Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-09, 09:14   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Noen med tips?

Den er ganske stor.
Jeg vasket den utvendig i går og skal begynne å male den utvendig i dag.
Mannen skal ha på nye tak- plater så den får rød takstein som på huset.

Inni skal jeg også male og innrede.
Hvilke farger bør jeg velge og hva i alle dager
setter jeg inni der så det blir kult for guttene??

Kan legge inn bilder av den i ettermiddag. Må bare på jobb en
tur først.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 16:04   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Du kan jo kanskje dekorere med yndlingslagets fortballdrakter, eller kjøre pirat-tema, kanskje? Farger som blått, oransje, svart.. Ruter og striper..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 17:57   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Sånn snekkerbenk og verktøykasse, kanskje?

Og dukkeseng og kjøkkenkrok?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 18:09   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Hva er de opptatt av da? Eldsten din har sikkert meninger.

Oppfinner-og utforskerutstyr, som forstørrelsesglass, luper, pinsetter og insektsoppslagsbok, småapparater som kan skrus i filler og knotes med, tomme esker og flasker, spiker, skruer, småverktøy?
Sjørøversaker
Dukke-og bamsesaker
En kjøkkenhylle m. noe koppesaker
Utkledningstøy
Seng så det går an å overnatte, lommelykter ++ Evt. en godstol

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 18:09   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Hva er de opptatt av da? Eldsten din har sikkert meninger.

Oppfinner-og utforskerutstyr, som forstørrelsesglass, luper, pinsetter og insektsoppslagsbok, småapparater som kan skrus i filler og knotes med, tomme esker og flasker, spiker, skruer, småverktøy?
Sjørøversaker
Dukke-og bamsesaker
En kjøkkenhylle m. noe koppesaker
Utkledningstøy
Seng så det går an å overnatte, lommelykter ++ Evt. en godstol

Det var kult!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 18:45   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Hva er de opptatt av da? Eldsten din har sikkert meninger.

Oppfinner-og utforskerutstyr, som forstørrelsesglass, luper, pinsetter og insektsoppslagsbok, småapparater som kan skrus i filler og knotes med, tomme esker og flasker, spiker, skruer, småverktøy?
Sjørøversaker
Dukke-og bamsesaker
En kjøkkenhylle m. noe koppesaker
Utkledningstøy
Seng så det går an å overnatte, lommelykter ++ Evt. en godstol

Det hørtes ut som en utfyllende inventarliste både for gutte- og jente-dukkestuer!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 20:19   #7
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Tusen takk for innspill.
De er mest opptatt av lastebiler og sykler.
Ting med hjul. Føler liksom at rommene er fylt med det og har
da lyst på noe annet i dokkestua.

Snekker-krok har dem i garasjen, ved siden av pappan. Viktig.

Oppfinnerutstyr osv var kjempe lurt.

Sjørøver utstyr er moro, mine blir bare så voldsomme i slik lek,
så vet ikke om det funker hos mine.

Utkledning var også en kul ide.

Og kjøkkenkrok er jeg veldig lysten på.

Vurderer en sovesofa der inne nettopp for overnatting. Hytta har
innlagt strøm.

Lurer på om jeg får plass til alt jeg har lyst på.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 21:20   #8
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Dette!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:13   #9
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Samlerkasse/skattekiste kan også være fint, synes jeg. En boks med mange rom i, med plass til steiner, pinner, skruer, kråkesølv, sneglehus, bruskorker og andre skatter.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:18   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Sånn snekkerbenk og verktøykasse, kanskje?

Og dukkeseng og kjøkkenkrok?

Hvorfor ?

Vurdere å kjøpe dukke i ettårsgave til min sønn jeg. Lekekjøkken er jeg ganske sikker på han kunne hatt mye morro med. Ja, han er født med utovertiss, men det betyr ikke at han bare kan leke med snekkerbenk og verktøykasse. Pappa'n han kan da ta seg av baby (ham) og lage mat, så hvorfor kan ikke han leke det samme? OG spille fotball og leke med oppfinnergreier og verktøy og sånn. (Og får han ei søster noen gang, får hun tilsvarende "likestillingsutvalg" i leker)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:00   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvorfor ?

Nei, det var bare det første som falt meg inn, før jeg kom til å tenke på lekesakene til naboungene (2 gutter), og der finner man ikke noe i nærheten av dukkesenger og kjøkkenkroker.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 15:43   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvorfor ?

Vurdere å kjøpe dukke i ettårsgave til min sønn jeg. Lekekjøkken er jeg ganske sikker på han kunne hatt mye morro med. Ja, han er født med utovertiss, men det betyr ikke at han bare kan leke med snekkerbenk og verktøykasse. Pappa'n han kan da ta seg av baby (ham) og lage mat, så hvorfor kan ikke han leke det samme? OG spille fotball og leke med oppfinnergreier og verktøy og sånn. (Og får han ei søster noen gang, får hun tilsvarende "likestillingsutvalg" i leker)

Nettopp. Hassel elsker lekekjøkkenet vårt, og rapper Kløvers dukke og dukkevogn stadig vekk (han hadde fått eget hvis det ikke var for at hun gjerne deler).

Kjøkkenkrok hører liksom med i en lekestue, men den trenger jo ikke være rosa og "shabby sjiiiik". Skattekiste høres veldig fint ut. Og kanskje til og med en settekasse på veggen, til å stille ut småskattene i?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 17:44   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Minsten har sjørøverflagg, og som Kaija sine,utforskerutstyr, som forstørrelsesglass, luper, pinsetter.

Ellers har han bord, en stol og FP lekekjøkkenet sitt.Utenfor har han sånn sitesak med bors og benker i ett.
Brukes mye, han drar igrunnen alt mulig rat inn der.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 18:14   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Vi har vært på besøk et par steder i sommer hvor de har slik lekestue (samt bare gutter). Begge steder lekte de "hus", dvs. kjøkken, og henta vann og bakte sølekaker og griste og sto i. Så "kjøkkensaker" a la gamle fat og kasseroller tror jeg er lurt.

Sørg for at gulv og evt. benker og bord tåler vann.
Hva med å kle dem med voksduk?

Se på denne reportasjen som sto i Rom 1-2-3 for en stund siden, hun har kledd nesten hele "stugan" med voksduk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 21:39   #15
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Det blir nok en kjøkkenkrok i alle fall. Han minste elsker å holde på med slikt.
Har komfyr og mat osv på rommet som han elsker. I lekestua er det litt lettere å
lage "ekte" mat. Så det blir perfekt.

Dukke og dukkevogner har vi også. Dukka er ikke mest brukt, men vognene
brukes til det meste. Alt som kan fraktes og flyttes kan jo ligge i den.

Bord og stoler må vi ha inni og så er det mulig det blir en krok med utforsker
utstyr. Det synes jeg hørtes spennede ut.
Får vi plass er det også ønske om en liten kiste med utklednings klær.

Farge inni tror jeg blir en lys grå type. Gardiner og møbler med kule farger.
På gulvet er det belegg.
Skal gå ut å ta bilde av den nå.
Har ikke fått på de røde takplatene enda og får ikke tatt inni før evt i
morra. Har malt døra og gulvet i tillegg til veggene.
Gleder meg til å starte inni og stæsje litt på utsiden.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 21:53   #16
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue







Her er lekestua vår!
Huset vårt er i like farger. Hvit med rød dør. Og rød takstein som også kommer på lekestua når vi kommer hjem fra ferie.
Benken ved siden av stua har fått første strøk med farge lik som døra.

Tror det blir bra når det blir ferdig.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 22:02   #17
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Jeg er veldig glad i grønt, så jeg tror jeg ville hatt tekstiler i en dus grønnfarge hvis jeg kunne velge hva jeg liker (min seksåring er veldig tydelig på hva hun liker, og det er råsa). Hvis dere vurderer gjesteseng der, kan den kanskje lages som en sitteplass med puter, der guttene kan sitte og lese? Noen her inne tipset om å male en tallerkenhylle i tre og bruke den som oppbevaring for bøker. Hva med å samle bøker og tegneseriehefter i en slik?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 22:04   #18
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg er veldig glad i grønt, så jeg tror jeg ville hatt tekstiler i en dus grønnfarge hvis jeg kunne velge hva jeg liker (min seksåring er veldig tydelig på hva hun liker, og det er råsa). Hvis dere vurderer gjesteseng der, kan den kanskje lages som en sitteplass med puter, der guttene kan sitte og lese? Noen her inne tipset om å male en tallerkenhylle i tre og bruke den som oppbevaring for bøker. Hva med å samle bøker og tegneseriehefter i en slik?

Det var slett ingen dårlige ideer!! De er notert med stor bokstaver!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 22:25   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Wow, for en flott lekestue!!

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 22:27   #20
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg sette i guttenes lekestue

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Wow, for en flott lekestue!!

I alle fall så lenge den er hvit.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no