Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilsete nr 2

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-09, 12:02   #1
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Bilsete nr 2

Vi trenger et bilsete til den andre bilen. Den skal kun brukes til og fra barnehagen, men må selvsagt tilfredsstille sikkerhetskrav. Den skal monteres i forsete med airbag frakoblet. Alder 2, vekt 11 kg. Så rimelig som mulig. Hva velger vi?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 12:09   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsete nr 2

Nå skulle jeg foreslå Britax two-way elite som lenge har vært vervepremie i bokklubben. (som forøvrig da har vært billig) Nå ser jeg at de har byttet ut den med en maxicosi som kun monteres framovervendt...

Men stolen er bra den altså...

Gammel 07-08-09, 12:22   #3
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Britax Two-way Elite har fast lavpris til 1990 på barnas hus.
Vi har den stolen, og er veldig fornøyd. Snart 4åringen har fortsatt kjempegod plass bakovervendt.

Men det er veldig lurt å prøve i bilen før man kjøper.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 13:23   #4
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Britax Two-way Elite har fast lavpris til 1990 på barnas hus.

Ja den har jeg sett på. Virker som den er det beste alternativet. Men er det kosher å ha bilsete i fremsetet så lenge airbagen er utkoblet? Bakovervendt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 20:23   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Ja den har jeg sett på. Virker som den er det beste alternativet. Men er det kosher å ha bilsete i fremsetet så lenge airbagen er utkoblet? Bakovervendt.

MEn altså...bakrovervendt må jo den støttes mot setet foran så vidt jeg vet? Så da kan den vel ikke stå framme?

Gammel 07-08-09, 20:32   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Britax TWE kan monteres i fremsetet. Om ikke TWE står så godt i bilen så er Brio Zento også et godt sete. Dette kan stå fritt og må ikke monteres mot noe.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 20:33   #7
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Britax TWE kan monteres i fremsetet. Om ikke TWE står så godt i bilen så er Brio Zento også et godt sete. Dette kan stå fritt og må ikke monteres mot noe.

Kan det det, bakover? Jeg var så sikker på at det måtte støttes mot noe?

Gammel 07-08-09, 20:47   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Du støtter deg jo mot noe fremme og. Du støtter det mot dæsjbordet.

Gammel 07-08-09, 21:05   #9
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har hatt TWE bakovervendt i framsetet. Det var inntil dasjbordet, og det var ikke noe problem. Men det ble ganske tilbakelent da.

Men brio er jo også et godt alternativ, som nevnt over.
Det koster 2500 tror jeg.

Gammel 07-08-09, 21:10   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Ja, eller 1600 om man kommer seg til svinesund.

Gammel 07-08-09, 21:54   #11
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Ja det var det jeg tenkte at det da måtte bli litt "liggende" og det er vel ikke særlig bra sånn trygghetsmessig?

Gammel 07-08-09, 21:58   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Rett rygg er best ja.

Kansje Zento blir best da?
Skal innrømme at jeg er glad i det sete. Er så praktisk. Eneste forskjellen i monteringen fra TWE er en annen type seler, like lett å feste om ikke enkelre. Og en klips som skal være på belte der med beltelåsen. Ellers samme prinsipp.

Den kan og monteres helt oppi sete uten beinplass om man har veldig lite plass eller små barn man ønsker å legge bakover mest mulig.

Gammel 07-08-09, 22:08   #13
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Ja det var det jeg tenkte at det da måtte bli litt "liggende" og det er vel ikke særlig bra sånn trygghetsmessig?

Det kommer vel alt an på bilen, men ofte blir det ganske helling på det i framsetet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.