|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Smaksforsterker E621smaksforsterker (E621) - er dette gluten? Noen sier ja og noen annbefaler matvarer med dette i som glutenfritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I endring
|
![]() Sv: smaksforsterker E621http://www.food-info.net/no/intol/msg.htm Glutamat er det om det hjalp
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: smaksforsterker E621E621 er MSG, mononatriumglutamat, og tidligere ble det laget av hvete, men ikke nå lenger iflg. denne siden i allefall (har bare googlet, ikke bedrevet kildekritikk):
Når jeg har googlet "gluten i glutamat" har jeg fått opp linker som avkrefter dette.
![]() |
#4 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Smaksforsterker E621Takk for det |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smaksforsterker E621På den annen side er MSG sterkt avhengighetsskapende. Det er ikke uten grunn at Grandiosa selger så godt som den gjør. Jfr Kinamatsyndromet.
![]() |
#6 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smaksforsterker E621
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Smaksforsterker E621
Endelig!
![]() |
#8 |
Unik
|
![]() Sv: Smaksforsterker E621Eg sendte ein mail til toro for evigheter sidan med spørsmål om dei hadde nokon produkter som ikkje inneholdt glutamat. Eg fekk aldri noko svar på det.
![]() |
|
|