Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Smeltet eller romtemperert smør?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-09, 16:10   #1
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Smeltet eller romtemperert smør?

Jeg skal lage eplekake (første gang). Det står i oppskriften at man skal røre sammen det romtempererte smøret og ha i et og et egg.
Jeg er litt sent ute med bakingen, og lurer på om jeg kan smelte smøret istedetfor? Ser at i noen oppskrifter på nettet står det smeltet smør...

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 16:21   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: smeltet eller romtemperert smør?

Har du mikro kan du jo lett smelte det så mye at det blir romtemperert før du blander alt inni.

Går sikkert bra med smeltet smør og altså. Du kan jo bare bruke en annen oppskrift så er du sikker på at det blir riktig...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 16:26   #3
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: smeltet eller romtemperert smør?

Hadde på forhånd rørt sammen det tørre som det stod i den oppskriften jeg hadde tenkt å bruke. Men da jeg så at det stod smuldre smøret og tilsett sammenvispete egg, ble jeg litt satt ut..leste "smelte smøret" jeg ..
Neida, det går nok bra. Men det er vel en grunn til at det står smuldre. Kaken blir nok likeså spisende

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no