Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bytte skolesekk - når?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-09, 23:16   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Bytte skolesekk - når?

Eldstemann begynner i 4.klasse til høsten og ønsker seg ny sekk. Han sier at "alle andre" får ny sekk i 4.klasse. Jeg har ærlig talt ikke tenkt så mye på hva som er vanlig eller ikke, men jeg skjønner jo at barn ikke bruker samme sekken fra 1. - 7.klasse. For meg ser det ut som om den sekken han fikk i første passer også i år, men det er mulig en ekspert ville ment noe annet. Det jeg lurer på er altså:

Når skiftet deres barn sekk?
Hva avgjorde at det var på tide med ny sekk?
Hvilken sekk er best til et barn på rundt 140 cm?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 23:26   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte skolesekk- når?

Storesøster fikk ny til hun begynte i 5. klasse. Da hadde hun brukt den gamle i tre år. Her får de førsteklassesekk fra Trygg Trafikk.

Minsten skal begynne i 3.klasse nå, og han skal bruke sekken han fikk da han begynte i 2. Så får vi se om det blir ny neste år igjen, eller om den holder ut 4.klasse også.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 23:31   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Når vi var små mener jeg det var når vi begynte i 4. vi fikk ny, altså det som nå er 5.

Men jeg min krabat er ikke i barnehagesekk-alder enda engang, så han er langt unna å BYTTE skolesekk... så jeg har vel lite å bidra med egentlig...

Gammel 21-07-09, 23:33   #4
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken type sekk har han nå da?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 23:42   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av VerIng, her.

Hvilken type sekk har han nå da?

Fant ikke den han har (mulig de ikke har akkurat den inne lenger) men denne er ganske lik.

Gammel 21-07-09, 23:44   #6
Maya80

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Bytte skolesekk - når?

Her bytter vi til ny sekk i år og hun starter i 5 kl.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 23:51   #7
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Eldste fikk ny i fjor da hun begynte i 4. klasse. Flere bøker i 4., pluss at hun er lang gjorde av det var på tide med ny.
Mellomste (som skulle begynne i 3. da) var med da vi kjøpte ny til storesøster, og da så hun en sekk med "I love rabbits" var hun helt frelst.... Men jeg sa at hun ikke trengte ny. Noen dager senere kom jeg og storesøster på at det var en god ide til bursdagsgave til mellomste... Så vi kjøpte den og sparte den til oktober. Gjett om hun var blid da!!!

Ser barnet ditt er ca 140. Hvis den første sekken er typisk "førsteklassesekk" er den kanskje litt liten for ryggen (?). Og som sagt, det er ofte litt mer i sekken i 4.

Vi har Troll sekk, og er VELDIG fornøyd med de!

Gammel 21-07-09, 23:57   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

W skal opp i tredje klasse og må ha ny sekk. Han er litt mer enn 140 og sekken han fikk i 1.klasse er for liten. Det var en sekk fra Beckman som lignet på den i HI, men 22 liter(som er 1.kl str).
Han må nå ha en 30 liter, vi prøvde noen i går, men den han falt for var en sekk som ble for lang i ryggen(sikkert beregnet på ungdomsskole).

Gammel 22-07-09, 00:09   #9
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Størrelsen på sekken (liter) hadde jeg ikke tenkt på, nei. Jeg syntes sekken var litt stor i første klasse, og at den derfor ser grei ut nå, men det er meget mulig at den egentlig er for kort for ryggen hans.
Tar gjerne imot forslag til andre gode sekker for 4. 5. klassinger.

Gammel 22-07-09, 00:14   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Frøkna mi, som skal begynne i 4., fikk ny sekk da hun begynte i 2. den tror jeg skal holde ett år til. Hun har Troll-sekk, og både hun og vi er fornøyde med den.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 00:20   #11
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Kjøpte ny sekk til eldstejenta på slutten av 4 klasse . Hun fikk da en bergans 25 l som er fra 130-150 cm , ca 4-7 kl.

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 00:20   #12
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Her hos oss er det vanlig å bytte i 4. klasse har jeg hørt.
Da går dem liksom fra "småskolen" og opp på "storskolen".

Kommer sikkert også litt ann på hva slags sekk dem har og i hviken
tilstand den er i da.
Tviler vel på at sekken til min eldtse holder i 3 år til.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 01:14   #13
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det stemmer at Bergans selger 25 liters sekker til barn som er 130-150 cm lange. Ofte har fjerdeklassingene mye å drasse på, så at de fleste fikk ny sekk når de begynte i 4 klasse i fjor.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 01:29   #14
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mener å huske at yngste fikk ny da hun begynte i 4.trinn. Hun begynner i 7.trinn til høsten og må ha ny ransel igjen, da Beckmann-sekken ikke holdt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 10:14   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Husker da vi så etter sekk til storebror når han skulle starte i 1.klasse så sto det anbefalt sekker for barn for 1-3.klasse og sekker for 4.klasse og oppover. Det går vel på liter som sekkene tar.

Så han får ikke sekk i år, skal begynne i 3.klasse men får vel ny sekk til neste år.
Tror han har Becmann-sekk.

Gammel 22-07-09, 14:23   #16
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster fikk ny sekk før 4. klasse. Den sekken de fikk utdelt på førskoledagen passer stort sett greit fra 1. til og med 3. klasse, så jeg regner med at vi gjør det samme for storebror.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 14:25   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Byttet til fjerde og bytter nå igjen til sjette.

Gammel 22-07-09, 16:57   #18
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Mine har bytta da de begynte i 5. Eldste bytter nå igjen -hun begynner i 8.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 16:59   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får gratissekker på 1. trinn og jeg regner med storebror skal få ny nå før 2. trinn. :lage ny tråd:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.