French onion dip pizza
Jeg laget denne til middag i dag:
http://www.rachaelrayshow.com/food/r...ion-dip-pizza/
Himmelrike, for en nydelig pizza! Jeg modifiserte den litt, og her er min versjon (bilder ligger i linken over, så dere kan se herligheten):
1 hel langpanne:
*pizzadeig nok til å dekke en langpanne, regner med folk ikke trenger oppskrift på dét
*4 store løk i tynne skiver
*2 hvitløksbåter
*Salt, pepper
*1/2 beger creme fraiche
*1 pakke Tine 4 oster
*Noen skiver bacon, klippet i småbiter
*Et par store never nyrevet parmesan
*Frisk timian (vi har i vinduskarmen, nydelig)
Ha olivenolje i en gryte eller sautépanne, bruk en i god størrelse. Stek løken på middels varme i ca. et kvarter. Rasp over 2 fedd hvitløk (jeg har sånt lite fancy rivjern fra IKEA, ganske likt RR sitt) og ha i salt og pepper. Stek videre i 15-20 minutter, ikke for høy varme. Rør ofte. Løken skal bli brunlig og søt, og helt myk.
Ha over et beger creme fraiche og rør godt. Hell hele greia over pizzabunnen (du kan forsteke den litt først, men det gadd ikke jeg), ha over hele begeret med 4 oster og parmesan. Legg baconet på pizzaen. Dryss over frisk timian og stek pizzaen midt i ovnen på 225 grader i ca. 20 minutter eller etter hvordan man vil ha den stekt.
Server med salat. Jeg pleier egentlig ikke å ha salat til pizza, men denne bør man ha salat til for den er ganske heavy. Veldig mektig, men fantastisk god!
Sist redigert av Dixie Diner : 28-08-09 kl 17:11.
|