|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen gode middagtips til svin ytrefilet?Jeg trenger tips til hva jeg kan lage av svin ytrefilet..... Gjerne noe jeg kan slenge i ovnen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sv: Noen gode middagtips til svin ytrefilet?Nam, det hørtes godt ut! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Unik
|
Sv: Noen gode middagtips til svin ytrefilet?På min torsdagsmeny står det svinefilet i karrisaus med glasserte epler til.
|
|
|
#4 |
|
Sv: Noen gode middagtips til svin ytrefilet?Karrisaus høres i allefall godt ut..... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tankefull
|
Sv: Noen gode middagtips til svin ytrefilet?Jeg har en form med rist og lokk som jeg bruker til indrefilet.
|
|
|
#6 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Noen gode middagtips til svin ytrefilet?Hva med å slenge hele fileten i ovnen? Vi gjør det ofte, blir knallgodt. Svinekjøtt er jo "takknemmelig" og passer med de aller fleste krydder... Du kan marinere, krydre eller fylle med akkurat det du måtta ha lyst på, eller det som passer tilbehøret. Allikevel synes jeg også det smaker veldig godt med bare godt salt og pepper. Brune fileten i panna og steke i ovnen inntil den er akkurat gjennomstekt (bruk steketermometer). Server med akkurat det du måtte lyste. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Noen gode middagtips til svin ytrefilet?Det ble en utrolig god svinefilet middag i dag! Jeg brunet stykkene i panne, slengte de i en ildfast form og puttet i litt rester. Løk, hvitløk, bacon, spekeskinke rullet rundt, rømme, creme fresh, salt og pepper. Det ble utrolig godt! Kommer til å lage det igjen, men tenker at jeg bruker matfløte til for å få en mer flytende saus der. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Noen gode middagtips til svin ytrefilet?Dytter litt på denne.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Sv: Noen gode middagtips til svin ytrefilet?Skjær den opp i små biter. Stek bitene i stekepanna og strø litt mel over når de er brunet. Så heller du på fløte, har så i litt tomatpure og karri (fargen skal bli dyp gul/orange). Krydres med cayennepepper og salt og serveres med villris og evt noe grønnsaker. Smaker utrolig godt! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Noen gode middagtips til svin ytrefilet?Lag noen små snitt i den, stikk inn hvitløksfedd. Surr bacon rundt og stek. Serveres med ris eller blomkålris og masse grønnsaker og gjerne stekt sopp. |
|
|
|
#11 |
|
Apfel der Zwietracht
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen gode middagtips til svin ytrefilet?Jeg pleier å gni fileten inn med grovt salt og pepper, steike den hel på ganske høy varme i en jerngryte, så legger jeg den hel i ovnen på ca 180 grader i en 20 min, pakker den inn i folie og lar den hvile. Serveres med hasselbach poteter og fløtestuet grønnkål. Evt med brune kartofler (karamelliserte poteter) i stedet for hasselbach varianten.
|
![]() |
|
|