Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken stil har dere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 19:21   #1
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Hvilken stil har dere?

Jeg vet ikke helt hva jeg skal kaller vår stil for. Men jeg liker det lyse med litt mørke møbler. Litt romantisk pynt og litt glam.

Hvordan har dere det hjemme? Noen som har bilder og vise?

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:32   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Jeg liker en enkel stil med lyse farger både på møbler og vegger, med små innslag av farge. Jeg er ikke så glad i kald minimalisme og stål, heller ikke i overdådig shabbychic med blonder og fjær. Egentlig lite av både romantikk og glam her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:33   #3
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Her er det småromantisk stil og langt fra minimalistisk uten at det er overmøblert og overfyllt av nips.
Jeg er glad i gamle hvitmalte møbler, jo eldre jo bedre. Veggfargene går i hvitt og lys sjokoladebrun, møbler i hvitt og noe brunt. Og så må jeg innrømme at jeg har litt rosa. Jeg har faktisk nettopp malt vaskerommet mitt lys, lys råsa.
På sommerstid er jeg også veldig glad i stoffer med små blomster på, som sofaputer, sengetepper, gardiner o.l

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:41   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Vi har en ren stil, med enkle møbler. Noen vil vel kanskje si moderne, men vi har en del gammelt også. Hvite vegger med hvite møbler, bokhyller og bord, grå sofa og naturfargede tepper. I gangen er det knallråsa teppe og råsa bilder.

Vi har egentlig et fargetema i hvert rom;
stue: hvitt, grått, natur og grønt
soverom: hvitt, grått og lilla
gang: hvitt, natur og knallrosa
soverommet til knerten: hvite vegger, hvit møbler, knalle farger på puter og lignende og grå sovesofa

Jeg har lyst til å male noen vegger her i kontrastfarger, men vet ikke om jeg gidder for vi blir kanskje ikke boende her så lenge.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:45   #5
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Jeg er noe bortimot uinteressert i interiør og har vel en stil som må kunne kalles "left overs". Arvet litt her og litt der osv.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:46   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Etnisk fusion.

Lom 1850 møter Bombay 1910 møter Lusaka 1980.

Det betyr en blanding av
- gamle norske tremøbler (langbord, skjenk, furustoler med litt utskjæringer og en stor blågrå himmelseng i stua)
- tradisjonelt indisk (mørkt tre salongbord, billedrammer, indiske miniatyrer og utskårne esker med innlagt messing, puter med silke og speil)
- afrikanske stråkurver og fat, og Tinga-tinga-malerier, og shonaskulpturer i stein

Nøytrale hvite vegger og eikeparkett.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:49   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

"Shabby chic møter nordisk minimalisme". Fargene er gjennomgående lyse; hvitt, linfarge, bjørk, beige. Nytt og gammelt sammen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:49   #8
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Slik har vi det da:

Soverommet:




Stuen:





Kjøkken og fra kjøkken mot stuen:



siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:50   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Moderne retro ispedd ørlite shabby chic! Men jeg heller mer mot en shabby chic-inspirert stil nå, men det meste går i hvitt, krem og lyse farger.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:50   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Vi driver og flytter inn nå, så jeg kan ikke ta bilder i kaoset, men jeg skal se om jeg kan ta noen når det er ferdig.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:55   #11
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Tenker vi sier Fransk landstil møter moderne og nordisk. Hvitt skal det være. Kan godt like litt stramme møbler, men med innslag av myke puter og pledd, fattigmannssølv osv.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:59   #12
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Noen som vil vise bilder?

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:51   #13
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken stil har dere?

Hummer og kanari. Jeg er ikke særlig opptatt av interiør, og det bærer huset preg av. Prøver å samle på 50 talls møbler og har etter hvert en del skjenker og bord. Når pusen går over til de evige jaktmarker skal jeg kjøpe ny sofa i samme stilen og da har jeg planer om å få ting på stell her

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:51   #14
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Noen som vil vise bilder?

Nei.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:58   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har dere?

More is more, med religiøs kitsch, femtitallsnostalgi, sekstitalls space age, søttitalls funk og massevis av plastikkdill.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:09   #16
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken stil har dere?

Hva jeg liker har ingen sammenheng med hvordan hjemmet mitt ser ut
:ser ut over en salig blanding av arvet, fått og rester fra studietiden i spedd ett og annet fra min kaoitiske innkjøpsstil:

Men om man skal uttale seg om hva man liker så holder jeg en knapp på det gjennomførte. Det er helt fantastisk hvor bra det blir når folk greier å gjennomføre en stil helt!
Selv klarer jeg ikke helt å bestemme meg for hvilken stil jeg liker, så det blir en salig miks

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:14   #17
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken stil har dere?

Er ikke veldig interessert og har stort sett ting fra finn.no og ikea. Liker rene flater og har minst mulig nips som kan støves ned. Du finner ingen rosa glasshester hos meg

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:24   #18
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Slik har vi det da:

Soverommet:




Stuen:





Kjøkken og fra kjøkken mot stuen:



Du har det jo bare helt rålekkert!!

__________________
Gutt-91,Jente-97,Jente-99.
nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:37   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Lekkert, siljemoren!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:38   #20
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken stil har dere?

Ifølge Ellos har vi "Nordisk" stil.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no