Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Muggsopp på madrasstrekk?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-09, 11:13   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Muggsopp på madrasstrekk?

Jeg har to stk stokke sleepi med madrasser, og jeg har hele tiden (2,5 og 1,5 år) brukt de med tisselaken under vanlig laken for å unngå gulp, tiss og spy på madrassen. Har bare skiftet lakenet over ved sengetøyskift. Men i går tok jeg av tisselakenet også og finner madrassene fulle av små svarte prikker. UGH. Tok av madrasstrekkene og vasket dem (har ikke gjort det før nei...) og nå når de er våte ser jeg at det er masse mørke prikker inni, verre enn det så ut i starten. UGG UGG! Er dette muggsopp? Er det farlig? Må jeg kjøpe nye madrasser? Eller bare nye madrasstrekk, hvis det går an? Jeg trodde ikke det var så farlig å ha tisselakenet på alltid jeg, trodde alle hadde det?

Gammel 11-07-09, 11:25   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Muggsopp på madrasstrekk?

Jeg ville kastet madrassene.

Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 11:52   #3
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har sengene hel plate eller planker i sengebunnen? Plate kan gi muggsopp. Jeg vil nok også tro du kan skylde på tisselaknene, de blir veldig klamme og tette.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 12:48   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ha kastet madrassene. Jeg har aldri brukt tisselaken. Ungene ble kjempesvette av det og jeg ser ikke poenget med å bruke det heller. Jeg har bare pleid å ha en gassklut under hodet og byttet den ofte.

Gammel 11-07-09, 14:59   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

vanlig tisselaken er tett. vi har kjøpt sånne tynne som"puster" gjennom sparkjøp
vanlige blir det klamt under og så blir det dritt å lort på madrassen

Gammel 11-07-09, 16:27   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kast dem og kjøp nye ja.

Gammel 11-07-09, 16:29   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jordslag.
Som resultat av at det er blitt for tett under tisselakenet.
Jeg har brukt tisselaken(plastbelagt frotte) under lakenet i alle år, men har skiftet det sammen med det andre lakenet.

Gammel 12-07-09, 23:44   #8
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg har tisselaken med sånn derre overmadrass over Drykid tror jeg de heter. Fungerer greit. Men nå skal jeg sette opp madrassen og alt til lufting ved hvert skift, sånn i tilfelle........

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 10:52   #9
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med mindre angrep av jordslagg har jeg behandlet med klor. Bruk sterk klorinblanding og la det trekke godt, skyll og vask etterpå. Dette bleiker flekkene og dreper alle ulumskheter.
Dersom det er mye jordslagg ville jeg vurdert å kaste hele greiene.
Men om det er jordslagg på trekket, hvordan er det med madrassen inni da? Mulig den også må desinfiseres også. Tisselakenet hadde gått rett i bosset.

Gammel 14-07-09, 20:07   #10
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette fikk vi også i sprinkelsenga. Kastet trekk og madrass. Trekket kan muligens desinfiseres men vil tro det er verre med madrassen . Etter dette, kjøpte jeg DryKid "overmadrass" til snuppa. Den er helt genial og snuppa har den i senga enda, til tross for at hun er 5 år og ikke har hatt uhell på over 2 år.

Sist redigert av Liljekonvall : 16-07-09 kl 20:38.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 22:09   #11
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Det endte med at jeg bestilte nye madrasser og skal kaste disse ekle når vi får de nye. Akkurat nå er vi på ferie uansett. Dry kid overmadrass er sikkert en god ide for alle som har firkantede senger. Men vi har som sagt stokke og de er jo ovale og ikke bare til å stappe alle slags overmadrasser nedi.

Gammel 15-07-09, 22:11   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri brukt tisselaken. Jeg synes det virker lite hygienisk og svært ubehagelig å skulle sove på plast.

Hvis man har problemet med tisseuhell, ville jeg før ha forsøkt å bytte bleietype eller -størrelse.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 22:31   #13
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Standard

Det er vel mer i forhold til plutselig forekomst av spy at jeg har brukt dem. Men det har jo skjedd 2 ganger i løpet av 3 år, så det har vel vært litt unødvendig kanskje. Men ser for meg utrolig ekle madrasser om det kommer spy nedi dem også. :S

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.