Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male Bombay-serien

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 15:36   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Male Bombay-serien

Noen her som har malt Bombay serien og ble det bra?

Jeg har lyst å male spisestuen og salongbordet, men har ikke helt peling på hvilken maling jeg skal bruke.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:40   #2
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Male Bombay serien

Jeg ville puset det litt, grunnet med heftegrunning og malt det med oljebasert maling for treverk.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:41   #3
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Male Bombay serien

Og så tror jeg at jeg hadde hatt litt glans i malingen kanskje 40, synest ikke det er så flott med helt matt.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 08:20   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male Bombay serien

Takk, det var gode tips. Litt glansfull maling tror jeg også er fint.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 09:30   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Jotun Lady - vanntynnet - glansgrad 40 - for listverk.
Blir veldig bra, etter litt pussing og heftgrunn.

Undersøkelser har vist at den vanntynnede malingen er mer slitesterk enn oljemaling og den gulner ikke.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:09   #6
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jotun Lady - vanntynnet - glansgrad 40 - for listverk.
Blir veldig bra, etter litt pussing og heftgrunn.

Undersøkelser har vist at den vanntynnede malingen er mer slitesterk enn oljemaling og den gulner ikke.


Jeg har gått helt over til vanntynnet maling når jeg maler alt som før ble malt med oljemaling. Lister, møbler o.l. irriterende når man legger masse jobb i å male hvitt og så er det gult etter 2-3 år.
Den vannbaserte malinga er ikke så god å jobbe med som oljemaling synes jeg, den tørker så fort. Men det er absolutt verdt det, i alle fall om det er hvitt eller annen lys maling du skal male med.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:15   #7
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Åh, nå ble jeg faktisk fristet til å male Bombay-møblene mine, jeg også. Skal, skal ikke..

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:18   #8
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Åh, nå ble jeg faktisk fristet til å male Bombay-møblene mine, jeg også. Skal, skal ikke..

Hopp i det, det kommer til å bli kjempefint.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 12:37   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Åh, nå ble jeg faktisk fristet til å male Bombay-møblene mine, jeg også. Skal, skal ikke..

Jeg syns møblene er kjempefine, men er litt lei det mørke og vil ha det lyst. Blir spennende.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 13:38   #10
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Vil gjerne ha bilder når du har hoppet i det! Jeg har også møbler fra den serien og har lekt med tanken om å male en liten stund nå...

Du må gjerne være første kvinne ut!

Lykke til! Jeg tror det blir veldig fint!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 17:03   #11
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Kanskje jeg kjøper maling på mandag alt, hmmm.
Kommer med bilder om jeg får ut fingeren.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 13:50   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Abonnerer fordi jeg liker å se bilder. Jeg har forøvrig malt en gammel furureol med Jotun Lady List 40, og det ble bra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 21:49   #13
Anita
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 9
Anita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Fysj! Å male slike fine solide tremøbler burde ikke vært lov. Fatter ikke noen kan tenke tanken en gang, langt mindre gjøre det.

Anita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 22:13   #14
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Opprinnelig lagt inn av Anita, her.

Fysj! Å male slike fine solide tremøbler burde ikke vært lov. Fatter ikke noen kan tenke tanken en gang, langt mindre gjøre det.

Forskjellig smak vet du. Jeg synes de er grusomme, men hvitmalte er de nydelige.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 19:41   #15
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Male Bombay-serien

god ide!Har selv et bombay bord jeg er drittlei av!:urk:

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:06   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Opprinnelig lagt inn av Anita, her.

Fysj! Å male slike fine solide tremøbler burde ikke vært lov. Fatter ikke noen kan tenke tanken en gang, langt mindre gjøre det.

Jammen bra man har forskjellig smak.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 22:43   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Opprinnelig lagt inn av Anita, her.

Fysj! Å male slike fine solide tremøbler burde ikke vært lov. Fatter ikke noen kan tenke tanken en gang, langt mindre gjøre det.

Nommen. Det var konstruktivt sagt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 22:47   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Er det noen som har malt Bombay og kan vise bilder?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 08:03   #19
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Har ikke fått ut fingeren ennå, mannen er usikker på om vi skal gjøre det.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 08:10   #20
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male Bombay-serien

Samme her, Camomilla. Han liker godt de mørke møblene, mens jeg begynner å bli lei. Men han lokker med at vi etterhvert likevel skal bytte til eikemøbler, så egentlig er jeg litt i tvil nå om jeg gidder. Kommer uansett ikke å sette i gang med malearbeid nå i varmen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no