Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Opplys meg om IKEAs madrasser

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-09, 22:21   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opplys meg om IKEAs madrasser

Vi må kjøpe noen senger til å ha på hytta, og det kan nok fort bli fra IKEA.

Sitter med innredningsprogrammet her og ser: Polyeter, lateks, vendbar springfjær, og rammemadrass springfjær. Og hvis jeg velger en av de får jeg flere valg med spesifisering av madrasstype.

Hva velger man? Håper å få brukt hytta mye, og jeg har et bekken som krangler litt innimellom på fremmede madrasser.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:29   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Du velger en pocketfjærmadrass med lateks overmadrass. Siden det er en hytte, spiller det ingen rolle om du velger vendbar eller ramme -det har med madrassens holdbarhet å gjøre. Du vil absolutt ikke ha bonellfjærer eller springfjærer. Hvis du har noen valg, er det best med flest mulig fjærer.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:37   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Har IKEA pocketfjærmadrasser, da?

Vi trenger nemlig en seng i 160 cm bredde, og foreløpig er IKEA de eneste jeg har sett som har det...

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:39   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Vi har pocketfjær med lateksovermadrass. Ypperlig!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:40   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

De kaller visst pocketmadrassene for springfjærmadrasser. Alle bortsett fra den billigste har pocket.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:41   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Så; du må bare prøveligge dem litt. I tillegg til madrassen, må du da ha en lateksovermadrass.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:43   #7
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

160 er det kun Ikea som fører, det er svensk standard størrelse. Det er ikke en norsk standard størrelse. Norsk standard er 75 (150) og 90 (180). En madrass som er så bred vil føre til at man etterhvert får en dump i midten. Det blir for stort spenn og fjærene vil ikke tåle det i det lengden. Det er kun Ikea som har så bred madrass. Ingen andre leverandøren vil gjøre det for kvaliteten vil ikke være god nok. Det er bedre å velge to madrasser på 80 bredde enn en stor på 160. Det må du også på Ikea for å få eller dra til Sverige.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:44   #8
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Man kan selvsagt spesialbestille fra butikker i Norge.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 23:26   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

160 er det kun Ikea som fører, det er svensk standard størrelse. Det er ikke en norsk standard størrelse. Norsk standard er 75 (150) og 90 (180). En madrass som er så bred vil føre til at man etterhvert får en dump i midten. Det blir for stort spenn og fjærene vil ikke tåle det i det lengden. Det er kun Ikea som har så bred madrass. Ingen andre leverandøren vil gjøre det for kvaliteten vil ikke være god nok. Det er bedre å velge to madrasser på 80 bredde enn en stor på 160. Det må du også på Ikea for å få eller dra til Sverige.

Ok. Ikke noe problem med to madrasser, men bare en overmadrass, da?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 23:28   #10
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

En stor overmadrass er går bra. Bare ikke en hel madrass.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 00:05   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Siden vi trenger ny overmadrass kaster jeg meg inn i tråden; er disse lateksmadrassene litt som tempur eller hva er greia? Vi har ikke råd til en tempurmadrass så hvis det finnes et ikea-alternativ er jo det fantastisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 00:24   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Det stemmer da ikke at Ikea er de eneste som har 1,80 bred madrass. Vi har det, og den er ikke fra Ikea men ett eller annet kjent merke som møbelbutikkene selger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 09:48   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det stemmer da ikke at Ikea er de eneste som har 1,80 bred madrass. Vi har det, og den er ikke fra Ikea men ett eller annet kjent merke som møbelbutikkene selger.

Det er 160 det er snakk om.

IKEA har forøvrig ikke 120, kun 140. Sånn når vi snakker om det. Vi skal også gå til innkjøp av nye madrasser på hytta, og har sett oss ut IKEA.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 09:51   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Observatøren: Vi har 120 fra Ikea til den unge mannen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 10:01   #15
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Ikea har dei vanlige størrelsane på madrasser og. Me sitter å ser på 3 rammemadrasser i 90*200 cm.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 10:07   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Observatøren: Vi har 120 fra Ikea til den unge mannen.

Så flott! Jeg har ikke funnet det etter at de "ble proffe på madrasser" med Sultan-serien. Hvilket navn har madrassen?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 10:14   #17
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det stemmer da ikke at Ikea er de eneste som har 1,80 bred madrass. Vi har det, og den er ikke fra Ikea men ett eller annet kjent merke som møbelbutikkene selger.

Nei, alle har 1,80-madrasser. Norsk standard, det. 1,60 finner du ikke i vanlige norske butikker.


Men IKEA har kanskje både svensk og norsk standard? 80, 90, 120, 140, 150, 160, 180? Eller ikke 150? De har hverken 150 eller 180 i furnish-programmet, såvidt jeg kan se i farta.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 10:15   #18
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Vi har rammemadrass + overmadrass. Flere (alle?) av rammemadrassene får du i 120x200. (Jeg kikket på springfjær også, men der var det ingen.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 11:11   #19
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Opplys meg om IKEAs madrasser

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Så flott! Jeg har ikke funnet det etter at de "ble proffe på madrasser" med Sultan-serien. Hvilket navn har madrassen?

Vi kjøpte 120 seng til storebror forrige uke. Sultan Silsand mener jeg den heter.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no