|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bytte skolesekk - når?Eldstemann begynner i 4.klasse til høsten og ønsker seg ny sekk. Han sier at "alle andre" får ny sekk i 4.klasse. Jeg har ærlig talt ikke tenkt så mye på hva som er vanlig eller ikke, men jeg skjønner jo at barn ikke bruker samme sekken fra 1. - 7.klasse. For meg ser det ut som om den sekken han fikk i første passer også i år, men det er mulig en ekspert ville ment noe annet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Bytte skolesekk- når?Storesøster fikk ny til hun begynte i 5. klasse. Da hadde hun brukt den gamle i tre år. Her får de førsteklassesekk fra Trygg Trafikk.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Bytte skolesekk- når?Når vi var små mener jeg det var når vi begynte i 4. vi fikk ny, altså det som nå er 5.
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bytte skolesekk- når?Hvilken type sekk har han nå da? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bytte skolesekk - når?Her bytter vi til ny sekk i år og hun starter i 5 kl. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
trenger lading
|
Sv: Bytte skolesekk - når?Eldste fikk ny i fjor da hun begynte i 4. klasse. Flere bøker i 4., pluss at hun er lang gjorde av det var på tide med ny.
|
|
|
|
#8 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Bytte skolesekk - når?W skal opp i tredje klasse og må ha ny sekk. Han er litt mer enn 140 og sekken han fikk i 1.klasse er for liten. Det var en sekk fra Beckman som lignet på den i HI, men 22 liter(som er 1.kl str).
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bytte skolesekk - når?Størrelsen på sekken (liter) hadde jeg ikke tenkt på, nei. Jeg syntes sekken var litt stor i første klasse, og at den derfor ser grei ut nå, men det er meget mulig at den egentlig er for kort for ryggen hans. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bytte skolesekk - når?Kjøpte ny sekk til eldstejenta på slutten av 4 klasse . Hun fikk da en bergans 25 l som er fra 130-150 cm , ca 4-7 kl. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bytte skolesekk - når?Her hos oss er det vanlig å bytte i 4. klasse har jeg hørt.
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bytte skolesekk - når?Det stemmer at Bergans selger 25 liters sekker til barn som er 130-150 cm lange. Ofte har fjerdeklassingene mye å drasse på, så at de fleste fikk ny sekk når de begynte i 4 klasse i fjor. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Sv: Bytte skolesekk - når?Mener å huske at yngste fikk ny da hun begynte i 4.trinn. Hun begynner i 7.trinn til høsten og må ha ny ransel igjen, da Beckmann-sekken ikke holdt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bytte skolesekk - når?Husker da vi så etter sekk til storebror når han skulle starte i 1.klasse så sto det anbefalt sekker for barn for 1-3.klasse og sekker for 4.klasse og oppover. Det går vel på liter som sekkene tar.
|
|
|
|
#16 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Bytte skolesekk - når?Storesøster fikk ny sekk før 4. klasse. Den sekken de fikk utdelt på førskoledagen passer stort sett greit fra 1. til og med 3. klasse, så jeg regner med at vi gjør det samme for storebror.
|
|
|
#18 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bytte skolesekk - når?Mine har bytta da de begynte i 5. Eldste bytter nå igjen -hun begynner i 8. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bytte skolesekk - når?Vi får gratissekker på 1. trinn og jeg regner med storebror skal få ny nå før 2. trinn. :lage ny tråd:
|
![]() |
|
|