Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mam Eco bæresjal

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-09, 20:11   #1
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Mam Eco bæresjal

Noen som har hatt dette sjalet og vil dele noen erfaringer?

Jeg fikk nemlig det av ei venninne nå. Jeg hadde planer om å kjøpe ett sjal, men hadde ikke valgt noen enda, så det å få ett var jo selvsagt veldig kjekt

Sist redigert av Millis : 28-07-09 kl 22:26.
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:15   #2
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mam Eco bæresjal

Jeg brukte dette når Småen var nyfødt og det var utrolig enkelt og behagelig å bruke. Veldig fornøyd!

Gammel 28-07-09, 21:23   #3
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også hatt dette sjalet, veldig fornøyd!! Synes de er fine også.

Gammel 29-07-09, 11:57   #4
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har og bruker dette sjalet nå. Liker det veldig godt, men nå har jeg heller ikke prøvd noe annet.
Fordelen er kanskje at det er hamp og bomullsmateriale i det, og da blir det ikke så varmt som de i rent bomull. Det er også ganske langt, så det er lett å bruke flere knytninger på det (selv om man er litt rund selv) og man kan bruke det til barnet er ganske stort.

Gammel 29-07-09, 15:40   #5
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Jeg har og bruker dette sjalet nå. Liker det veldig godt, men nå har jeg heller ikke prøvd noe annet.
Fordelen er kanskje at det er hamp og bomullsmateriale i det, og da blir det ikke så varmt som de i rent bomull. Det er også ganske langt, så det er lett å bruke flere knytninger på det (selv om man er litt rund selv) og man kan bruke det til barnet er ganske stort.

Det kan jo bare være en fordel nå om sommervarmen skulle finne på å komme tilbake

Det virker veldig fint. Fant en fin side på nett som viste med bilder knytingen til nyfødt i ligge- og froskestilling. Så skal øve meg litt nå.

Kan jeg bruke det fra helt nyfødt eller bør man vente en uke eller fler? Jeg har ingen erfaring med sjal fra sist, da brukte vi mei-tai fra hun var litt større.

Gammel 29-07-09, 20:10   #6
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Kan jeg bruke det fra helt nyfødt eller bør man vente en uke eller fler?

Elastisk sjal er supert å bære nyfødte i, og kan brukes fra første dag.

Gammel 29-07-09, 23:24   #7
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Verdande, her.

Elastisk sjal er supert å bære nyfødte i, og kan brukes fra første dag.

Supert! Det er vel alt med måte som gjelder her som med alt annet.
Gleder meg jeg

Ettersom sjalet er elastisk bør det vel knytes ganske stramt? Men hvor stramt? Skal det være såpass at jeg føler det er for trangt?

Gammel 29-07-09, 23:45   #8
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Ettersom sjalet er elastisk bør det vel knytes ganske stramt? Men hvor stramt? Skal det være såpass at jeg føler det er for trangt?

Det skal kjennes ganske stramt. Siden det er elastik er det alltid litt mer plass enn hva en tror. Så en må nesten bare prøve seg frem når en begynner å bruke det. Viktig å få spredd stoffet godt når alt er på plass.

Gammel 30-07-09, 00:10   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sjekk den her: Nyfødt

(Kilde: youtube.com)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.