|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Redusert postservice?Når jeg har flyttet tidligere har posten alltid ettersendt post "uendelig" lenge, men nå skal man altså betale for det. Ja ja. Det er jo en tjeneste, men allikevel. Det blir stadig mindre service i posten og mer do it yourself eller betal. (Teoretisk sett er det sikkert rimelig, men det er noe med hva som ligger i ryggmargen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Redusert postservice?
Jo, det er noe sånt - Blåmann var (uheldigvis) med på utvikllingen av det nye systemet.
![]() |
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Bare le du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Redusert postservice?Det har gvært slik ganske lenge ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og pass for all del på at pakker sendt til dere rundt flyttetidspunktet blir adressert til den nye adressen. Jeg fikk bursdagsgaver i posten, adressert til den nylig fraflyttede adressen. Fikk ikke noe mulighet til å vite at den først var på gamlepostkontoret, men fikk plutselig hentelapp fra nytt kontor. Hentelapp og en regning på 100 kr, det var nemlig det jeg måtte betale for ettersending av pakker. Selv om jeg altså hadde betalt for 6 mnd ettersending. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Pakker har det ikke vært gratis å ettersende tidligere heller. Det er kun brevpost som tidligere har vært gratis å ettersende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Redusert postservice?Mamma ettersender post fra min barndomsadresse enda...
![]() |
#10 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Redusert postservice?1 mnd gratis. Betaling deretter. Sist jeg var på posten kostet det 1 kr for en bærepose for det jeg hentet, og siden pakken som skulle sendes var feilaktig innpakket fikk jeg valget mellom en forhåndsbetalt eske eller å kjøpe en tape og en rull gråpapir til å pakke den inn på nytt. Ville vesten er ikke som før
![]() |
#11 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Redusert postservice?POSTEN er blitt det mest groteske griske ekle som finns her i Norge. I tillegg til at de ikke klarer å gjennomføre en midlertidig omadressering på en verdig måte. Fy så mye forsinkelser og dårlig info det var da vi omadresserte i sommer. Vi skal aldri gjøre det mer. Klagde og fikk ikke medhold, klagde PÅ NY og da sletta de regningen etter kraftige oppfordringer fra meg. 245,- skulle de ha, da omadresserte de i tre dager, pluss at lokalavisa fortsatte de å omadressere så den måtte vi ringe 3 ganger for å få de til å sende til vår vanlige adresse.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Redusert postservice?Posten er skikkelig rææææva!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Redusert postservice?Alt annet øker jo i pris, så hvorfor skal ikke posten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kombinasjon av STERK prisøkning og at de ikke klarer levere men likevel krever penger for det, er grunnen til at jeg syns posten er rævva.
![]() |
#15 |
Men altså, når jeg for andre gang på under et halvt år opplever at posten bruker opp mot TO uker på å få en pakke fra Akershus til Oslo, ja da blir jeg ikke mye imponert. Og så sender de i tillegg både hentelappen og duplikatlappen samme dag..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
For ALT skal innom Haugesund!!!! Og da tar det litt tid, ifølge posten.
![]() |
#17 |
Hertuginne
|
Posten er konkurranseutsatt.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Redusert postservice?Jeg syns det er helt ok at Posten tar betalt for tjenestene sine, men omadresseringstjenesten fungerer ikke slik den skal. I det hele tatt. Det henger mye "stat" igjen i hodene i den virksomheten, for å si det sånn.
![]() |
#19 |
Kom ut av tellinga.
|
Det er vel mer do it yourself OG betal.
Dette er ingen tjeneste som Posten gjør for deg. Når man betaler Posten for å omadressere, så sender de posten din videre til din nye adresse før den når mammaen din.
![]() |
#20 |
Men jeg synes de kan jobbe litt med service og at ting faktisk skal komme frem. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|