|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?...slik at det tørre blir klompete og smøret liksom "legger seg litt oppå" etter jeg har hatt det på kaken? Kan det ha noe med at jeg bruker hele 250 g smør til en pakke melis, altså alt for mye smør? (det er supergod, men irriterende vanskelig å lage) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Jeg lager den glasuren som står på Bakakakao-pakken og den har samme mengde 250 g smør og 5 dl melis. Den skiller seg ikke, og smaker kjempegodt.
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
![]() |
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Er det sant? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Eg ville prøvd å redusere smørmengda litt. Glasuren eg lagar inneheld 5 dl melis og 150 g smør, og eg tek alltid litt mindre smør enn det som står i oppskrifta. Dersom eg brukar den mengda som det står, får eg alltid eit belegg av fett på toppen av den stivna glasuren. Glasuren "min" inneheld også litt kaffi, så eg har heller i litt ekstra kaffi for å få passe smørjekonsistens på glasuren. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Jeg har alt i en kjele og smelter og blander det på middels varme, det må ikke koke.
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
![]() |
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Jeg bruker kaffe i |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Tror det kan være trikset ja. Glasuren min blir alltid perfekt.
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
![]() |
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Takk for tips! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Tror trikset er at smøret ikke må koke, bare smelte på lav varme.
|
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Ikke smelt smøret, bare la det mykne i romtemperatur.
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?rør i et egg for glatt, fin glasur. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Jeg smelter alltid smøret i mikroen, blander i melisen og kakao i hurtigmikseren og når det akkurat begynner å bli tørt sper jeg på med bittelitt kokende vann fra vannkokeren. Samt 2-3 dråper romessens. Den blir helt perfekt, superglatt og sprer seg utover av seg selv nærmest. Jeg pleier bare å helle den oppå kaka i en tynn stråle i sikksakk mønster så ender det opp som et glatt lokk. Skal du ha noe pynt oppå må du ha det på med en gang, for den stivner ganske fort!
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08 Sist redigert av Mirasol : 25-06-09 kl 00:35. Årsak: Glemte jo hovedingrediensen kakao. :himle: |
|
|
|
|
|
#14 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Jeg smelter alltid smøret men lar det avkjøles til romtemperatur før jeg blander i resten. Ellers skiller det seg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
I farta!!
|
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Melis, kakao, vaniljesukker i bolle. Ha over smelta smør (i mikro) og noen ss kaffe. Alltid perfekt, glatt og kjempegod.
|
|
|
#16 |
|
Superaktiv
![]() |
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Oi! Mange flotte tips! Nå KAN det ikke gå galt neste gang |
|
|
|
|
|
#18 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvorfor skiller sjokoladeglasuren min alltid seg?Ta i litt kaldt vann dersom den skiller seg, det pleier å gjøre susen. |
|
|
|
![]() |
|
|