|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
i tåkeheimen
|
KystriksveienVi sitter her i de små timer og planlegger ferie. Endelig fikk vi kjøpt oss ny bil, og kan derfor basere oss på bil som framkomstmiddel. En ting som er sikkert, er at vi på ett eller annet tidspunkt skal tilbakelegge strekningen Trondheim - Bodø i bil med 6- og 9-åring i baksetet. Dette har vi gjort før. Ungene er bilvante, vi har dvd-spiller, Nintendo DS, bøker, lydbøker og musikk, og ingen som blir bilsyke. Tildligere har vi fulgt DDE's eksempel og holdt oss på E6 nordover (den strakaste vei'n som de synger i sangen). Nå funderer vi på å kjøre Kystriksveien isteden. Det er vel ikke så mye lengre i kilometer, men det tar vel betraktelig mye mer tid, pga alle fergene. Vi tenker en overnatting på vei oppover (sånn ca v/ Tjøtta, da er vi omtrent halvveis etter våre beregninger). Vi satser på overnatting i hytte framfor telt, siden sjåføren setter pris på å få reell søvn natta før langtur. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KystriksveienHenger meg på denne jeg, for jeg tenker å kjøre strekningen Trondheim-Mosjøen om ikke lenge, og vurderer sterk å ta kystriksveien en av veiene.
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: KystriksveienVi kjørte hele riksvei 17 i fjor, med 6-åring, 8-åring og 6 mnd gammel baby i baksetet. Det var rett og slett fantastisk! Vi hadde ikke dårlig tid og kunne derfor nyte naturen og alle de sære småtingene i fulle drag. Det er ikke tvil i min sjel om at vi skal kjøre den veien igjen. Det anbefales på det varmeste!
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: KystriksveienVi har kjørt den veien flere ganger. Skal til Gildeskål i juli. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Må man ha en tittel?
Sv: KystriksveienNår man kjører fra Trondheim, det er ved Namsos man kjører inn på kystriksveien da, sant?
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Sv: Kystriksveien
Dere kan kjøre via der ja. Vi kjørte Kystriksveien et stykke og tok E6 fra Mo i Rana. Vi kjørte altså ikke via Namsos. Det var av tidsmessige årsaker og det var en ferge mindre... om jeg husker riktig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp.
|
|
|
#8 |
|
Må man ha en tittel?
Turen opp til Mosjøen er dønn kjedelig ja. Majavatn og Namskogan...kjenner jeg får frysninger bare ved tanken...
|
|
|
#9 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: KystriksveienTusen takk for tips, damer! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KystriksveienMan kan ta av like etter Grong, på Gartland og kjøre over til Høylandet, Tar av på Høylandet og kjører mot Brønnøysund. Torghatten er arti å få med seg, og ok for unger å gå opp dit. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Må man ha en tittel?
Sv: KystriksveienØyene oppi der SKALjeg besøke en gang. Er egentlig for ille at jeg ikke har vært der allerede, med tanke på at jeg har tilbrakt mang en sommer i Mosjø- og Sandnessjødistriktet.
|
![]() |
|
|