Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Velgerguiden 2009: Hvilket parti bør du stemme på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-09, 16:44   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velgerguiden 2009: Hvilket parti bør du stemme på?

VG har lagt ut velgerguide for 2009. Hvilket parti bør du i følge velgerguiden stemme på? Stemte det med hvilket parti du føler størst tilhørighet til?

Tar gjerne i mot tips om andre aktuelle velgerguider.

Gammel 23-07-09, 16:47   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velgerguiden 2009: Hvilket parti bør du stemme på?

Mitt resultat ble som følger:

Sosialistisk Venstreparti
Sosialistisk Venstreparti er sosialistisk parti og vil ha en verden hvor samarbeid erstatter maktbruk og krig. Vil ha en verden bygget på fellesskap og solidaritet. SV vil ha et Norge der folks behov bestemmer prioriteringene.

SV 73.1%
AP 65.7%
SP 52.9%
V 52.2%
KRF 47.9%
H 31.6%
FRP 15.2%

Resultatene ser ut til å stemme med hvor jeg selv plasserer meg på det politiske kartet. Sett bort i fra hele 15,2% til Frp kanskje. Savnet Rødt som en del av resultatet.

Gammel 23-07-09, 16:53   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine ble som følger:
V 67.2
SV 65.8
AP 62
SP 56.5
H 50.2
KrF 45
FrP 27

Jeg har aldri stemt Venstre før.

Gammel 23-07-09, 17:05   #4
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Tok den før i dag og eg skulle vist stemme Senterpartiet. Var ikkje heilt enig eg

Gammel 23-07-09, 17:06   #5
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Tjah.

SV 73.5%
AP 71.8%
V 63.8%
KRF 57.4%
SP 56.1%
H 45.6%
FRP 26.5%

Jeg kommer neppe til å stemme SV, men det stemmer ganske greit å ha V, Ap og SV som de tre øverste. KrF derimot hadde jeg ikke stemt på om det stod om livet... heller FrP, faktisk.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:06   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei nå ble jeg sjokka gitt.
Jeg hører hjemme i SV og har minst til felles med FrP. Og det var vel ikke noe nytt. Sjokket er at på tredjeplass på listen hadde jeg KrF?

Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:10   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Den på tv2 er bedre

http://www.tv2nyhetene.no/valg09/partitesten/

Gammel 23-07-09, 17:16   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

AP 70 %
SV 69 %

Rødt var ikke alternativ engang.

Fikk SV på TV2 sin.

Sist redigert av Fluke : 24-07-09 kl 11:12.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:17   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ap på topp med 71 %, fulgt av V og SV ( ) med rundt 55 % hver.

Gammel 23-07-09, 17:19   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ap på topp med 71 %, fulgt av V og SV ( ) med rundt 55 % hver.

Jeg fikk SP skremmende høyt, men valgte å overse det ...

Gammel 23-07-09, 17:23   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk Venstre på Tv2-testen også. Noen prøver å si meg noe.

Gammel 23-07-09, 17:26   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg fikk SP skremmende høyt, men valgte å overse det ...

..mens jeg valgte å overse at Krf havnet høyt opp.

Ellers fikk jeg Ap på den andre testen også.

Gammel 23-07-09, 17:34   #13
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Som forventet:
SV 82,7
AP 82,2
SP 58,7
KRF 53,1
V 51,7
H 47,9
FRP 19

Spesielt fornøyd med den siste der, men liker ikke at KRF er over 50 %.

Sist redigert av Stompa : 23-07-09 kl 18:01.
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:35   #14
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk SP. Det passer meg ganske bra.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:39   #15
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tv2 og jeg er enige; Venstre

Gammel 23-07-09, 17:40   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

KrF derimot hadde jeg ikke stemt på om det stod om livet... heller FrP, faktisk.

Helt enig. KrF er verstingen for meg, men kom her ut som et bedre alternativ enn FrP.

AP 81.2
H 73.5%
SV 68.4%
SP 57.7%
V 54.1%
KRF 48.3%
FRP 29.4%

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:56   #17
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble ikke helt fornøyd,men nesten. Sitter i styret i Venstre lokalt.
Litt komisk å få SV på topp, for det er vel et av de partiene jeg føler meg lengst unna. Jeg ville også stemt høyre langt heller enn Ap og Krf.

sv 72.2%

v 56.5%
ap 54.9%
krf 51.2%
h 40.9%
sp 40.2%
frp 26.5%

Tv 2s test derimot var soleklar vinner for min del !

Sist redigert av Susse : 23-07-09 kl 18:04.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:25   #18
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Det ble forskjellig resultat på Tv2s og Vgs velgerguide, gitt. Førstnevnte var best og mest grundig.

Gammel 23-07-09, 18:42   #19
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Fikk Ap på topp og Frp på bunn, som forventet - og slik det oftest slår ut.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:48   #20
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

AP 65.7%
SV 63.9%
H 63.3%
V 56%
KRF 49.3%
SP 45%
FRP 37.9%

Arbeiderpartiet er et sosialdemokratisk parti, og bygger sin politikk på grunnverdiene frihet, likhet og solidaritet. Arbeiderpartiet ønsker en rettferdig verden uten fattigdom, en verden i fred og i økologisk balanse, hvor menneskene er frie og likestilte og har innflytelse over sine livsvilkår.

Hmm. At jeg hadde minst til felles med FrP var jo ingen overraskelse, og jeg har faktisk vurdert å stemme AP. Men det er jo egentlig Venstre som er mitt parti.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.