|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lykkelig
|
![]() Småsøsken som alltid er medEttersom jeg selv er storesøster med en lillebror og har en gutt og to jenter (jentene er det 4,5 år mellom), så har jeg ingen erfaring med problemstillingen at småsøsken henger på storesøsken til enhver tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medJeg ville aldri ha pålagt storebror å ha med seg lillebroren sin noe sted, nei. Ikke nå og ikke om 3 eller 5 år heller. De må få ha sine egne venner..
![]() |
#4 |
superbruker
|
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medNei, det høres ikke vanlig ut. De store trenger tid for seg selv.
![]() |
#5 |
Unik
|
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medEg ville aldri ha tvungen nokon av mine unger å ha med ein av dei andre, dersom dei skulle til nokon.
![]() |
#6 |
Originala
|
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medVi prøver å være bevisst på at Lillemor (6) skal slippe å drasse på Knerten (2). Hvis hun har besøk over lang tid, hender det likevel at vi spør om han kan få være litt med dem, siden han syens det er så forferdelig trist å ikke få komme inn på rommet. Da snakker vi kanske om et kvarter - en halvtime i løpet av en dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
tankefull
|
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medJeg tenker at av og til må det være greit å si at lillebror skal få være med de store, men dette bør høre til unntakene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medHer har vi litt omvendt problem. Førstedamen er 20 mndr eldre enn broremann, og de gangene hun skal ut så vil hun gjerne ha med seg broren.
![]() |
#9 |
lykkelig
|
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medJeg synes det er stor forskjell på om man er hjemme hos seg selv, og borte hos andre. I utgangspunktet hadde jeg neppe tvunget med søsken på lek hjemme heller, men her i huset, og i hagen, går alle rundt der de vil. Unntaket er trampolinen, der jeg ikke vil ha en haug med barn av gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
tankefull
|
![]() Sv: Småsøsken som alltid er med
Jeg skjønnte hva du mente, Knerten. Jeg er enig med deg, det er ikke rettferdig for de eldste og alltid måtte ha med småsøsken hvor enn de skal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Småsøsken som alltid er med
Er enig her.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medDet skal eldstemann få slippe! (Med mindre det er frivillig) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medLillesøsteren min ville alltid være med meg og mine venninner. Jeg kunne ikke fordra det og fordi jeg ble skjermet såpass lite så jeg på henne som en pest og en plage i veldig mange år. Sist redigert av Éowyn : 07-07-09 kl 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medHer er vi veldig bevisst på at eldste skal slippe å drasse på lillebroren sin. Hun trenger tid uten han. Av og til er greit men absolutt ikke hele tiden. Når jeg sier av og til blir det ca. 5% av tiden eller noe i den duren. Da har de det gøy også.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medHer er det ikke snakk om at storebror "drasser" på lillebroren. Han vil gjerne ha ham med, de er hverandres beste venner. Når de leker rundt her i nabolaget er begge alltid sammen, når en av de er invitert bort henger selvfølgelig ikke den andre i hælene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Javel
|
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medHer har vi aldri sendt småsøsken med de store. Kun ute i hagen og rundt huset , men ikke på besøk. Men jeg skulle ønske jeg kunne sendt minstemann med mellomste av og til. Han har en kamerat som har en bror som er like gammel som minste, og de kommer ofte ned hit og så koser de seg sammen alle fire. Men pga av minsten sin forsinkede utvikling så våger jeg ikke sende ham ut på egenhånd, ei heller med sin 3 år eldre bror.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medVi har over 6 år mellom våre, og selvfølgelig skal storebror skjermes fra minste og omvendt. Vi har opplevd at søsken som er rundt 3 år yngre har kommet hit og har fått beskjed om å være med de store av vedkommenes foreldre, hvorpå jeg faktisk har svart at her har vi ikke noen i hans alder å leke med, så dessverre. Dette gjorde jeg fordi de aldri fikk være inne hos denne familien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medJeg måtte lese første setningen din noen ganger før jeg skjønte den. Jeg har nemlig gutt-jente-gutt, og de klenger så visst på storebror selv om det er forskjellige kjønn.
![]() |
#20 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Småsøsken som alltid er medAv og til må storesøster her tåle at mellomsøster er med henne når de er ute,- eller lekr inne, og mellomsøster ikke har andre å leke med, men jeg ville aldri latt henne være med når storesøster skal besøke en venninne f.eks. Jeg synes heller ikke noe om at venner til barna mine drar med seg småsøsken hit. Hvis de tre jentene mine har en venn på besøk, og det kommer flere barn med småsøsken på slep, kan det plutselig bli opptil 10 barn her inne, og det blir for mange!
![]() |
|
|