Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen gode middagtips til svin ytrefilet?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-09, 12:52   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen gode middagtips til svin ytrefilet?

Jeg trenger tips til hva jeg kan lage av svin ytrefilet..... Gjerne noe jeg kan slenge i ovnen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 12:56   #2
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen gode middagtips til svin ytrefilet?

Nam, det hørtes godt ut!

Gammel 04-08-09, 13:51   #3
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

På min torsdagsmeny står det svinefilet i karrisaus med glasserte epler til.
Er det noko som kunne friste ?

Gammel 04-08-09, 13:54   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Karrisaus høres i allefall godt ut.....

Gammel 04-08-09, 14:18   #5
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en form med rist og lokk som jeg bruker til indrefilet.
Krydrer fileten og ligger på risten. Finkutter en liten løk, 5-6 sopp og ca 100 g bacon som jeg har i bunnen. Så en halvtime i ovnen, ut og slipper oppi en boks Tine kremost krydder og steker videre 10 min.

Gammel 04-08-09, 21:19   #6
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva med å slenge hele fileten i ovnen? Vi gjør det ofte, blir knallgodt. Svinekjøtt er jo "takknemmelig" og passer med de aller fleste krydder... Du kan marinere, krydre eller fylle med akkurat det du måtta ha lyst på, eller det som passer tilbehøret. Allikevel synes jeg også det smaker veldig godt med bare godt salt og pepper. Brune fileten i panna og steke i ovnen inntil den er akkurat gjennomstekt (bruk steketermometer). Server med akkurat det du måtte lyste.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 21:28   #7
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Det ble en utrolig god svinefilet middag i dag! Jeg brunet stykkene i panne, slengte de i en ildfast form og puttet i litt rester. Løk, hvitløk, bacon, spekeskinke rullet rundt, rømme, creme fresh, salt og pepper. Det ble utrolig godt! Kommer til å lage det igjen, men tenker at jeg bruker matfløte til for å få en mer flytende saus der.

Gammel 02-12-09, 13:25   #8
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Dytter litt på denne.

Jeg har ytrefilet av svin, bacon, og diverse grønnsaker. Forslag, noen?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 14:38   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjær den opp i små biter. Stek bitene i stekepanna og strø litt mel over når de er brunet. Så heller du på fløte, har så i litt tomatpure og karri (fargen skal bli dyp gul/orange). Krydres med cayennepepper og salt og serveres med villris og evt noe grønnsaker. Smaker utrolig godt!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:45   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Lag noen små snitt i den, stikk inn hvitløksfedd. Surr bacon rundt og stek. Serveres med ris eller blomkålris og masse grønnsaker og gjerne stekt sopp.

Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 22:23   #11
Kallisti
Apfel der Zwietracht

Kallisti sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Jeg pleier å gni fileten inn med grovt salt og pepper, steike den hel på ganske høy varme i en jerngryte, så legger jeg den hel i ovnen på ca 180 grader i en 20 min, pakker den inn i folie og lar den hvile. Serveres med hasselbach poteter og fløtestuet grønnkål. Evt med brune kartofler (karamelliserte poteter) i stedet for hasselbach varianten.

Gammel 06-12-09, 21:39   #12
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lagde kyllingsuppe av dem. Ble så bra, så.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.