|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ryggsekk på 22 liter - stor nok til 1 klassing?Jeg kjøpte ryggsekk i 6 års gave til lillemor i dag som begynner på skole til høsten. Men så er jeg litt usikker på om den er stor nok, den er 22 liter. I butikken sa de at det var en typisk barnehage sekk men var helt kurant til en 1 klassing også. Men nå når jeg ser på den så er den jo ikke så veldig mye større en bhage sekken hun har nå. Men hun er så spe og spinkel over skuldrene at den neste størrelsen ville jo ha blitt altfor stor og tung til henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdig!
![]() Sv: Ryggsekk på 22 liter - stor nok til 1 klassing?Jeg synes du skal ta med jenta i butikken og prøve litt forskjellige modeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ryggsekk på 22 liter - stor nok til 1 klassing?Tror det er lurt å prøve ja. Hannah går i barnehagen og har Bergans, 12L. Så jeg vi påstå at en 22L sekk i barnehagen er STORT. Sjelden jeg ser det iallefall. De er jo ikke så store de som går i barnehagen heller.
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ryggsekk på 22 liter - stor nok til 1 klassing?De vanlige 1.klasse-sekkene er 20 liter, så 22 er definitivt stort nok. 7.klassingen min har 28 liter, og han er lang.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ryggsekk på 22 liter - stor nok til 1 klassing?Min snart 2. klassing er også veldig sped og smal over skuldrene. Jeg kjøpte Bergans sin sekk til henne i fjor bla. pga mye lavere vekt enn Beckmann-sekkene. Den hun har er 20 liter tror jeg.
![]() |
#6 |
anglofil
![]() Sv: Ryggsekk på 22 liter - stor nok til 1 klassing?Takk for svar alle, da er den i alle fall stor nok. Jeg vurderer å ta den med tilbake i dag så får vi heller gå å prøve. Det er jo Kitty på den så sjangsene for at den kan byttes uten tvang er jo så godt som ikke eksisterende .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Ryggsekk på 22 liter - stor nok til 1 klassing?Skolesekker bør prøves, ja. Det er stor forskjell på rygger og skuldre, så ikke alle passer samme sekkene. Jeg hadde heller ikke kjøpt en barnehagesekk som var "kurant som skolesekk". Det bør være en skikkelig skolesekk.
![]() |
![]() |
#8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ryggsekk på 22 liter - stor nok til 1 klassing?Beckamann sine 22 literssekkar er jo skulesekkar, forstår ikkje korleis dei i butikken kunne påstå noko anna. Vår 1.klassing har også valgt "kitty-sekken". Den passer bra på henne, ho er sånn midt på treet i størrelse tenker eg, kanskje litt over snittet?
![]() |
#9 |
![]() Sv: Ryggsekk på 22 liter - stor nok til 1 klassing?Min fjerdeklassing har 22 literssekken. Han er tynn og sped, og den hadde vært altfor stor i 1 klasse! Mener han hadde 12 l da.
![]() |
#10 |
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
![]() Sv: Ryggsekk på 22 liter - stor nok til 1 klassing?
Hm, høres ut som om de kanskje ikke helt visste hva de snakket om. Jeg har aldri solgt 22l som barnehagesekk. Vi selger 20 l som første skolesekk oftest, men det er jo veldig avhengig av størrelsen på barna. Jeg tror det står fra 110 - 130 cm på 20 l til Bergans, men ikke helt sikker.
![]() |
|
|