Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Redusert postservice?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-09, 15:20   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Redusert postservice?

Når jeg har flyttet tidligere har posten alltid ettersendt post "uendelig" lenge, men nå skal man altså betale for det. Ja ja. Det er jo en tjeneste, men allikevel. Det blir stadig mindre service i posten og mer do it yourself eller betal. (Teoretisk sett er det sikkert rimelig, men det er noe med hva som ligger i ryggmargen.)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 15:27   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redusert postservice?

Hehe, er det ikke 7-8 år siden Posten begynte å ta betalt for dette?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 15:30   #3
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Posten bør bli konkuranseutsatt nå tror jeg, service blir bare dårliger og dårligere mens prisene stiger.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 15:31   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jo, det er noe sånt - Blåmann var (uheldigvis) med på utvikllingen av det nye systemet.

Gammel 28-07-09, 15:32   #5
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Bare le du.

Det kan nok godt hende, ja, det er nemlig 10 år siden jeg flyttet sist (takk og pris for det ).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 15:32   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har gvært slik ganske lenge ja.
Det er en av konsekvensene av at posten gikk fra å være statsbedrift til å måtte drive etter markedsprinsipper og holde budsjetter. Mange tjenester har blitt veldig mye dyrere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 15:51   #7
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Når jeg har flyttet tidligere har posten alltid ettersendt post "uendelig" lenge, men nå skal man altså betale for det. Ja ja. Det er jo en tjeneste, men allikevel. Det blir stadig mindre service i posten og mer do it yourself eller betal. (Teoretisk sett er det sikkert rimelig, men det er noe med hva som ligger i ryggmargen.)

Og pass for all del på at pakker sendt til dere rundt flyttetidspunktet blir adressert til den nye adressen. Jeg fikk bursdagsgaver i posten, adressert til den nylig fraflyttede adressen. Fikk ikke noe mulighet til å vite at den først var på gamlepostkontoret, men fikk plutselig hentelapp fra nytt kontor. Hentelapp og en regning på 100 kr, det var nemlig det jeg måtte betale for ettersending av pakker. Selv om jeg altså hadde betalt for 6 mnd ettersending.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 15:53   #8
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Og pass for all del på at pakker sendt til dere rundt flyttetidspunktet blir adressert til den nye adressen. Jeg fikk bursdagsgaver i posten, adressert til den nylig fraflyttede adressen. Fikk ikke noe mulighet til å vite at den først var på gamlepostkontoret, men fikk plutselig hentelapp fra nytt kontor. Hentelapp og en regning på 100 kr, det var nemlig det jeg måtte betale for ettersending av pakker. Selv om jeg altså hadde betalt for 6 mnd ettersending.

Pakker har det ikke vært gratis å ettersende tidligere heller. Det er kun brevpost som tidligere har vært gratis å ettersende.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 16:06   #9
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mamma ettersender post fra min barndomsadresse enda... Hun bare stryker over adressen og skriver på min nåværende adresse. Har aldri måtte betale for dette..

Gammel 28-07-09, 16:13   #10
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

1 mnd gratis. Betaling deretter. Sist jeg var på posten kostet det 1 kr for en bærepose for det jeg hentet, og siden pakken som skulle sendes var feilaktig innpakket fikk jeg valget mellom en forhåndsbetalt eske eller å kjøpe en tape og en rull gråpapir til å pakke den inn på nytt. Ville vesten er ikke som før

Gammel 28-07-09, 19:54   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

POSTEN er blitt det mest groteske griske ekle som finns her i Norge. I tillegg til at de ikke klarer å gjennomføre en midlertidig omadressering på en verdig måte. Fy så mye forsinkelser og dårlig info det var da vi omadresserte i sommer. Vi skal aldri gjøre det mer. Klagde og fikk ikke medhold, klagde PÅ NY og da sletta de regningen etter kraftige oppfordringer fra meg. 245,- skulle de ha, da omadresserte de i tre dager, pluss at lokalavisa fortsatte de å omadressere så den måtte vi ringe 3 ganger for å få de til å sende til vår vanlige adresse.

Gammel 28-07-09, 19:57   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Posten er skikkelig rææææva!!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:02   #13
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Alt annet øker jo i pris, så hvorfor skal ikke posten?
Det er nok vanskelig å gjøre hver enkelt av norges befolkning fornøyde, det er jo den eneste bedriften i norge som alle har med å gjøre.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:18   #14
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Det er nok vanskelig å gjøre hver enkelt av norges befolkning fornøyde, det er jo den eneste bedriften i norge som alle har med å gjøre.

Kombinasjon av STERK prisøkning og at de ikke klarer levere men likevel krever penger for det, er grunnen til at jeg syns posten er rævva.

Gammel 28-07-09, 21:55   #15
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Men altså, når jeg for andre gang på under et halvt år opplever at posten bruker opp mot TO uker på å få en pakke fra Akershus til Oslo, ja da blir jeg ikke mye imponert. Og så sender de i tillegg både hentelappen og duplikatlappen samme dag.....
Jeg sender mye pakker i perioder og jeg er ikke imponert. Pakker blir borte, det tar alt for lang tid mm. Det tar ofte lenger til fra meg i Akershus til Oslo enn å sende til Finnmark, eller USA for den saks skyld.

Man får ekstra gebyr på en pakke hvis den er over 9 cm høy eller hva det var. Så ommøblerte jeg bare litt inni, og vips sparte jeg de 50 kronene.....

Gammel 28-07-09, 21:59   #16
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men altså, når jeg for andre gang på under et halvt år opplever at posten bruker opp mot TO uker på å få en pakke fra Akershus til Oslo, ja da blir jeg ikke mye imponert. Og så sender de i tillegg både hentelappen og duplikatlappen samme dag.....
Jeg sender mye pakker i perioder og jeg er ikke imponert. Pakker blir borte, det tar alt for lang tid mm. Det tar ofte lenger til fra meg i Akershus til Oslo enn å sende til Finnmark, eller USA for den saks skyld.

Man får ekstra gebyr på en pakke hvis den er over 9 cm høy eller hva det var. Så ommøblerte jeg bare litt inni, og vips sparte jeg de 50 kronene.....

For ALT skal innom Haugesund!!!! Og da tar det litt tid, ifølge posten.

Gammel 28-07-09, 22:00   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Posten bør bli konkuranseutsatt nå tror jeg, service blir bare dårliger og dårligere mens prisene stiger.

Posten er konkurranseutsatt. Og det er en av grunnene til at det er blitt dyrere, nå er ikke sjappa susidiert i hue og ræva lenger og vi må betale det det faktisk koster. Tidligere gikk det over skatteseddelen, tror jeg foretrekker det sånn det er nå.

Gammel 28-07-09, 23:06   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er helt ok at Posten tar betalt for tjenestene sine, men omadresseringstjenesten fungerer ikke slik den skal. I det hele tatt. Det henger mye "stat" igjen i hodene i den virksomheten, for å si det sånn.

(Og Posten er konkurranseutsatt, ja. Det er kun monopol på brev under 50 gram (tror jeg det er).

Gammel 28-07-09, 23:09   #19
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det er vel mer do it yourself OG betal.

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Mamma ettersender post fra min barndomsadresse enda... Hun bare stryker over adressen og skriver på min nåværende adresse. Har aldri måtte betale for dette..

Dette er ingen tjeneste som Posten gjør for deg. Når man betaler Posten for å omadressere, så sender de posten din videre til din nye adresse før den når mammaen din.

Gammel 28-07-09, 23:11   #20
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Posten er konkurranseutsatt. Og det er en av grunnene til at det er blitt dyrere, nå er ikke sjappa susidiert i hue og ræva lenger og vi må betale det det faktisk koster. Tidligere gikk det over skatteseddelen, tror jeg foretrekker det sånn det er nå.

Men jeg synes de kan jobbe litt med service og at ting faktisk skal komme frem.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.