|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sugaraddict!
|
![]() Er det smokktvang?Min baby tar ikke smokk. Og dette plager ikke meg, men tydeligvis veldig mange andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Så lenge babyen ikke begynner med tommelen. Det er veldig søtt når de er babyer, men veldig vanskelig å bli kvitt. Vi har en fireåring som totter og det er ikke noe særlig. Jeg har også en elev i på 10 år som totter i timene. Det er enda mindre sjarmerende.
![]() |
#3 |
Sugaraddict!
|
![]() Sv: Er det smokktvang?
oida, han har små tenderser til fingespising. han suger ikke på fingrene, men tygger av å til. Skulle ønske han tokk smokken noen ganger. Men jeg skjønner ikke hvordan man tvinger smokken på babyen..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Han tok ikke flaske før han var ganske stor (rundt 6 mnd), men vi prøvde ikke så hardt heller. Han var stort sett i nærheten av meg. Vi ga aldri morsmelk på flaske, bare mme. Ammet ham til han var en del over året.
![]() |
#5 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Lille tottet fra hun var bitteliten, så jeg prøvde alle smokketyper som fantes på markedet, og prøvde litt hver dag. Til slutt tok hun da smokken fremfor totten, heldigvis.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det smokktvang?Ingen av mine har tatt smokk, og ja jeg har virkelig, virkelig prøvd. Begge to bruker tommel/fingre, desverre. Eldste bruker tommelen, men hun når hun skal sove eller sitter og ser på tv, ikke når hun er ute blandt folk. Minsten suger på ring- og langfingeren. Men jeg ser ikke hva jeg kunne ha gjort for å få dem til å bruke smokk, annet enn det jeg allerede har gjort. Noen vil, andre vil ikke, sånn er det bare.
![]() |
#7 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Er det smokktvang?Min yngste ville aldri ha smokk. Hun begynte med tommel da hun var et par mnd. Alle okket og stønnet. Ånei, bruker hun tommel bla bla bla.
![]() |
#8 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er det smokktvang?Etter å ha fått storesøster som tok smokken med en gang, fant jeg ut at jeg var veldig glad i smokk, og syntes den hadde så mange fordeler at jeg selvsagt ville få minsten til å bruke smokk også. Han var ikke interessert i det, så jeg brukte en del dager der jeg puttet smokk i munnen på han i tide og utide. Til slutt så begynte han å ta den (først i halvsøvne, så også ellers) og etter kort tid ble han regelrett avhengig.
![]() |
#9 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Det beste er selvsagt å bruke verken smokk eller tommel men kanskje en koseklut. Min eldste likte ikke smokk, jeg gadd ikke lære henne og istedet stappet hun halve kosekluten i munnen da hun skulle sove da hun var 5-12 mnd gammel... Så oppdaget hun en smokk da hun var 12 mnd, tilfeldigvis, og siden har hun elsket den. Akkurat det kunne hun kanskje ha latt være, når hun var såpass stor. Men ellers synes jeg smokk er genial ting som har reddet mange situasjoner og gjort det myyye lettere å sovne for vår yngste. Men mange babyer skjønner ikke hvordan smokken skal brukes i starten. Med mine skvatt den bare ut igjen de første ukene vi prøvde. Jeg ville ikke sagt at man bør tvinge barna til å ha smokk, men at man må lære dem til å bruke den. Ja man MÅ jo selvsagt ikke da. Uansett er det greit å begrense smokkebruken til kun sovetid.
![]() |
#10 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Hilda, det skal du ikke bry deg om at de sier. Kløver nekta smokk, vi prøvde jevnlig i 4 mnd, men det var for vår egen skyld. Hun var klistret til puppen, og jeg håpet det ville gi meg litt mer frihet. Hassel (yngstemann), derimot, ble servert smokk allerede på nyfødtintensiven
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Begge mine bruker/brukte smokk, og fikk det introdusert veldig tidlig. Jeg synes det er helt greit, og har derfor aldri følt noe press om det. Med snuppa var jeg nødt. Hun brukte meg som smokk fra hun var noen timer gammel. Jeg hadde store blødende sår på begge brystvortene, og jeg måtte la det få gro littegrann. Derfor ble det introdusert under mild tvang.
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Ingen av mine tre har brukt smokk, men to har brukt fingre istedet. Åh, som jeg ønsker at de tok smokken da de var baby! |
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Blås i hva folk sier. Tvinge bayen til å ta smokk?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
er i sommer***us
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Er det smokktvang?Vår førstefødte tok ikke smokk. Han sov mye bedre enn søstra hans som bruker smokk. Hun kan våkne på natta når smokken har ramla ut. Vår helsesøster sier at om man greier seg uten smokk, så er man heldig.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det smokktvang?Begge mine har tatt smokk med en gang, og jeg er veldig glad for det. Jeg kjenner at jeg ville blitt frustrert om jeg fikk en "smokkenekter", men å tvinge en baby til å bruke smokk? Det tror jeg knapt går an.
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Poden ville heller aldri ha smokk (han hadde jo meg), og andre reagerte en del på det, ja. Antagelig mest fordi deres babyer var addicts. Jeg ser barn på samme alder som poden som fremdeles bruker smokk, og i en eller annen alder blir det egentlig ganske usjarmerende. Vi slipper i det minste smokkeavvenning.
![]() |
![]() |
#18 |
er i sommer***us
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Er det smokktvang?
Kan du fortelle meg hvorfor det er frustrerende med en smokkenekter?
![]() |
#19 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Storebror brukte smokk, og det var like lett å venne han til smokken som det var å få han til å slutte. Når lillebror ble født så kunne jeg tenkt meg at han brukte smokk, men han ville ikke ha, og det er jo greit nok det.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det smokktvang?Du gjør det du selv syns er best og blåser i hva andre sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|