Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Philadelphia-iskake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 21:12   #1
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Philadelphia-iskake

Denne iskaken må jeg bare dele med dere.

Jeg har laget den flere ganger, nå sist til barnedåpen vi hadde i pinsen. Tror samtlige gjester ba om å få oppskriften, den falt med andre ord i smak!

Jeg elsker den!

2 pk.philadelphiaost
6 eggeplommer
4 dl sukker
6 dl.fløte
2 ts. vaniljesukker
8 digestive kjeks

Pisk eggeplommer og sukker luftig , bland inn ost. Fløten og vaniljesukker piskes stiv og blandes sammen med ostemassen. Knus 4 digestivekjeks og legg i bunnen av kaken (på kakefatet), hell isblandingen over i kakeformenog knus de siste 4 kjeksene på toppen av kaken.

Sett i fryseren til isen har stivnet.

Gammel 18-06-09, 21:19   #2
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Philadelphia-iskake

Den er kjempegod, men jeg har bare smakt den med enten daimkuler, eller knust non stop. Mange variasjonsmuligheter her, altså!

Gammel 18-06-09, 21:22   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt ut.

Jeg har en nesten identisk oppskrift, men der bruker man kremost med mandarin og ananas.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:38   #4
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mmm, ja den er kjempegod! Og favoritten til de fleste gjestene når vi serverer den med varme bær.

Gammel 19-06-09, 14:38   #5
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Standard

Mange variasjonsmuligheter ja, skal jammen prøve ut det dere nevner!

HSJ73; daimkuler i kaken eller oppå?

Gammel 19-06-09, 14:49   #6
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Den hørtes god ut, takk for oppskriften, den MÅ prøves ut!

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 14:53   #7
September
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
September er litt kul
Standard

Den er god ja.

Jeg lager den også med daimkuler, både inni kaken og oppå.

Gammel 19-06-09, 21:07   #8
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av lavendely, her.

Mange variasjonsmuligheter ja, skal jammen prøve ut det dere nevner!

HSJ73; daimkuler i kaken eller oppå?

I røra, slik at de er godt fordelt i isen.

Gammel 26-06-09, 22:29   #9
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Så godt ut.

Jeg har en nesten identisk oppskrift, men der bruker man kremost med mandarin og ananas.

Ble nyskjerrig på denne.

Har du oppskrift du har lyst til å dele?

Gammel 26-06-09, 22:47   #10
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Den er nydelig! Vi hadde knust krokanrull i og oppå.

Gammel 27-06-09, 02:27   #11
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips - den må prøves!!

Gammel 21-07-09, 17:14   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Denne må fram i lyset. Den må vel være fin å pynte med litt smilsaus der det står "... 4 år" eller noe?
Tegne det inn i røra før den fryses?

Tror ikke jeg kan ha krokanbiter i pga fireåringen, men er det noe annet man kan putte i den?

Gammel 21-07-09, 17:25   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg smakte den med knuste havrekjeks og knuste Nonstop i helgen, og har laget den samme i dag (til bursdag i morgen).
Den er supergod. Og selve isen er jo veldig nøytral, og passer med det aller meste av frukt, bær, sjokolade, kjeks, nøtter osv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 18:13   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Den hørtes knallgod ut.
Jeg digger Dajmiskake men har sluttet helt å lage den siden storebror er superallegrisk for nøtter og mandler.

Men denne skal jammen testes i bursdagsselskap nå i august med kjeks i bunn og hakkede nonstop i røren og på toppen!!
Mange supre varianter her.

Gammel 21-07-09, 18:57   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også en gutt med nøtteallergi, men han tåler heller ikke rått egg. Så for ham blir det vanlig is istedet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 19:12   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne har jeg laget også, mange ganger. Utrolig enkel og god!

Den oppskrifta jeg har lagt inn her, frossen jordbærostekake, er ganske lik. Men litt ekstra oppi.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 19:55   #17
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mange dager på forhånd kan den lages? Og fryses den med formen rundt?

Gammel 21-07-09, 21:08   #18
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hvor mange dager på forhånd kan den lages? Og fryses den med formen rundt?

Jeg pleier å lage den i en paiform.
Den kan fint lages lang tid i forveien. Jeg pleier som regel å lage en ny med en gang den forrige er spist opp. Kjekt å ha i fryseren.

Gammel 21-07-09, 21:43   #19
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫

Thelma sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Thelma er litt kul
Standard

Denne er knallgod! Anbefales!

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 21:58   #20
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Ok. Jeg kasta paiforma for et par år siden. Men det går vel an å lage den på et kakefat med vanlig kakeform (altså ringen) rundt?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.