Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Melkefri sjokoladekake

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-09, 23:33   #1
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Melkefri sjokoladekake

Noen som har en god oppskrift? Har søkt litt rundt men finner bare oppskrift på melk- og eggefri sjokoladekake. Egg kan vi fint bruke, kun melken som må bort.

Gammel 09-07-09, 23:38   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkefri sjokoladekake

Gjer det noko at det ikkje er egg i den då ?

Crazy kakene på detsoteliv.no er fine og gode. Ellers så er det ofte berre til å ta ein vanlig sjokoladekake oppskrift og bytte melka ut med eplejuice. Ikkje samme mengde og kanskje litt meir olje.

Gammel 09-07-09, 23:40   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Eller så kan du gå i butikken og kjøpe Møllerens sjokoladekake og solsikkeolje, det blir ganske så god kake av det. :erfaren:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:43   #4
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det gjør jo ikke noe om det ikke er egg, men tenkte det kanskje var letter å få god smak og konsistens med egg.

Jeg liker å bake fra bunnen selv, annemede, så vil helst slippe å bruke poser.

Gammel 09-07-09, 23:43   #5
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

toro langpanne! NAM!

Gammel 09-07-09, 23:50   #6
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

På allergikokken.no kan du søke på oppskrifter som passer den allergien/intoleransen du har.

Gammel 10-07-09, 12:04   #7
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Du kan også erstatte melken med f. eks. eplejuice, har ingen betydning, blir bare saftigere

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 12:05   #8
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Her finner du også oppskrifter.

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 12:08   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Appelsinjuice eller kaffe gir god sjokoladekake. Bruk vanlig oppsrkift, husk melkefritt smør. Blå soft spesial er best.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 15:21   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Takk for svar. Da prøver å jeg å bruke en vanlig oppskrift og bytte ut melk med juice eller havremelk og smør med noe melkefritt. Skal handle i Sverige og der har de vel ikke blå soft spesial? Noen anbefalinger på svenskesmør eller bør jeg kjøpe blå soft her?

Gammel 10-07-09, 15:34   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har laktoseintoleranse og får aldri til sjokoladekaker på laktoserdeusert melk eller soya så vi bruker bare møllerene langpanneposer. luftig og god kake hver gang

Gammel 12-07-09, 13:08   #12
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Denne bakte jeg, med litt eplejuice istedenfor melk. Byttet ut glasuren med en lys sjokoladesmørkrem isteden. Den ble veldig god. Brukte melkefri margarin fra Carlsham mejeri, kjøpt i Sverige, både til kaken og pynten.

Gammel 12-07-09, 14:05   #13
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg har laktoseintoleranse og får aldri til sjokoladekaker på laktoserdeusert melk eller soya så vi bruker bare møllerene langpanneposer. luftig og god kake hver gang

Ikke? Jeg lager standard langpannekake med laktoseredusert melk. Er ikke mer enn 1-2 dl, da. Smaker og ser ut akkurat som med vanlig melk.

Gammel 12-07-09, 15:09   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ikke? Jeg lager standard langpannekake med laktoseredusert melk. Er ikke mer enn 1-2 dl, da. Smaker og ser ut akkurat som med vanlig melk.

Nei laktosereduserte melka er jo mye søter og jeg synnes kaken smaker blæ med den melka i. Er mange år siden jeg sluttet å lage sjokoladekake med laktoseredusert.
Brukt toro eller møllerens siden 2003

Jeg liker ikke den laktosereduserte melka i utgangspunktet. Ikke til noe for alt blir for søtt.Bruker av og til å kjøpe laktosefri melk i sverige og den er mye bedre og den tåler jeg mye bedre og

Gammel 12-07-09, 19:53   #15
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Nei laktosereduserte melka er jo mye søter og jeg synnes kaken smaker blæ med den melka i. Er mange år siden jeg sluttet å lage sjokoladekake med laktoseredusert.
Brukt toro eller møllerens siden 2003

Jeg liker ikke den laktosereduserte melka i utgangspunktet. Ikke til noe for alt blir for søtt.Bruker av og til å kjøpe laktosefri melk i sverige og den er mye bedre og den tåler jeg mye bedre og

Da burde du prøve den oppskriften jeg la ut. Da trenger du jo ikke bruke melk i det hele tatt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.