|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
passer i nissedrakt
|
![]() Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familien?
Jeg forstår at jeg er heldig med både foreldre og svigerforeldre. De er alle hyggelige folk, og både sambo og jeg trives godt sammen med dem. Vi reiser ofte på hytta som vi låner på åremål sammen med begge par besteforeldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiJeg har nettopp bodd i to måneder sammen med svigers, under samme tak som dem (fordi vi ventet på å få flytte inn i det nye rekkehuset vårt), og det hadde vært ulevelig om vi ikke gikk sammen. Så heldigvis gjør vi det, og vi har også vært på flere ferieturer til utlandet sammen. Nå sist i Italia i 2007.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiJeg kunne ikke tenke meg å dra på hyttetur med hverken egen eller mannens familie. Hotellferie e.l. med separate rom og separate dagsplaner går.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiJeg liker ikke å være uten moderne bekvemmeligheter mer enn to dager nei, og en ferie som innebefattet det hadde vært et stort offer for meg. Jeg kan reise på ferie med slekt, men er da avhengig at man bor sånn at man slipper å gå oppi hverandre.
![]() |
#5 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiMener at det hadde vært enklere å dra på ferie med mine foreldre, og det mener mannen også, enn svigers. Jeg og mannen er mye mer lik mine foreldre i væremåte.
![]() |
#6 |
Tankefull
|
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiVi ferier til sommerøyen med mine besteforldre, onkler, tante og to fettre hver sommer. Folk reiser litt til og fra, og vi er sånn halvveis i slekt med alle på øyen. øyen ble fraflyttet på 70-tallet og husa står slik de ble reist fra da.
![]() |
#7 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiJeg synes det kan være et bittelite offer, men et offer jeg fint er i stand til å akseptere dersom alternativet ikke er å dra på hytta i det hele tatt. Dermed er vel svaret egentlig nei- jeg plages ikke av å feriere med familie, særlig ikke etter at vi fikk barn. Da er det jo bare masse ekstrahjelp med ungene, og enda mer ferie for oss (pluss at ungene elsker å feriere med familie). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiOffer, nei?
![]() |
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiFamilien vår bor så langt unna at vi ses kun i ferier, evt besøk i løpet av året. Men hver gang vi ses er det jo noen dager i slengen. Jeg anser meg ikke som noen martyr, men jeg merker at det er slitsomt å ha familie her i mange dager.
![]() |
#10 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiDet er definitivt et offer å menge seg med de nye partnerne til alle våre 4 foreldre/svigerforeldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
|
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiJeg liker familien min veldig godt. Har ikke noe problemer med å dra på hytteturer med de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med famili
Så absolutt. Så egentlig er det vel mer et spørsmål om hvorvidt man går overens med familie/svigerfamilie godt nok til å feriere sammen. Samt om man synes det er ok med "primitiv" hytte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiJeg synes ikke det er et offer å dra på hytta med familien nei. Det hører med med fjellpåske på hytta. Det hender også at vi drar på ferie med familie, kan være kjekt det |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Peppy!
|
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiOffer og offer. Jeg overnatter ingen steder uten dusj, det er en absolutt regel for meg. Jeg unngår helst å dra på hytter generelt, men dagsturer går fint. Når vi er på hytta til mine foreldre har jeg en tendens til å dra tilbake til huset når dagen er over, men det er helst fordi jeg ikke liker hytteliv, og ikke fordi foreldrene mine er der. Når det gjelder svigerfamilien så har mann og barn pleid å dra på hytta på fjellet med svigerfar, mens jeg bruker det som en god anledning til en frihelg her hjemme i Oslo. Jeg hadde aldri giddet å bli med, jeg ville bare vært i veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med famili
|
![]() |
![]() |
#17 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiJeg skulle gjerne sett at vi hadde både vanlig do, dusj og vaskemaskin på hytta, men det har vi ikke. Jeg koser meg der likevel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiHytta til mine foreldre er like velutstyrt og stor som en gjennomsnittlig Frognerleilighet – og kvadratmeterne er fordelt på betraktelig flere bygg, så det er ikke noe særlig til offer å feriere der. Heller ikke med dem, siden det er fysisk mulig å sitte i hver sin hytte og ikke måtte snakke sammen annet enn gjennom mobiltelefon flere dager i strekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ferdiglada
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiEi helg med mamma og pappa på deira hytte går heilt greit. Men ikkje meir enn det. No har ikkje eg svigerfamilie på orntli lengre så det kan eg ikkje uttale meg om. Og hytteliv uten innedo og dusj har eg ingen problem med. Kjæresten har jo det og eg syns berre det er koselig.
![]() |
![]() |
#20 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familiDet er ikke noe offer å dra på hyttetur med familien, verken min famlie eller hans familie. Det jeg har problemer med er nå alle skal være på hytta sammen over lengre tid - altså ikke bare besteforeldre, men tanter og onkler og nieser og nevøer. Akkurat det orker jeg kun for maks en langhelg. Men jeg kunne vært lengre med hver del av familien hver for seg.
![]() |
|
|