Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familien?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-09, 20:06   #1
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familien?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa

Jeg syns jeg leser om så mange som skal på hytteturer og campingturer med svigerforeldre og fremmede gjester. Uten strøm, vann og vaskemaskiner. Imange dager og uker. Og de gruer seg.

Jeg forstår at jeg er heldig med både foreldre og svigerforeldre. De er alle hyggelige folk, og både sambo og jeg trives godt sammen med dem. Vi reiser ofte på hytta som vi låner på åremål sammen med begge par besteforeldre.

Nå mener jeg på ingen måte dette som noe innlegg for å si at Myrsnipa hater å gjøre dette (om noen skulle misforstå), men jeg lurer rett og slett på om hvor mange dette er utenkelig for? Altså ferieturer med foreldre/svigerforeldre eller annen familie.
Og ville det å være på en hytte uten "moderne bekvemmeligheter" være utenkelig for deg mer enn en dag eller to?

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 20:16   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med famili

Jeg har nettopp bodd i to måneder sammen med svigers, under samme tak som dem (fordi vi ventet på å få flytte inn i det nye rekkehuset vårt), og det hadde vært ulevelig om vi ikke gikk sammen. Så heldigvis gjør vi det, og vi har også vært på flere ferieturer til utlandet sammen. Nå sist i Italia i 2007.
Jeg går bare rundt og ønsker at svigers skal kjøpe seg hytte så vi kan reise sammen på den i feks. påsken og ei uke på sommeren. De har råd til det, så jeg håper de gjør det en gang. Det hadde vært helt supert!

Når det gjelder "moderne bekvemmeligheter" så vet jeg ikke helt hva du inkluderer i det. Jeg hadde fint klart meg uten feks. tv og internett, men jeg hadde virkelig slitt uten toalett og bad. Jeg er ikke en "utedo/camping-person" og MÅ ha tilgang på dusj og ordentlig toalett for å overleve. To dager uten hadde jeg overlevd men jeg hadde ikke kost meg så veldig, for å være ærlig. Uten vaskemaskin går nok greit, så lenge det går an å ta med seg nok klær for den tiden man skal være der. Jeg har jo en gutt på 15 måneder som kryper rundt, så det går jo endel skift til dagen, for å si det sånn ...

Gammel 02-07-09, 20:19   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med famili

Jeg kunne ikke tenke meg å dra på hyttetur med hverken egen eller mannens familie. Hotellferie e.l. med separate rom og separate dagsplaner går.

Det er heldigvis ikke en relevant problemstilling. Jeg/vi hadde sikkert overlevd, men heldigvis kan vi velge vår egen ferie og har ingen hyttebøker å ta særskilt hensyn til.

Gammel 02-07-09, 20:19   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke å være uten moderne bekvemmeligheter mer enn to dager nei, og en ferie som innebefattet det hadde vært et stort offer for meg. Jeg kan reise på ferie med slekt, men er da avhengig at man bor sånn at man slipper å gå oppi hverandre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 20:26   #5
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mener at det hadde vært enklere å dra på ferie med mine foreldre, og det mener mannen også, enn svigers. Jeg og mannen er mye mer lik mine foreldre i væremåte.

Og jeg kunne godt reist på hyttetur uten vann og innlagt do, det aller viktigste på hytter er alltid madrassene. Er madrassen pyton, er turen pyton!!

Gammel 02-07-09, 20:28   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Vi ferier til sommerøyen med mine besteforldre, onkler, tante og to fettre hver sommer. Folk reiser litt til og fra, og vi er sånn halvveis i slekt med alle på øyen. øyen ble fraflyttet på 70-tallet og husa står slik de ble reist fra da.
Frem til i fjor var vi uten dusj. Vi badet ute, null problem.
Det er ikke vaskemaskin, så vaske klærene for hånd. Det er både støm og innlagt vann. Ingen biler eller butikker. Vi elsker det virkelig hele gjengen!
Får koblet skikkelig av der ute. Mannen kommer godt overens med den delen av familien min som er der ute (min mor er ikke der ute lengre ).

Utsikt fra terrassen:

Gammel 02-07-09, 20:42   #7
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det kan være et bittelite offer, men et offer jeg fint er i stand til å akseptere dersom alternativet ikke er å dra på hytta i det hele tatt. Dermed er vel svaret egentlig nei- jeg plages ikke av å feriere med familie, særlig ikke etter at vi fikk barn. Da er det jo bare masse ekstrahjelp med ungene, og enda mer ferie for oss (pluss at ungene elsker å feriere med familie).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 21:03   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Offer, nei?
Kos!

Jeg elsker hytteliv, og både mine foreldre og mannens mor er personer jeg mer enn gjerne reiser på sånne turer med.
Skulle bare mangle, jeg er jo nærmest oppvokst i telt!

Gammel 02-07-09, 21:09   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Familien vår bor så langt unna at vi ses kun i ferier, evt besøk i løpet av året. Men hver gang vi ses er det jo noen dager i slengen. Jeg anser meg ikke som noen martyr, men jeg merker at det er slitsomt å ha familie her i mange dager.

Å dra på ferie sammen syns jeg faktisk er enklere, for da kan man "stikke av" og vi planlegger flere reiser der vi treffes i utlandet i stedet for at vi reiser hjem til hverandre.

Gammel 02-07-09, 21:21   #10
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Det er definitivt et offer å menge seg med de nye partnerne til alle våre 4 foreldre/svigerforeldre.
Men skal vi tilbringe tid med foreldre, må vi bare godta den biten. JEG vil til faren min. Gubben vil ikke, og han vil absolutt ikke ha noe med "den nye" å gjøre. Jeg har lovt å "veie opp" hver gang hun er frekk, så nå gleder han seg litt.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 21:22   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorvidt det er et offer er da veldig avhengig av både type hytte, type (sviger)familie og hvilken type person man er.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 21:23   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker familien min veldig godt. Har ikke noe problemer med å dra på hytteturer med de. Selv ikke på en primitiv hytte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 21:33   #13
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvorvidt det er et offer er da veldig avhengig av både type hytte, type (sviger)familie og hvilken type person man er.

Så absolutt. Så egentlig er det vel mer et spørsmål om hvorvidt man går overens med familie/svigerfamilie godt nok til å feriere sammen. Samt om man synes det er ok med "primitiv" hytte.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 21:36   #14
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det er et offer å dra på hytta med familien nei. Det hører med med fjellpåske på hytta. Det hender også at vi drar på ferie med familie, kan være kjekt det

Ellers er ikke primitivt hytteliv noe for meg uansett. Dusj, do, strøm osv er et must.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 21:43   #15
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Offer og offer. Jeg overnatter ingen steder uten dusj, det er en absolutt regel for meg. Jeg unngår helst å dra på hytter generelt, men dagsturer går fint. Når vi er på hytta til mine foreldre har jeg en tendens til å dra tilbake til huset når dagen er over, men det er helst fordi jeg ikke liker hytteliv, og ikke fordi foreldrene mine er der. Når det gjelder svigerfamilien så har mann og barn pleid å dra på hytta på fjellet med svigerfar, mens jeg bruker det som en god anledning til en frihelg her hjemme i Oslo. Jeg hadde aldri giddet å bli med, jeg ville bare vært i veien.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 21:50   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

:har ikke no i denne tråden å gjøre, men vil svare likevel:

Nei - jeg drar ikke på noen hytte eller noe annet sted med slekt på noe hold. Muligens unntatt lillebroren til drømmeprinsen med familie - de er alle tiders. (Men jeg har bare møtt dem en gang siden de bor nede ved Iset en plass.)

Resten er sære, psykisk syke, alkoholiserte osv. Vi er bare litt vanskelige å ha med å gjøre, så vi føler oss hevet over dem og ferierer alene.

Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 21:58   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skulle gjerne sett at vi hadde både vanlig do, dusj og vaskemaskin på hytta, men det har vi ikke. Jeg koser meg der likevel!
Noen dager ferie på liten plass med mine foreldre går bra. Tror ikke vi ville gjort det mer enn en uke. På to separate hotellrom eller to hytter i samme område hadde det vært helt uproblematisk.

Gubben kunne sikkert feriert med sin mor m/mann eller far m/dame en kortere periode, men det hadde vært 100% uten meg.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 22:01   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hytta til mine foreldre er like velutstyrt og stor som en gjennomsnittlig Frognerleilighet – og kvadratmeterne er fordelt på betraktelig flere bygg, så det er ikke noe særlig til offer å feriere der. Heller ikke med dem, siden det er fysisk mulig å sitte i hver sin hytte og ikke måtte snakke sammen annet enn gjennom mobiltelefon flere dager i strekk.

Den gang alt var samlet under ett tak, og det verken var innlagt vann eller skikkelig do, derimot …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 22:03   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ei helg med mamma og pappa på deira hytte går heilt greit. Men ikkje meir enn det. No har ikkje eg svigerfamilie på orntli lengre så det kan eg ikkje uttale meg om. Og hytteliv uten innedo og dusj har eg ingen problem med. Kjæresten har jo det og eg syns berre det er koselig.

Gammel 02-07-09, 22:41   #20
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke noe offer å dra på hyttetur med familien, verken min famlie eller hans familie. Det jeg har problemer med er nå alle skal være på hytta sammen over lengre tid - altså ikke bare besteforeldre, men tanter og onkler og nieser og nevøer. Akkurat det orker jeg kun for maks en langhelg. Men jeg kunne vært lengre med hver del av familien hver for seg.

Jeg foretrekker hytter med strøm, vann og vanlig do, men jeg klarer meg fint en ukes tid på hytter uten dette også.

Ellers er jeg kjempeflink til å ha besøk over lengre tid har jeg erfart etter at vi flyttet til USA. Svigers i et par uker, og så svigerinner med familie i tre uker hver. Det har gått overraskende bra . Skyldes nok at huset er såpass stort at det er rom for å være alene litt.

Ellers er jeg ganske flink til å ikke irritere meg, og overlever også ferie sammen med samboeren til mor, selv om han ikke er min favorittperson, og på mange måter minner meg om de svigermødrene som mine venninner klager over . Men han er vel blant de som har fått meg til å tilte flest ganger, for å si det sånn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.