Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Peoner

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-09, 12:10   #1
CINDY
supermamma-katt

CINDY sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

Peoner

Jeg er så utrolig glad i peoner, syns at de er helt fantastisk fine
Har i blomsterbedet noe av dem som lukter nydelig,og klarte ikke la være å ha 3 stk i vasen..Problemet er at de holdt ikke lenge før de visnet.Har dere noe lure triks hvordan man kan oppbevare de?Tar imot tips med stor takk

Gammel 21-06-09, 12:59   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peoner

Aner ikke, men de holder ikke så lenge i en vase.
Men se opp for mauer når du klipper de og tar de med inn, de er veldig glad i peoner.

Gammel 21-06-09, 13:27   #3
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg også elsker peoner. Synes de er nydelige når de er utsprunget.
Har vel ikke noe annet tips enn å skifte vann hver dag og eventuelt kanskje litt bakepulver i vannet. Nå er det generelt for alle snittblomster da, men..

Jeg får ingen peoner i år. Lillesøster fant avbitertangen og har klipt av alle knoppene.
Om jeg var sur? Ja..

Gammel 21-06-09, 14:45   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Mine står ganske nøyaktig i en uke når jeg bruker sånn middel( fra blomsterbutikkene) oppi. Da setter jeg de i vase når de er knopper.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 15:47   #5
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Det hjelper å sette dem kjølig om natten, jeg setter mine ut på verandaen på kvelden.

Siste buketten hadde jeg faktisk i 12 dager (butikkjøpt).

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:37   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Jeg også elsker peoner. Synes de er nydelige når de er utsprunget.
Har vel ikke noe annet tips enn å skifte vann hver dag og eventuelt kanskje litt bakepulver i vannet. Nå er det generelt for alle snittblomster da, men..

Jeg får ingen peoner i år. Lillesøster fant avbitertangen og har klipt av alle knoppene.
Om jeg var sur? Ja..

Uff da, det hadde jeg også blitt rimelig sur over.
BAkepulver i vannet var et bra tips.

Gammel 28-06-09, 11:32   #7
CINDY
supermamma-katt

CINDY sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

Takk for tips folkens, har ikke brukt bakepulver, skal jeg nok prøve det
Ha en fin søndag alle sammen

Gammel 21-06-09, 19:00   #8
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

SKRÅsnitt (ikke bare rett over), iskaldt vann. Sett de ut om kvelden ja. Og ingen ingen blader i nærheten av vannet i vasen.

Lykke til, jeg har drept mange.

Gammel 28-06-09, 19:27   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Har akkurat hatt peoner som stod i nesten 2 uker. Skråsnittet, og brukte kaldt vann. Byttet vann og snittet på nytt ca. hver 3. dag.

Gammel 28-06-09, 19:29   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også er så glad i peoner. Jeg kom ikke på tanken å ta dem inn en gang, men jeg fikk tatt noen fine bilder i det minste.

Gammel 28-06-09, 19:38   #11
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker også peoner. Jeg hadde de i brudebuketten min for en uke siden og den er visnet i dag. Holdt en uke med andre ord. Jeg MÅ plante slike i hagen min!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 19:47   #12
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og hva er vel en peontråd uten bilder av peoner? Så jeg må jo nesten dele to av bildene jeg tok også: (De er ikke behandlet på noe vis, og jeg synes de ble litt stilig, - sånn til tross for at jeg mangler makrolinse.)

Gammel 28-06-09, 23:15   #13
Mamzen
Fersking

Mamzen sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Mamzen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg pleier å ta de inn når de er knopper. Da får jeg glede av de lenger og knoppene er utrolig vakre de også

Mamzen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.