Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken belysning har man i denne stua?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-09, 21:24   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvilken belysning har man i denne stua?

Ja det lurer jeg på. Vet ikke om jeg vil ha lampe over bordet, men om jeg ikke skal ha det, hva skal jeg ha? Synspunkter?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00339.jpg (207,8 KB, 75 visninger)
Filtype: jpg DSC00338.jpg (201,4 KB, 80 visninger)
Filtype: jpg DSC00337.jpg (192,6 KB, 93 visninger)
  Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:26   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

Jeg hadde gått for lampe over bordet. Alternativet blir vel kanskje skinnesystemer med spotter? Det finnes jo noen helt ok slike nå...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:27   #3
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

Hvordan lys vil du ha? Og hvilke stil liker du på lampen?

Du kan jo både ha stålampe og noen bordlamper her. Lys inni veggseksjone der du har glassdører kan bli bra, eller over selve veggseksjonen.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:28   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

En stålampe med dimmer ved siden av sofaen og ovnen? Og en kul hengelampe over sofabordet?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:33   #5
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

Først nå så jeg at du spørte etter noe over bordet.

Acor stålampen er jo kjempe tøff, den tror jeg hadde blitt veldig stillig i rommet mellom de to sofane dine.



Men den er jo kjempe dyr, så på bohus har de en kopi som er veldig flott. Og litt lavere.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:35   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

Det som jo er kjipt med stålamper er at uansett hvor kule de er får man utrolig konsentrert lys. Jeg ville hatt noe mer almennbelysning i tillegg, som f eks spotter som jeg nevnte.

Stålamper blir liksom funksjons- eller dekorasjonsbelysning.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:36   #7
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

Lurt og ha forkjellige lamper med forkjellig type lys. Både noe som gir "koselys" og noe som gir litt sterkere lys vist en skal lese eller jobbe på mørke kvelder.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:50   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?


Denne synes jeg er stilig. Den kan med fordel henge i et hjørne av rommet og blir da som en viktig del av interiøret samtidig som den gir veldig behagelig og fint lys.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 23:03   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

Den siste der var kjempekul. Får ta meg en tur på IKEA en dag, og se om jeg finner noe som kan fungere på samme måte Skal ha ei stålampe også, ved siden av 2-seteren.

  Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 23:06   #10
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

jeg har en slik skjell lampe og den er kul og dekorativ. De koster ikke så mye heller.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 23:09   #11
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?


Slik.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 23:10   #12
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

Så fint du har det, å råstillig tv/oppbevaringssystem da

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 23:11   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.


Slik.

Griselekker. Det samme med veggen bak. Vi leier, og kan ikke gjøre noe kult

  Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 09:01   #14
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

Hvor får man kjøpt den skjellampen? Jeg har sett den flere steder men husker ikke hvor. Lampen hadde nemlig passet ypperlig i stua i nyhuset. Hva er prisen på den?

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 09:04   #15
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?





Finnes i rød, lilla, svart, hvit ...

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 11:26   #16
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Hvor får man kjøpt den skjellampen? Jeg har sett den flere steder men husker ikke hvor. Lampen hadde nemlig passet ypperlig i stua i nyhuset. Hva er prisen på den?

Mange selger skjell-lamper. Bl.a.:

ZANZ (Butikk på Lillestrøm og nettbutikk)


Hjem kjære hjem (nettbutikk)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."

Sist redigert av Elin : 09-07-09 kl 12:24.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 17:08   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken belysning har man i denne stua?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.





Finnes i rød, lilla, svart, hvit ...

Ja denne er griselekker!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no