|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Fugler mer "verdt" enn østeuropeiske liv i norske aviser?Jeg syns dekningen av oljetankerforliset er svært merkelig. Toppsaken i flere nettaviser er illustrert med en oljetilgiset fugl. Oljesølet er selvsagt fryktelig trist og tragisk for naturen og dyrelivet i området, men er det ikke rart at de seks menneskelivene som sannsynligvis har gått tapt først kommer opp som 5 eller 6 underoverskrift i nyhetssaken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Fugler mer "verdt" enn østeuropeiske liv i norske aviser?Selv om folk dør over alt over hele verden hele tiden, så tipper jeg at hvis det hadde vært norske sjømenn på denne båten så hadde dekningen vært helt anderledes, dessverre.
![]() |
#3 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fugler mer "verdt" enn østeuropeiske liv i norske aviser?Innenriks og utenriks. En er seg selv nærmest. I tillegg er det vel sånn at veldig, veldig mange flere aviskjøpende mennesker blir berørt av oljesøl langs kysten enn av 6 østeuropeere som forsvinner. Folk dør hver dag, slike store oljeuhell er (heldigvis!) mer sjelden kost. Sist redigert av Hasselnøtt : 01-08-09 kl 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Fugler mer "verdt" enn østeuropeiske liv i norske aviser?Jeg synes ikke det er noe merkelig ved at oljesøl-saken får større dekning enn båtforliset. I Sverige, hvor båtforliset skjedde, har den saken topp-prioritet.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Fugler mer "verdt" enn østeuropeiske liv i norske aviser?Jeg reagerte mer på at de klaget på at badingen var ødelagt i en artikkel et eller annet sted. Ja, og så de som fikk bryluppet sitt ødelagt fordi de hadde planlagt konsert langs sjøen eller noe. Det var tragisk, det.
![]() |
#6 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Fugler mer "verdt" enn østeuropeiske liv i norske aviser?I tillegg til det Elin og Hasselnøtt skiver pågår oljekatastrofen fremdeles. Det kommer stadig nye opplysninger om omfang og utstrekning, hvilke områder som berøres, hvor man har oppdaget nye oljeflak, hvordan man kan hjelpe og hvordan man ikke skal hjelpe, hvilke arter som trues, hvor lenge områdene vil være berørt, hvilken oljeberedskap som burde være på plass og hvorfor den ikke var det osv. (For øvrig var det ingen oljetanker, men et lasteskip, der drivstoff lekker ut.) Sist redigert av Kaija : 01-08-09 kl 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Fugler mer "verdt" enn østeuropeiske liv i norske aviser?
Nyhetssaken? Det er da snakk om to nyhetssaker? Det var ingen som omkom da det frakteskipet gikk på grunn? Men ja, det er selvsagt tragisk at 6 sjømenn omkom utenfor Sverige.
![]() |
#8 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Ja, det er viktig å skille. Det er do ulike båter som er to ulike steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fugler mer "verdt" enn østeuropeiske liv i norske aviser?Det er altfor lite promille og rus-kontroll på de skipene. Se bare på fergene, årlig et par tre som smeller i kaien. Og noen som tar julebordet på tirsdag og fortsetter nachspielet på morgenavgangene dagen etter.
![]() |
#10 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Fugler mer "verdt" enn østeuropeiske liv i norske aviser?Jah, så la oss senke prisen på alkohol ytterligere, så øker vi kanskje ferge-kræsj-frekvensen.
![]() |
#11 |
![]() ![]() ![]() |
Forstod du i det hele tatt hva jeg skrev der, tro? Les en gang til.
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Fugler mer "verdt" enn østeuropeiske liv i norske aviser?Jeg trakk ut det jeg ville si noe om. Sånn som det er lov å gjøre her inne.
![]() |
#13 |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|