make tråd ...
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Life on Mars*laster ned* Har ikke sett denne serien, men det høres definitivt ut som noe for meg.
![]() |
#4 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Life on MarsJeg himler litt over presentasjonen til TV2 -denne nyskapende serien. Når det er en remake! Og prisbelønt, det var vel den britiske versjonen. Eller har den amerikanske rukket å få noen priser?
![]() |
#5 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Life on MarsZack Handlen i A.V. Club syns ikke serien var spesielt bra. Og det syns tydeligvis ikke publikum heller, siden det bare ble en sesong i USA. Se den britiske utgaven av Life on Mars med John Simm en gang til i stedet, eller se State of Play (det koster under 50 kroner å få den levert fra Play; nesten gratis!). Philip Glenister har forresten en liten rolle som politi der også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Life on MarsDet eneste jeg tenker var at skuespillerprestasjonene var litt varierende i UK-versjonen. Selv om Sam Tyler var
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Life on MarsDet eneste som var bedre med den amerikanske versjonen var sjokket over å se The Twin Towers etter at han våknet. Ble ikke den samme schwungen i den britiske varianten. Ellers blånekter jeg å se videre på TV2 og venter spent på NRK. |
![]() |
![]() |
#15 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Life on MarsDe burde bare vist BBC-serien i USA og gitt pengene de sparte til Afrika ... Eller de kunne i det minste nøyet seg med å dubbe.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Life on MarsMen det var liksom tegnet på at noe spooky hadde skjedd. Klærne ga liksom mer pekepinn på hvilket tiår. |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Life on MarsLiksom. |
![]() |
![]() |
#18 |
Newbie
Medlem siden: Jun 2009
![]() |
![]() Sv: Life on MarsJeg likte veldig godt den britiske serien, men den amerikanske så jeg bare en halv episode av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Life on MarsJeg kommer heller ikke til å se videre, men det var gøy å sammenligne. Den amerikanske versjonen var fryktelig overtydelig. Veldig veldig mange hippier i gata. Legen som snakker til ham gjennom TV-en må påpeke at han er i en alternativ verden. Laaang dveling ved Twin Towers, når et glimt hadde vært nok. Lite overbevisende at Harvey Keitels rollefigur kan banke Tyler, gamle, svake mannen.
![]() |
#20 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Life on MarsJeg har et veldig sterkt forhold til originalen, så det var veldig rart å se kopien. Og jeg synes faktisk det er veldig dumt at det er såpass blåkopi av originalen. Jeg så litt av den opprinnelige piloten på nettet (der Colm Meaney spilte Gene), og den var enda mer kopi. Helt enig om Harvey Keitel - han er altfor gammel til Gene. Scenen der de hoppet over pultet (hvis jeg så rett) trodde jeg ikke på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|