Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan prute en leilighet til leie ned i pris?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-09, 21:19   #1
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan prute en leilighet til leie ned i pris?

Jeg har vært på en visning i dag, likte uteplassen, nærmiljøet og leiligheten generelt.

Men jeg synst ikke den er "verdt" hva han ønsker i leie for den da jeg den trenger generel opppussing over det hele og er litt gammeldags i stil. Men ønsker ikke å si det på en slik måte til utleier.

Jeg har lyst å leie av han, men har mest lyst å prøve å få prisen ned til 9000(har sett på mange leiligheter, å leiligheter større og finere enn denne går for denne prisen også så det er ikke en urimlig tanke) og siden jeg ikke trenger garasjeplassen han har så har han mulighet til å leie ut denne separat ved siden av til noen andre å kansksje få inn 500 bare der.

Hvordan gjøre det, å kan presse en leiepris satt av utleier ned?

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:25   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan prute en leilighet til leie ned i pris?

Foreslå at du pusser opp litt?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:29   #3
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Ja, du kan få ned prisen om utleier er smart. Og du Dersom du fremstår som en god betaler og forespeiler ro og orden, og langtidsleie, er du en gullende god inntektskilde for utleier. For utleier er hver leietaker et risikoprosjekt.

Dersom du har en relativt ny kredittvurdering, kan du tilby han eller henne å se denne, for å vise at du har orden på økonomien. Eller tilby andre referanser.

Det er lov å si det ikke er så fint pusset opp. Bare man sier det på en fin måte. Vær ærlig og hyggelig. Tenk på hva du kan gjøre for å holde det i orden, og nevn det for utleier. Ikke vær redd for å si ting om deg som er positive m.h.t. å være leietaker. Ha i bakhodet alt en utleier kan komme ut for, når du presenterer deg som person. Lykke til!

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:39   #4
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du vil prøve å prute prisen ned til 9000,-? Er leiligheten stor? Jeg har ikke i nærheten av den summen i lån pr mnd og har hus, garasje og stor hage. Du har ikke tenkt på å kjøpe hus da?

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 07:53   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg leier for 9000 i mnd.. dyyyyrt... MEN han ville opprinnelig ha 10500 kr. jeg sa jeg ikke hadde mulighet til å betale mere enn max 8500 i leie, han sa han kunne gå ned til 9000 jeg sa jeg skulle regne på det men jeg hadde jo allerede bestemt meg..
han var litt desperat etter å leie ut.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 07:58   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge det ikke står folk i kø for å leie akkurat den leiligheten, så er det vel leiers marked, og du kan da prute med god samvittighet

Sykt dyrt å leie ja! - Rart med det, man kan ha bevist at man kan betale leieutgifter som tilsvarer et lån på godt over en mill, men lån får man ikke uansett.

Lykke til med prutinga!

Gammel 29-06-09, 08:42   #7
Left
Passiv

Standard

Du kan jo høre med utleier om du kan pusse opp mot å redusere tilsvarende i husleia?

Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:23   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Du vil prøve å prute prisen ned til 9000,-? Er leiligheten stor? Jeg har ikke i nærheten av den summen i lån pr mnd og har hus, garasje og stor hage. Du har ikke tenkt på å kjøpe hus da?

Hvis man skal kjøpe hus med garasje og stor hage i Oslo, og lånefinansiere det hele, kommer man opp i atskillig høyere beløp.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:30   #9
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvis man skal kjøpe hus med garasje og stor hage i Oslo, og lånefinansiere det hele, kommer man opp i atskillig høyere beløp.

Ja, jeg vet det er dyrere i Oslo enn her jeg bor. Men vi snakker om over det dobbelte. du bo i Oslo, smurfine79? Du skal ikke så langt unna før det er helt andre priser.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:33   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan skjønne at han kanskje syntes det er masete å skulle leie ut garasjen til noen andre. Jeg hadde nok ikke gått med på pruting med mindre jeg ikke hadde noen andre som også ville leie.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:40   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Som utleier ville jeg nok humret godt i sjegget dersom noen trodde de kunne prutet på prisen.

Gammel 29-06-09, 11:04   #12
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Som alt annet vil vel markedet avgjøre. Er det markedspris og flere mulige leietakere, vil utleier selvsagt stå sterkere.

Det enkleste er å snakke med utleier. Spør - og vil han ikke, og du ikke må ha akkurat den leiligheten, må du finne deg en annen. Som alle andre forhandlinger trenger du argumenter; stille, handy, sikker betaler, langtidsleie, kan ta over når det passer utleier etc?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 11:19   #13
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

United har et veldig godt poeng om pålitelighet. Vi har selv et enhet som vi leier ut. Da den skulle leies ut i fjor, var det lite interesse, og de som visste interesse, virkelig upålitelige. Da valgte vi å sette ned prisen, og kunne da velge og vrake blant potensielle leieboere. Jeg vil heller ha lavere pris og vite at pengene kommer regelmessig, og det ikke er noe bråk fra leieboeren min.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 21:16   #14
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fikk pruta den ned til 9500, om jeg kunne ta over nå denne uken(1.juli) og om jeg ville pusse opp litt(male tror jeg det er han mener)mot at han skaffer maling og materialer.

Har ikke svart ennå da jeg akkurat har fått barn i seng. Men tydeligvis så er ikke denne så hot at han kan velge og vrake virker det som.

Så jeg er frista til å takke ja, sitter å regner på det om jeg skal klare det nå.
Men
, jeg har ingen mulighet å ta over nå denne uken. Jeg må få sagt opp her(har tenkt å sende mail, han forstår visst ikke helt hva jeg sier(ihvertfall ikke når det gjelds ting som må ordnes her)å si fra at jeg kommer til å flytte fordi han skal selge og pga manglene og feilene på badet)

Gammel 30-06-09, 09:45   #15
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Jeg får leiligheten jeg, så skal møte han på lørdag.
Han godtok også at jeg ikke kunne ta over nå fra den 1. juli så nå ble jeg glad.

Nå er jeg glad

Gammel 30-06-09, 09:56   #16
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Jeg får leiligheten jeg, så skal møte han på lørdag.
Han godtok også at jeg ikke kunne ta over nå fra den 1. juli så nå ble jeg glad.

Nå er jeg glad

Det var bra.

Er det i samme skolekrets som før?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 10:06   #17
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra at det ordnet seg!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 10:16   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Så flott at det ordnet seg og at du fikk prutet prisen et lite stykke ned!

Gammel 30-06-09, 21:52   #19
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Det var bra.

Er det i samme skolekrets som før?

Dessverre ikke samme skolekrets som før, ny bydel blir det. Men når man må så må man.

Gammel 30-06-09, 22:00   #20
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Dessverre ikke samme skolekrets som før, ny bydel blir det. Men når man må så må man.

Lykke til!

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.