Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tsjekkisk valuta

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-09, 18:23   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tsjekkisk valuta

Er dette noe man får vekslet til her til lands? I så fall, hvor? Ikke alle banker har, vet jeg.

Gammel 23-06-09, 20:00   #2
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tjekkist valuta

Nå vet jeg ikke hvor Sitronen bor, men i de store byene har vel de største bankene minst en filial med bredt utvalg av valuta. På gardermoen vil jeg også tro du får tak i, men om de har koruna der vet jeg ikke. Er vel DnB som har både vekslingskontoret og valutaminibankene der nå om jeg ikke tar feil.

Ellers får du sikkert bestilt opp hos filialen du pleier bruke, men da bør du nok bestille noen dager i forveien.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 20:14   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tjekkist valuta

Du kan bestille inn.
Tidligere var det i hvert fall slik at de hadde all gangbar valuta i hovedbanken, i hvert fall var det slik hos Dnb (Torgalmenningen). Om det fortsatt er slik, vet jeg ikke.

Gammel 23-06-09, 21:36   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tsjekkisk valuta

Men kan man veksle tsjekkisk valuta da?

Da jeg var i Tsjekkoslovakia for mange år siden, så måtte man veksle ved innreise til landet. Mulig at det ble endret når landet ble delt, men jeg innbilte meg at det var sånn fortsatt?

Gammel 23-06-09, 22:35   #5
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man kan iallefall ta ut på Gardermoen. DNB Nor har flere minibanker inne på utland, og der kan man bl.a. velge Tjekkisk valuta.

Gammel 24-06-09, 07:14   #6
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Men kan man veksle tsjekkisk valuta da?

Da jeg var i Tsjekkoslovakia for mange år siden, så måtte man veksle ved innreise til landet. Mulig at det ble endret når landet ble delt, men jeg innbilte meg at det var sånn fortsatt?

Man får vekslet her til lands ja.

Gammel 25-06-09, 16:59   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tviler på at jeg får vekslet der jeg bor da. Hvor lang tid tar det å bestille inn? Jeg har bare 2-3 virkedager.

Gammel 25-06-09, 20:48   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Kommer an på hvilken bank. Hos oss tar det 2-3 dager, alt ettersom hvor heldige man er med levering/bestilling, og hvor ofte man har levering. Ta en tlf i morgen tidlig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.