Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

En oppskrift du enda ikke har prøvd

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-09, 19:02   #1
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En oppskrift du enda ikke har prøvd

Del en oppskrift som du har liggende i kokeboken/på PCn/i minnet som du har lyst til å prøve, men som du ikke har prøvd enda.

Det kan være hva som helst, men ikke noe som har blitt "publisert" her tidligere.
En litt annerledes utfordring.

Gammel 20-06-09, 21:29   #2
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: En oppskrift du enda ikke har prøvd

I grunn det meste fra denne bloggen, men jeg linker nå inn en oppskrift da. http://www.kayotic.nl/blog/?p=4079#more-4079

Dutch Girl tar bare de beste bildene av maten hun lager.

Sist redigert av Najade : 21-06-09 kl 12:33. Årsak: Linket inn bilde.
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 21:56   #3
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Fibis pastaform er den jeg skal prøve ut neste gang

Gammel 20-06-09, 22:27   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Denne gulrotsuppen har jeg tenkt å prøve, men har ikke kommet så langt. Hele bloggen er vel verdt en titt om man er glad i matlaging.

http://lekkermunn.blogspot.com/2008/...ndersuppe.html

Gammel 20-06-09, 22:38   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

I grunn det meste fra denne bloggen, men jeg linker nå inn en oppskrift da. http://www.kayotic.nl/blog/?p=4079#more-4079

Først - en genial tråd. Og så tusen takk for linken til denne fantastiske bloggen. Disse potetene må bare prøves: http://www.kayotic.nl/blog/?p=4185#more-4185

Gammel 20-06-09, 22:55   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne har jeg fått fra en vennine og den skal vi prøve når vi kommer hjem fra ferien.

Ungarsk gulasjsuppe.

Porsjoner 4

Ingredienser

• 600 g benfritt rundstek av storfe eller annet benfri storfekjøtt
  • 3 stk potet
  • 2 stk løk i biter
  • 1 stk rød paprika
  • 1 båt hvitløk
  • 2 ss olje
  • 3 ss tomatpuré
  • 1 l kjøttbuljong (utblandet)
  • ½ stk purre
  • 2 ts paprikapulver
  • 1 ts tørket oregano
  • 1 ts salt
  • ½ ts pepper
Slik gjør du:

1. Skjær kjøttet i terninger, ca. 3 x 3 cm og paprikaen i strimler. Skjær poteter og løk i terninger og purre i ringer.

2. Fres løken i en kjele, ha i kjøtt og presset hvitløk og brun lett.

3. Rør i tomatpuré og tilsett poteter, purre, paprika og buljong. La det koke ca. 15 minutter. Smak til med krydder.

Server

Sist redigert av Tinka : 21-06-09 kl 02:07. Årsak: La til fremgangsmåten.
Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 00:05   #7
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Først - en genial tråd. Og så tusen takk for linken til denne fantastiske bloggen. Disse potetene må bare prøves: http://www.kayotic.nl/blog/?p=4185#more-4185

Bare hyggelig. Den er virkelig det, helt fantastisk. Jeg har forsøkt en av oppskriftene (Summer salad), og den var utrolig god.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 01:48   #8
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

De så kjempegode ut!
Jeg liker bilder i oppskrifter, da er det lettere å se om det vil smake godt synes jeg.

Takk for linken!

Gammel 21-06-09, 01:51   #9
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lavendely, her.

Fibis pastaform er den jeg skal prøve ut neste gang

Slik pastasaus lager jeg innimellom også, det er kjempegodt!

Gammel 21-06-09, 01:53   #10
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Standard

Denne gulrotsuppen har jeg tenkt å prøve, men har ikke kommet så langt. Hele bloggen er vel verdt en titt om man er glad i matlaging.

http://lekkermunn.blogspot.com/2008/...ndersuppe.html

Den skal noteres. Denne hørtes veldig god ut også så enkel da.
Sammen med litt nystekt brød.. Yum.

Gammel 21-06-09, 01:54   #11
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Standard

Å, gosj! De potetene så sinnsykt gode ut. :sikler:

Gammel 21-06-09, 01:56   #12
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Denne har jeg fått fra en vennine og den skal vi prøve når vi kommer hjem fra ferien.

Ungarsk gulasjsuppe.

Porsjoner 4

Ingredienser

• 600 g benfritt rundstek av storfe eller annet benfri storfekjøtt
  • 3 stk potet
  • 2 stk løk i biter
  • 1 stk rød paprika
  • 1 båt hvitløk
  • 2 ss olje
  • 3 ss tomatpuré
  • 1 l kjøttbuljong (utblandet)
  • ½ stk purre
  • 2 ts paprikapulver
  • 1 ts tørket oregano
  • 1 ts salt
  • ½ ts pepper

Den må prøves.
Har ikke laget så mange supper tidligere, men steker man kjøttet, tar det ut og så koker poteter etc.?

Gammel 21-06-09, 01:59   #13
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Standard

Jeg kan jo legge inn en selv også. Innimellom når jeg har hjemmekontor har jeg på Rachael Ray i bakgrunnen og denne ""Orange You Hungry?" Tangerine Dream Chicken with Curry-Carrot Couscous" så veldig god ut altså! Bare venter på spisestuebord slik at vi kan invitere noen til et "f(r)uktig" middagsselskap.

Her er linken: http://rachaelray.com/recipe.php?recipe_id=2346

Gammel 21-06-09, 10:23   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Den må prøves.
Har ikke laget så mange supper tidligere, men steker man kjøttet, tar det ut og så koker poteter etc.?

Nei, kjøttet skal koke med hele tiden og jo lenger det får være oppi jo bedre blir det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.