Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Innvandring gir befolkningseksplosjon i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-09, 11:05   #1
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Innvandring gir befolkningseksplosjon i Oslo

Jeg håper at folk kan se bort i fra hvem som bringer budskapet men ser på det som står der. Og gjerne dropp kommentarene.

Det som står i artikkelen burde være tankevekkende. Eller?
Det som i alle fall blir viktig er integrering, og å få til et godt samfunn for alle.

http://www.document.no/2009/07/tabel...r_befolkn.html

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 11:31   #2
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innvandring gir befolkningseksplosjon i Oslo

Wow, jeg hadde aldri trodd du leste på document.no gitt
Sorry men når du linker til slike nettsteder så får du tåle kommentarer

Innvandring til Oslo - flott .. kanskje Oslo blir en millionby og ikke bare en stor landsby til slutt? Når jeg ser på hvordan Oslo har utviklet seg de siste ti årene jeg har bodd her så må jeg si jeg er kjempefornøyd. Byen vokser og det gjør mangfoldet og tilbudet til de av oss som bor her enda større, Oslo blir mer og mer en levende liten "verdensby". Synes jeg

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 11:39   #3
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

I SSBs første framskrivning av innvandrerbefolkningen fra 2005 anslo de i høyalternativet at innvandrerbefolkningen ville vokse med 19.921 personer, mens den faktiske vekten i innvandrerbefolkningen ble 21.715. I sin neste framskrivning fra 2008 anslo de i sitt høyalternativ at innvandrerbefolkningen i løpet av 2008 ville øke med 47.527 personer, mens den faktiske veksten ble en vekst på hele 48-668 personer. I tillegg antar SSB at veksten i innvandrerbefolkningen vil falle markert fra en topp i år 2009, tiltross for at all historisk erfaring tilsier det motsatte. SSB må derfor dessverre kunne sies å ha lav troverdighet på dette viktige statistikkområdet.

Åkei, SSB er virkelig, virkelig dårlig på å anslå innvandrerbefolkningen, de bommet jo helt enormt, jo, med over 1000 i 2008. Fysjameg. Og der ramlet jeg ut av artikkelen, gitt.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 11:42   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg håper at folk kan se bort i fra hvem som bringer budskapet men ser på det som står der. Og gjerne dropp kommentarene.

Du mener at det er du som bestemmer om folk skal kommentere på det du legger inn eller ei?

Gammel 10-07-09, 11:45   #5
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Jeg synes kritikken mot SSb er berettiget, all den tid de lager høyalternativer som stadig viser seg å være for lave.
Og når de i sine høyalternativer antar at innvandringen vil avta mye fra i år av... ikke mye som tyder på det.

Gammel 10-07-09, 11:46   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje h*n mener kommentarende under artikkelen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 11:46   #7
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du mener at det er du som bestemmer om folk skal kommentere på det du legger inn eller ei?

Jeg tror hun mente å droppe å lese kommentarene i linken hun la inn.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 11:48   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kanskje h*n mener kommentarende under artikkelen.

Ah. Nettopp.

Gammel 10-07-09, 11:48   #9
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Neineinei... jeg mener at det er kommentarene som kommer under artikkelen jeg vil skal droppes, det er selve artikkelen jeg vil at folk skal diskutere.

Jeg legger det jo ut her for å få kommentarer!

Gammel 10-07-09, 11:55   #10
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg synes folk kan ta seg tid til å lese kommentarene, det sitter tusenvis av slike folk og kommenterer på denne nettsiden hver dag.

Gammel 10-07-09, 11:56   #11
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min helt umiddelbare reaksjon:
* Jeg liker ikke at det er en anonym sosiolog som uttaler seg, jeg føler at tallene blir lite verifiserbare.
* Jeg er også overrasket over hvor lite dette blir drøftet politisk, mulig jeg bare har fulgt for dårlig med i timen? Synes media skriver en del om det, dog.

Gammel 10-07-09, 11:58   #12
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg synes kritikken mot SSb er berettiget, all den tid de lager høyalternativer som stadig viser seg å være for lave.
Og når de i sine høyalternativer antar at innvandringen vil avta mye fra i år av... ikke mye som tyder på det.

Ja, det er nok den hersens EØS-avtalen som gjør det, det kommer jo folk fra både Polen og Sverige, skulle tro de hadde annet å gjøre enn å komme hit for å male hus og servere øl.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 12:00   #13
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes folk kan ta seg tid til å lese kommentarene, det sitter tusenvis av slike folk og kommenterer på denne nettsiden hver dag.

Hvis man har noen kommentarer til kommentarene er det vel greit å ta de direkte hvis man har en anledning? Jeg skjønner at folk kan være frustrerte over ting som politikerne sier etc og at man diskuterer det i andre settinger, men hvis man har anledning til å adressere vedkommende som sier noe direkte, må da det være greiere?

Gammel 10-07-09, 12:07   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis man har noen kommentarer til kommentarene er det vel greit å ta de direkte hvis man har en anledning? Jeg skjønner at folk kan være frustrerte over ting som politikerne sier etc og at man diskuterer det i andre settinger, men hvis man har anledning til å adressere vedkommende som sier noe direkte, må da det være greiere?

dette er et særdeles grumsete nettsted Him, det stod sist om det i A magasinet. Det er ikke mye debatt der for å si det slik, dette nettstedet har som hrs, et formål og det er å skape og spre frykt i Norge om særlig muslimer. Rustad og de som svarer er ikke akkurat uenige for å si det slik Det blir det ikke mye god debatt om.

Gammel 10-07-09, 12:13   #15
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

, det stod sist om det i A magasinet.

Har det stått om Document.no i A-magasinet? Er det lenge siden?
*leser begge deler*.

Folk kan godt lese kommentarene, det er ikke det, men tror ikke det blir så fruktbart å diskutere de. Og jeg tror heller ikke at det er tusenvis som kommenterer der, virker som en liten gjeng.

De er meget kritiske til Islam, ja, men se f.eks. på hvor positivt de vinkler Shakil Rehman

Gammel 10-07-09, 12:13   #16
him
Leser

him sin avatar

Standard

dette er et særdeles grumsete nettsted Him, det stod sist om det i A magasinet. Det er ikke mye debatt der for å si det slik, dette nettstedet har som hrs, et formål og det er å skape og spre frykt i Norge om særlig muslimer. Rustad og de som svarer er ikke akkurat uenige for å si det slik Det blir det ikke mye god debatt om.

Personlig synes jeg det blir en dårlig debatt av å kommentere kommentarer fra andre nettsteder. Hvis du sier at dette er et grumsete nettsted synes jeg det hadde vært mer rimelig å si det, fremfor

Opprinnelig lagt inn av Lisa

Wow, jeg hadde aldri trodd du leste på document.no gitt
Sorry men når du linker til slike nettsteder så får du tåle kommentarer

Jeg leser ikke A-magasinet (bare nettutgaven), og jeg synes det er greit at folk sier i fra om slikt. Hvis du synes at nettstedet er skikkelig ille synes jeg du skal rapportere det inn. Jeg blir ikke å gjøre det, jeg kjenner ikke til nettstedet.

Gammel 10-07-09, 12:20   #17
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Personlig synes jeg det blir en dårlig debatt av å kommentere kommentarer fra andre nettsteder. Hvis du sier at dette er et grumsete nettsted synes jeg det hadde vært mer rimelig å si det, fremfor

Jeg leser ikke A-magasinet (bare nettutgaven), og jeg synes det er greit at folk sier i fra om slikt. Hvis du synes at nettstedet er skikkelig ille synes jeg du skal rapportere det inn. Jeg blir ikke å gjøre det, jeg kjenner ikke til nettstedet.

Jeg synes det er rett og rimelig å si fra når det linkes fra et slikt nettsted men å innrapportere det kunne ikke fall meg inn. Det sier mer om personen som legger det ut en meg.

Førøvrig him, når du sier det snakkes lite om dette tema. Det er jeg ikke enig i. Det snakket og debattateres mye om de enorme demografiske utfordringene vi har her til lands i fremtiden. Senest i vinter var jeg på en konferanse der det ble snakket om hva vi kan gjøre i fremtiden for å skaffe nok folk til å pleie vår generasjon når vi blir gamle. Norge kommer uansett til å ville trenge sinnsykt mange ekstra hender, ergo, vi kommer til å måtte importere mye arbeidsinnvandring. Fakta er vi er avhengi av en stor befolkiningsvekst i et langtidssperspektiv og dette er noe som ofte diskuteres i politiske sirkler. Absolutt en aktuell debatt.

Gammel 10-07-09, 12:28   #18
him
Leser

him sin avatar

Standard

Jeg synes det er rett og rimelig å si fra når det linkes fra et slikt nettsted men å innrapportere det kunne ikke fall meg inn.

Poenget mitt var bare at det er ikke alle som vet om alle nettsteder og da er det greit å nevne det i debatten.

Opprinnelig lagt inn av Lisa

Førøvrig him, når du sier det snakkes lite om dette tema. Det er jeg ikke enig i. Det snakket og debattateres mye om de enorme demografiske utfordringene vi har her til lands i fremtiden. Senest i vinter var jeg på en konferanse der det ble snakket om hva vi kan gjøre i fremtiden for å skaffe nok folk til å pleie vår generasjon når vi blir gamle.

Nå vet ikke jeg hvilken konferanse du har vært på eller om du er politisk aktiv, da har du i alle fall et annet ståsted enn meg. Jeg er enig i at det snakkes og debatteres mye, men jeg synes ikke at det står så mye på de politsike programmene om det. Jeg har feks ikke fått med meg de innstrammingene som ble gjort i forhold til asyslsøkere 1.juli. Men jeg er helt åpen for at det er meg som har et skjevt syn på det.

Sist redigert av him : 10-07-09 kl 12:28. Årsak: typo
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 12:33   #19
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Det var for å unngå diskusjoner som dette at jeg tenket at vi kunne diskutere innholdet; ikke bare hvem som var budbringeren.

Det blir jo som å la vær å diskutere noe, bare fordi det var Frp som la det frem.

Gammel 10-07-09, 12:34   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Budbringeren er helt klart essensielt her.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.